Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Публикувано на: 22 Яну 2019 23:38
Здравйте колеги,
пиша Ви, за да споделя моя опит с покупката на колата от САЩ, току виж на някой може да му е от полза...
И така, почвайки от далече, паднах си по Тойота Приус от както при нас в Шопландия (да се чете София) пуснаха такива таксита (Зелени на целия зор, от кадЯ на кадЯ?).
Значи чака ме едно такова такси, загасил човека. Качвам се аз, вътре космически кораб (таблото и централната конзола), бакшито натисна едно светещо копче и... колата тръгна,
без звук, без нищо. Яко се учудих от тази шашма. Преди това думата Хибрид беше синоним на Хипертоник, на всякъде го чуваш, ама какво значи не ме интересуваше особено.
Викам си, дай да видя какви пари е тази чудесия и напарво ми стана лошо. Реших, че тия от Тойота нещо са се объркали и като паднат цените ще го мисля пак.
Аз си возя г*за в една Фиеста МК5 от 14г. вече и трябва да Ви кажа, че колицта си ми е екстра. Само че семейството ми рязко се увеличи с един член преди няколко месеца и след
като направихме едно семейно пътуване на около 200км като НуПогоди с коленете в зъбите от целия багаж вътре, решението за нещо по-голямо си дойде само.
Та започнах да ги гледам пак Приусите. Тридесети модел. В БГ ги продават няколко за около 10-15К лева, което си е вече по-поносимо от преди 7-8г. И ко да видя, един пичага от Варна продава
уголемен 7 местен вариант на Приуса. Искаше нещо от рода на 18К. Загледах 30 Приус, ми той колко да е по-голям от Фиестата? Виж, 7 местния "си е баш как си требе". Човека пишеше "всички екстри за модела".
Обаче се оказа, че е базов модел (и това ме издразни). Евала на Братушките, това е доста популярен модел там след Урал (планината), най-вече внос от Япония с обратен волан и хората си споделят кой какво, та доста навлезнах в темата за тая кола. Реших да я потърся извън Татковината и цените си бяха от 10-11000 евра нагоре, кото не ми се вписваше в предварителната настройка от 10-15000 лева за "нов" автомобил.
Четейки в разни форуми попаднах на едни писания от човечец, който си внесъл "без да иска" кола от САЩ за 1000$, дето му излязла накрая по-малко от 5000лв, а то си беше някакъв Жип с поне 3000 кубика бензин. Човека не пишеше
какво точно е направил и аз реших, че ще погледна с едно око за какво става въпрос. Написах в Гугъл коли в УСА на търг и влезнах в първото (даже рекламирано) предложение.
Вътре хиляди коли, за които можеш да наддаваш единственото (но не маловажно), което трябва, е да имаш на депозит в сайта 10% от сумата, която залагаш.
Реших да се пробвам с едни 1000$. Преведох им сумата, въведох си критериите (най-вече си търсех хибрид) почнах да наддавам за каквото ми падне. Това хибридни Тойоти, Хюндай и всякакви подобни най-вече Японски и Корейски изпълнения. Тъпото беше, че дори твоето преложение като цена да е най-голямото след като истече срока на онлайн наддаването, после колата отива на "жив" търг и там цената започва от твоето предложение, като вероятността някой да предложи повече от тебе клони към 100%. То можеш и ти да си участваш в тези търгове онлайн, но ако сте гледали по Дискавъри на живо Янките как се надцакват едни други по търгове, цените си отиват към пазарни, което за менси беше безмислено.
В сайта си има наколко типа коли. Едни са повредени от катастрофа но в движение. Други са си здрави с някои козметични или даже без тях забележки (Водят се Clean Title). И при двата вида за някои коли има предложение "Купи веднага" на някаква фиксирана цена.
След няколко неуспешни опита за наддаване с мен се свърза представител от сайта с въпроси какво търся, колко пари давам и т.н. и след като се разбрахме започна да ми пуска предложения.
Както повечето подобни посредници, независимо какво си му казал, те започват да ти пускат предложения, които по някой от параметрите не е това, което сте се разбрали. Най-вече за цената.
