Здравей колега
Аз лично ползвам единствено Кастрол за диференциали и раздатки. На моето Рафче (2001) също в книгата за експлоатация пише маслото да се заменя на 30 хиляди по диференциалите, 60 на кутията. Предполагам , че така се презастраховат за автомобили с екстремни условия на употреба. Същия пробег го дават и за по старите Чирокита и Вранглери. Естествено, няма да имаш проблем и на по голям пробег, ако се ползва по шосетата и не в прашни условия. Между другото, понеже забелязвам доста течове по раздатки и диференциали, та когото купих Рафчето, смених всички семеринги по задния диференциал ( пускаха масло по малко) и проверка на отдушника показа, че е запушен. Семерингите не бяха износени. Колкото до спецификация на маслата ползвам това, което предписва производителя, надали съм по умен от тях

. Още нещо, маслата за автомати са Декстрони, 2,3,4. Та като смених всички масла и реших да подменя маслото на хидравликата и там пише Декстрон 2 или Декстрон 3. Аз ги нямах, а в Декстрон 4 (АТФ ) мога да се къпя, реших и го налях. Паля и хидравликата почна да вие и не спира. Веднага бегом за Декстрон 3 и воя спря на момента. Та на такива коли не си правя експерименти. А AMSOIL даже не съм и чувал, надали ще спестиш нещо. Диференциалите, ако не знаеш, са около 8 -9 бона винаги, а раздатката до 13-15, та не се шегувай с тях. Всички масла имат спецификация и стандарт GL-4, GL-5, това гледай. За ЛСД например на Вранглер към оригиналното масло МОПАР се купува добавка за ЛСД, а ако ползваш Кастрол 75W140 ( дават го при по големи натоварвания и теглене на ремарке, каравана) в маслото си има присадка, не е необходима друга. Може да погледнеш ето тук:
https://applications.castrol.com/oilsel ... -d-(2015-)
Hypoid gear oils contain a high level of EP/AW additives (Extreme Pressure/Antiwear) and a highly viscous base oil to prevent seizure when the hypoid gears mesh (mixed and boundary friction conditions) and to ensure a high degree of protection against wear. The seal compatibility with radial shaft sealing rings is to be regarded as critical with such high concentrations of additives because the P/S additive systems become thermally unstable at temperatures from 130 °C to 140 °C and this may lead to sludging of the hypoid oil. The resulting deposits on the radial shaft sealing rings then generally lead to thermal overload and this in turn leads to leakage at this component.
The tooth engagement conditions of the hypoid gears result in a high proportion of sliding and a low hydrodynamic proportion of tooth engagement between the pinion and ring gear. Due to the high tribological load compared to adhesive wear (seizure) and pitting, the performance of hypoid gear oils must be particularly high with respect to these types of wear. The formula of the oils is therefore determined by a high concentration of EP/AW additives and a highly viscous base oil. Alternative oils, e.g. engine oils, cannot be used for these drives. Proof of performance that an oil fulfills the requirements of Daimler AG is provided by internal tests. However, the hypoid gear oils must at least correspond to the US military specification MIL-L-2105 B/C/D and must be classed GL-5 in the quality grade according to API (American Institute of Petroleum).
Viscosity requirements
The cold flow behavior is only specified for SAE 75W-, 85W-... oils. Here, the limits according to SAE J 306 c apply, according to which the dynamic viscosity may be max. 150,000 mPa s at –40 °C for 75W oils and at –12 °C for 85W oils. As a result of the tendency to form deposits in the transmission, the polymer content is limited to max. 1 percent by weight for pour point reducers. Polymers as VI improvers for thickening low-viscosity base oils are not permitted.
и т.н.