Страница 1 от 2

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 15 Фев 2019 22:49
от jim_beam
Най-после се прецака нещо, макар и да не е японско/ тойотско. tooth.gif
Нафтовия подгревател, който се е монтирал на тукашните дизели в далечната 2006-7 год. не ще да запали. Всъщност вече от доста време е така и бях при едни специалисти, които искаха да ми продадат нов. Казаха, че управляващия електронен блок на Еберспехера е дефектирал, но бил капсулован и не подлежал на ремонт. Аз имам допълнително монтирана пълноценна печка Вебасто, която обаче ползва горната горелката. Един вид в летен режим нямам грижи, проблема е само зимата. Това била уж някаква серия, дето доста често се прецаквала, според тия майстори. Била вграждана и при VW и при др. Аз се надявах на зацапване със сажди или дефектна свещ, но...
Та идеята ми е дали някой не е чувал за сервиз, специализиран за такава техника? Надявам се на успешно побългаряване, друго не се изплаща...то при това глобално затопляне какво ли се занимавам... tooth.gif
:cheers:

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 15 Фев 2019 23:03
от Akima
http://orbbasto.info/HYDRONICCharacteristics.htm

Моля те цели разделите.

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 15 Фев 2019 23:45
от jim_beam
Мерси много Akima!
Това са хората, цар си!!! worthy.gif
Виждам координати във Варна, дали имат някой партнер в Пловдив?

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 17 Фев 2019 16:54
от jacob12
Нова печка на Вебасто ( евтин вариант ) е 1200-1300 лв. Може да се управлява с GSM, да си задаваш в колко часа да е подгрята колата. Мисля, че не е скъпо, особено за хора с двоен стандарт - печелят на Запада, харчат на Изтока tooth.gif
https://www.webasto.com/bg/markets-prod ... ng-heater/

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 17 Фев 2019 17:56
от jim_beam
Колега благодаря за информацията, макар и да не ми е от полза в случая.
Междувременно се свързах с това момче Росен от Силистра, жив пример за кадърни специалисти у нас. В резюме са направили платка за управление на печки, която е не само пълен еквивалент на ориг. управление, ами дава възможност на потребителя да прави определени настройки и да следи процесите. Едната версия е с възможност да се управлява и от моб. телефон. Какво да кажа, браво за труда им! Във Варна е като че ли най-добрия сервиз, по практическата част в автомобилите. Надявам се да съчетая някоя кратка почивка с посещение там за смяна на платката и евентуално обслужване на Вебастото. :cheers:
Аkima заработи едно малко, живот и здраве, мерси много! :cheers:

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 17 Фев 2019 18:30
от Veni1
jim_beam написа: 15 Фев 2019 22:49..
Нафтовия подгревател, който се е монтирал на тукашните дизели в далечната 2006-7 год. не ще да запали. Всъщност вече от доста време е така и бях при едни специалисти, които искаха да ми продадат нов. Казаха, че управляващия електронен блок на Еберспехера е дефектирал, но бил капсулован и не подлежал на ремонт. Аз имам допълнително монтирана пълноценна печка Вебасто, която обаче ползва горната горелката. Един вид в летен режим нямам грижи, проблема е само зимата. ..
Колега, можеш ли да обясниш малко по-подробно?

Според описанието ти Ебершпехера е догревател - сиреч поддържа температурата на двигателя при ниски температури, а Вебастото ти подгрява предварително антифриз и купе, до достигане на оптимална температура.
АКо е така, тоя догревател ти е съвършено излишен, защо го имаш и кога използваш Вебастото?

Вебастото го палиш десет-двайсет минути преди да се качиш в колата, и се качваш в загрята и затоплена кола. Когато тя започне евентуално да изстива - поради спецификата на дизеловия двигател, просто Вебастото си върши работата. Мога и по-подробно да обясня за режимите и алгоритъма на работа на Вебастото, ама тоя догревател за какво ти е?

Прочее, Вебастото какъв модел е, и с какви управления е - клавиш, таймер, дистанционно, или комбинация от тях?

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 17 Фев 2019 18:59
от jim_beam
Горелката Еберспехер (sp не винаги се чете като шп в немския) е вградена в някои дизели в студени региони. В моя случай мога ако искам да нитисна това копче при запален вече двигател и горелката почва да подгрява допълнително антифриза. За около 1,5-2 мин. с нея започва да излиза топъл въздух от парното. Ако я оставя включена предполагам ще се самоизключи след известно време като загрее напълно, не съм сигурен. На други марки като Мазда се вгражда без възможност да се вкл.-изкл. от водача, т.е. винаги е включена след старт на мотора до достигането на темп. Това обаче се е доказало като ненадеждно, понеже на къси отсечки за кратко време дефектира. Както и да е...
В линка на колегата по-горе към Вебасто ще намериш инфо, как при моделите с вграден подгревател има възможност да се добави само едно допълнение Вебасто-кит, което допълва системата до пълноценна печка. Но използва за горелка наличния Еберспехер, само го управлява да може да се вкл. и без да е стартиран мотора, това е. Цената на добавката Вебасто в случая е по-ниска от пълния комплект, защото горелката, маркучите, водна помпа и частично управление е вече вътре стандартно.
Надявам се стана ясно как работи схемата! :glasses1:

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 17 Фев 2019 19:58
от slowtraveler
Разликата в 'допълнителните' нагреватели обикновено е само една водна помпа - те очакват двигателя да върти антифриза... А 'автономните мокри' печки имат циркулационна помпичка, която да върти антифриза в малкия кръг...
Някои от тях - включват и вентилатора на купето за да го загреят през парното...