Ти му обясняваш, че това, дето ми го предлага ще ми излезне златно докато дойде и макс на цената трябва да е еди каква си, то пак ти пусне някоя оферта избиваща зъбите.
Накрая ми писна и му викам, че се отказвам. На тия цени, дето ги продават в САЩ може и да е евтино (а то си е така), но докарванете тука става като да си докараш две от Германия например.
Човека почна да кърши ръце, ама Сър, ама чакайте, ще Ви намерим нещо, не се отказвайте и на другия ден Бам! Тойота Приус V (Американската версия на 7 местния Европеец) за малко над 5000$.
Любимия ми цвят за автомобил, светъл кожен салон и може би не най-пълната комлектация, но не и базовия модел. Нещо в мен изщрака и ... се съгласих с офертата.
Автомобила още не беше стигнал до търг (те му викат аукцион), продаваше се "купи веднага" и беше Clean Title. Посердника (да се чете Посредника) от аукциона го "замрази" приуса и обяви, че трябва да го доплатя с таксите до 1 седмица (зимат си 1000$ депозит). В таксите влиза комисионна за Аукциона, сухопътен трансопрт до пристанище в САЩ, доставка по вода до порт Варна (нямаше вариант за Бургас) - общо 8300$.
Преглътнах като по филмите, ама си викам "бе то си е горте-долу в бюджета" колко може да е едно мито? Е нема такова самопрецакванезаблуждение. То нашата мила Татковина, понеже няма никаква
реална икономика, политиците крадат и с г*за си, 1/3 мангали живеещи като паразити и неплащащи нищо и т.н. от къде да пълни бюджета? Еми от такива като мене (и предполагам Вас). Освен мито 20%, начислено забележете върху
цялата сума (комисионна, застраховка по море, транспорт за там и по океана), а не само за парите дадени на продавача, след като го обмити ти начислява и 20 % ДДС върху цялото получило се нещо.
За мен това си е пладнешки грабеж, ама кой ме пита, мангала, псевдо инвалида и псевдо безработния, барабар с паразитите в парламента трябва да ядат. (Ако искат това модераторите да си го изрежат, ама ми е накипело. Ще се бъхтя аз на три места буквално работя, за да ме щавят така и да си късам гумите по дупките накрая). Та цената стана олеле-мале, ама това не е всичко. Трябва: Технотест, за да видят дали всичките ти крушки светят по Наш (разбирай Европейски) стандарт - 1000лв; Застраховки Гражданска и Каско минимум 1200лв; Регистрация в КАТ не знам колко си; Преди тов сертификатот Тойота.бг, че колата ми е Евро 5, за да може така да се регистрира и в КАТ и в общината, която и от своя страна, след като Държавата ти е взела 20% ДДС, си иска и тя някой лев като данък. За ослужването няма да го коментирам, защото Приуса пристига със сервизна книжка и първо искам да я видя нея, кое кога и дали трябва да се сменя. Те всички последни разходи човек ще си ги направи във всеки случай на нов внос и от ЕС, но ги пиша, за да ги имате в предвид, ако решите нещо подобно да правите.
И тя колата се върза като да си я докарам от Германия или подобно бъкано с коли втора употреба място.
Та преди да решите да правите подобна шашкания си задайте и честно си отговорете на следните въпроси:
1. Трябва ли ми, ама наистина?
2. Мога ли да си го позволя без утре да мина на хляб и сол?
3. Мога ли да я поддържам? Примерно на Приуса малкия 12V акумулатор е 500лв....
4. Готови ли сте да си купите кола, видяна само на три снимки?
5. Мога ли за същите пари да си я намеря и от ЕС?
Ако дори на един от първите 4 въпроса отговора е НЕ, или на петия е ДА - не се занимавайте с глупости, като да си внасяте кола от САЩ.
Аз моята си я чакам с нетърпение и не съжалявам за нищо, но примерно в момента има една в Швеция за 9К Евро с панорамен покрив и скандинавската зимна версия, и ако не бях купил американската, сега да пътувам за Швеция.
Малко дълго се получи. кой го е дочел - Евала :-)
Ако на някой му трябват повече подробности - на лично съобщение.
Поздрави
и не взимайте скъпоструващи решения без да го помислите поне 3 дни.
