Страница 1 от 1

Реглаж клапани на двигател 1CD-FTV

Публикувано на: 01 Фев 2019 10:07
от Ники Петков
Привет колеги. Преди малко ми обявиха от Тойота Запад цена (само за труд 570 лева) за реглаж на клапаните на двигател 1CD-FTV. С цената на пуловете може би ще отиде над 700 лева. Не съм някой дзифтар, но наистина ми се виждат доста w00t.gif .
Искам да попитам, някой колега дали е правил тази операция за колко пари и къде в София?
Нужни са специални инструменти, които са показани на снимката:
инструменти
инструменти
INSTRUMENT KLAPANI.jpg (8 KiB) Преглеждано 2876 пъти
инструкция
инструкция
instrument.jpg (162.76 KiB) Преглеждано 2876 пъти
Благодаря ви предварително.

Реглаж клапани на двигател 1CD-FTV

Публикувано на: 01 Фев 2019 10:19
от Ники Петков
Опресняване на информацията след разговор с резервни части:
От отдел части ми обясниха, че не правели при тях реглаж на стари коли 2006г., карали ги във външен сервиз, понеже колата била стара за да я обслужват??? Цената на пуловете е 18 лева за брой, налични само 5 бройки от един размер. За справка размерите са 17. Попитах от къде външните сервизи купуват тези пулове, отговора беше: "Не знам имат си".
Това е приятели >>> Тойота България. Аз нямам думи да опиша това професионално обслужване...
Мисля да драсна едно писъмце до Тойота Европа. wacko.gif

Реглаж клапани на двигател 1CD-FTV

Публикувано на: 01 Фев 2019 17:29
от max-2
Проверявани ли са хлабините? Ако не се лъжа това е дизелов двигател. На бензинова тойота 4афе хлабините не се променят поне 300-400000 ако не е на газ.
Напълно възможно е да няма нужда от реглаж.

Реглаж клапани на двигател 1CD-FTV

Публикувано на: 01 Фев 2019 18:10
от Kiki
Карах кола с такъв двигател - 1CD-FTV 250 000 км и никога не се е налагало да се прави реглаж на клапаните.

Реглаж клапани на двигател 1CD-FTV

Публикувано на: 02 Фев 2019 06:34
от Ники Петков
Дават го на 100 000 км да се прави. Мойта е на 220 000 вече и съм сигурен, че не е правен никога. Тази ми е втора такава и едната работи по-тихо сутрин, инак като загреят нямат разлика, затова реших, че няма да е лошо да се прегледат клапаните, но явно никой не извършва тази операция...
Кики благодаря за отговора!
Не съм мерил хлабините, но имам две такива коли - дизел са, едната е по-тиха от другата особено сутрин.
Междувремнно прочетох в друг форум, че регулиращите шайби така заклинвали, че не могат са се извадят дори с инструментите на Тойота. Необходимо било да се свалят валовете да се освободят рег. шайби, да се монтират обратно валовете и чак тогава да се направи реглажа! Това явно няма да се случи до следваща смяна на ангренажен ремък. Така ще си трака отказвам се:)
Удивен съм от този инженеринг на Тойота, има го май и при някои Рена.

Реглаж клапани на двигател 1CD-FTV

Публикувано на: 03 Фев 2019 13:05
от Двигателист
Защо просто не измериш хлабините, а след това да мислиш за инструменти и регулиране? Действаш отзад- напред.

Реглаж клапани на двигател 1CD-FTV

Публикувано на: 05 Фев 2019 06:51
от Ники Петков
Измерих хлабините. На 3 от клапаните все изпускателни са по 0.50 0.55. Има и два всмукателни които са на границата. Обаче за сега ще я оставя така, никой не се наема да го прави, аз също. Ще си трака така докато изтрака:)