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 17 Фев 2019 20:18
от jim_beam
Предполагам, че всички включват вентилатора, иначе няма как да се затопли купето. При моделите с мануален климатик трябва предварително да си нагласил врътките на топло и степента на вентилатора, както накъде да духа. Зимата за размр. на стъклото например. При автоматите не знам точно, може би трябва да се настрои определена мин. температура.

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 17 Фев 2019 20:26
от slowtraveler
То когато ти е загрят двигателя, за секунди след старта ще стане топло в купето... А вентилатора ти е още едни 100-200Вт...

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 17 Фев 2019 21:43
от jacob12
Съвсем прясно монтирахме на колега ето това изобретение, наречено на френски термоплунжер ( thermoplungers) :
http://www.pukspeed.com/2017/03/thermo- ... -cars.html
За управление реших така, взех едно реле за автоматично включване на фаровете, което при напрежение над 13,4 волта подава 12 волта изход към 3 мощни 30 ( аз сложих 40 А ) релета. Релето за фарове е по малко от кибритена кутийка и има извод за забрана - там пък закачих напрежение от допълнителния нагревател в купето, ето такъв, вижда се най долу в текста:
http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... B8/&page=2
В антифриза един датчик за 50 градуса, включвател, малко окабеляване, защитни предпазители и по тази схема, като се запали веднага се включват подгревните свещи в антифриза. Ако изгори някоя се заменя лесно, загрява антифриза бързо до 50 град ( което зависи от датчика за температура )
Така съм карал вече 2 коли, ама за да стане хубаво си играе човек 1 ден. Излиза почти без пари

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 17 Фев 2019 22:01
от jim_beam
slowtraveler написа: 17 Фев 2019 20:26 То когато ти е загрят двигателя, за секунди след старта ще стане топло в купето... А вентилатора ти е още едни 100-200Вт...
Не си гледал рекламите явно, всички коли наоколо затрупани със сняг и лед, само тази с печката е размразена и топла. Реално това е главната причина да се монтира, не чегърташ скреж и купето е стоплено. Всичко това за сметка на малко гориво и консумация от акумулатора. Е, и някоя стинка по-малко в джоба. tooth.gif При непознаване на функциите доста бързо може да хвърлиш акумулатора, но стандартната настройка е да подгрява 30 мин. и ако вентилацията не е на макс не е проблем.
А ел. нагревателите също отдавна се ползват от автопроизводителите, моя Рав има такъв в радиатора стандартно. Това е една от причините за повишените обороти зимно време, за да помогне на акумулатора да се възстанови по-бързо. Но този подгрев се контролира централно, а не ръчно като горелката, поне в тоя модел е така. Системата го изключва при достигане на опр. темп. на антифриза.

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 18 Фев 2019 09:49
от slowtraveler
Гледал съм рекламите, ама все пак разсъждавам кое ще е най-ефективно...
Консумацията на горелката е около 30-40Вт ако не включваш вентилатор на купето. С вентилатора на купето нещата стават доста сериозни като товар на акумулатора...
А загрят двигател/парно, дори и да не ти е духало топло в купето, наистина може да ти размрази за минутка автомобила.
Джипката има автоматични 1кВт ел-нагреватели на въздуха към предното стъкло (алтернатора е доста як) - ами и при сериозни отрицателни температури размразява за 2-3 минути... А какво остава ако парното в него момент е било 'подгрято'...
Рискът единствено е от спукване на стъкло ако се подаде рязко много горещ въздух, а стъклото е много охладено...

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 08 Яну 2020 23:31
от jim_beam
Привет колеги!
Искам да ви информирам за развитието на нещата, след като се свързах с всички възможни специалисти в БГ. Резултата за съжаление е негативен за мен, дефектиралата платка за управление на горелката означава нейната смърт. Невероятно но факт, всичко останало действа, но хората от Еберспехер са програмирали живота на електрониката. Поради това единственото решение, което ми предложиха и в Австрия и тук е нова горелка комплект с управление. Разочарованието ми е пълно, мислех, че ние умеем да поправим всичко, но уви, модула е капсулован и не подлежи на ремонт. Ако трябва да намеря абсолютно същия 1:1, като резервна част не се предлага от производителя.
Никога повече тая скапана марка EBERSPÄCHER! guns.gif guns.gif guns.gif

Еберспехера не пали- РАВ4 ХА30

Публикувано на: 09 Яну 2020 08:24
от slowtraveler
Нали имаше някакви БГ фирми, които предлагаха плъг-ин управления точно за такъв случай като твоя...