пиша Ви, за да споделя моя опит с покупката на колата от САЩ, току виж на някой може да му е от полза...
И така, почвайки от далече, паднах си по Тойота Приус от както при нас в Шопландия (да се чете София) пуснаха такива таксита (Зелени на целия зор, от кадЯ на кадЯ?).
Значи чака ме едно такова такси, загасил човека. Качвам се аз, вътре космически кораб (таблото и централната конзола), бакшито натисна едно светещо копче и... колата тръгна,
без звук, без нищо. Яко се учудих от тази шашма. Преди това думата Хибрид беше синоним на Хипертоник, на всякъде го чуваш, ама какво значи не ме интересуваше особено.
Викам си, дай да видя какви пари е тази чудесия и напарво ми стана лошо. Реших, че тия от Тойота нещо са се объркали и като паднат цените ще го мисля пак.
Аз си возя г*за в една Фиеста МК5 от 14г. вече и трябва да Ви кажа, че колицта си ми е екстра. Само че семейството ми рязко се увеличи с един член преди няколко месеца и след
като направихме едно семейно пътуване на около 200км като НуПогоди с коленете в зъбите от целия багаж вътре, решението за нещо по-голямо си дойде само.
Та започнах да ги гледам пак Приусите. Тридесети модел. В БГ ги продават няколко за около 10-15К лева, което си е вече по-поносимо от преди 7-8г. И ко да видя, един пичага от Варна продава
уголемен 7 местен вариант на Приуса. Искаше нещо от рода на 18К. Загледах 30 Приус, ми той колко да е по-голям от Фиестата? Виж, 7 местния "си е баш как си требе". Човека пишеше "всички екстри за модела".
Обаче се оказа, че е базов модел (и това ме издразни). Евала на Братушките, това е доста популярен модел там след Урал (планината), най-вече внос от Япония с обратен волан и хората си споделят кой какво, та доста навлезнах в темата за тая кола. Реших да я потърся извън Татковината и цените си бяха от 10-11000 евра нагоре, кото не ми се вписваше в предварителната настройка от 10-15000 лева за "нов" автомобил.
Четейки в разни форуми попаднах на едни писания от човечец, който си внесъл "без да иска" кола от САЩ за 1000$, дето му излязла накрая по-малко от 5000лв, а то си беше някакъв Жип с поне 3000 кубика бензин. Човека не пишеше
какво точно е направил и аз реших, че ще погледна с едно око за какво става въпрос. Написах в Гугъл коли в УСА на търг и влезнах в първото (даже рекламирано) предложение.
Вътре хиляди коли, за които можеш да наддаваш единственото (но не маловажно), което трябва, е да имаш на депозит в сайта 10% от сумата, която залагаш.
Реших да се пробвам с едни 1000$. Преведох им сумата, въведох си критериите (най-вече си търсех хибрид) почнах да наддавам за каквото ми падне. Това хибридни Тойоти, Хюндай и всякакви подобни най-вече Японски и Корейски изпълнения. Тъпото беше, че дори твоето преложение като цена да е най-голямото след като истече срока на онлайн наддаването, после колата отива на "жив" търг и там цената започва от твоето предложение, като вероятността някой да предложи повече от тебе клони към 100%. То можеш и ти да си участваш в тези търгове онлайн, но ако сте гледали по Дискавъри на живо Янките как се надцакват едни други по търгове, цените си отиват към пазарни, което за менси беше безмислено.
В сайта си има наколко типа коли. Едни са повредени от катастрофа но в движение. Други са си здрави с някои козметични или даже без тях забележки (Водят се Clean Title). И при двата вида за някои коли има предложение "Купи веднага" на някаква фиксирана цена.
След няколко неуспешни опита за наддаване с мен се свърза представител от сайта с въпроси какво търся, колко пари давам и т.н. и след като се разбрахме започна да ми пуска предложения.
Както повечето подобни посредници, независимо какво си му казал, те започват да ти пускат предложения, които по някой от параметрите не е това, което сте се разбрали. Най-вече за цената.
Ти му обясняваш, че това, дето ми го предлага ще ми излезне златно докато дойде и макс на цената трябва да е еди каква си, то пак ти пусне някоя оферта избиваща зъбите.
Накрая ми писна и му викам, че се отказвам. На тия цени, дето ги продават в САЩ може и да е евтино (а то си е така), но докарванете тука става като да си докараш две от Германия например.
Човека почна да кърши ръце, ама Сър, ама чакайте, ще Ви намерим нещо, не се отказвайте и на другия ден Бам! Тойота Приус V (Американската версия на 7 местния Европеец) за малко над 5000$.
Любимия ми цвят за автомобил, светъл кожен салон и може би не най-пълната комлектация, но не и базовия модел. Нещо в мен изщрака и ... се съгласих с офертата.
Автомобила още не беше стигнал до търг (те му викат аукцион), продаваше се "купи веднага" и беше Clean Title. Посердника (да се чете Посредника) от аукциона го "замрази" приуса и обяви, че трябва да го доплатя с таксите до 1 седмица (зимат си 1000$ депозит). В таксите влиза комисионна за Аукциона, сухопътен трансопрт до пристанище в САЩ, доставка по вода до порт Варна (нямаше вариант за Бургас) - общо 8300$.
Преглътнах като по филмите, ама си викам "бе то си е горте-долу в бюджета" колко може да е едно мито? Е нема такова самопрецакванезаблуждение. То нашата мила Татковина, понеже няма никаква
реална икономика, политиците крадат и с г*за си, 1/3 мангали живеещи като паразити и неплащащи нищо и т.н. от къде да пълни бюджета? Еми от такива като мене (и предполагам Вас). Освен мито 20%, начислено забележете върху
цялата сума (комисионна, застраховка по море, транспорт за там и по океана), а не само за парите дадени на продавача, след като го обмити ти начислява и 20 % ДДС върху цялото получило се нещо.
За мен това си е пладнешки грабеж, ама кой ме пита, мангала, псевдо инвалида и псевдо безработния, барабар с паразитите в парламента трябва да ядат. (Ако искат това модераторите да си го изрежат, ама ми е накипело. Ще се бъхтя аз на три места буквално работя, за да ме щавят така и да си късам гумите по дупките накрая). Та цената стана олеле-мале, ама това не е всичко. Трябва: Технотест, за да видят дали всичките ти крушки светят по Наш (разбирай Европейски) стандарт - 1000лв; Застраховки Гражданска и Каско минимум 1200лв; Регистрация в КАТ не знам колко си; Преди тов сертификатот Тойота.бг, че колата ми е Евро 5, за да може така да се регистрира и в КАТ и в общината, която и от своя страна, след като Държавата ти е взела 20% ДДС, си иска и тя някой лев като данък. За ослужването няма да го коментирам, защото Приуса пристига със сервизна книжка и първо искам да я видя нея, кое кога и дали трябва да се сменя. Те всички последни разходи човек ще си ги направи във всеки случай на нов внос и от ЕС, но ги пиша, за да ги имате в предвид, ако решите нещо подобно да правите.
И тя колата се върза като да си я докарам от Германия или подобно бъкано с коли втора употреба място.
Та преди да решите да правите подобна шашкания си задайте и честно си отговорете на следните въпроси:
1. Трябва ли ми, ама наистина?
2. Мога ли да си го позволя без утре да мина на хляб и сол?
3. Мога ли да я поддържам? Примерно на Приуса малкия 12V акумулатор е 500лв....
4. Готови ли сте да си купите кола, видяна само на три снимки?
5. Мога ли за същите пари да си я намеря и от ЕС?
Ако дори на един от първите 4 въпроса отговора е НЕ, или на петия е ДА - не се занимавайте с глупости, като да си внасяте кола от САЩ.
Аз моята си я чакам с нетърпение и не съжалявам за нищо, но примерно в момента има една в Швеция за 9К Евро с панорамен покрив и скандинавската зимна версия, и ако не бях купил американската, сега да пътувам за Швеция.
Малко дълго се получи. кой го е дочел - Евала :-)
Ако на някой му трябват повече подробности - на лично съобщение.
Поздрави
и не взимайте скъпоструващи решения без да го помислите поне 3 дни.