Страница 1 от 2
Работа на съединителя-Toyota Corolla Verso 2004
Публикувано на: 09 Яну 2019 12:38
от makkasi
Здравейте, скапа ми се стария съединител и го смениха с нов
Toyota Corolla Verso 2004
Преди да се счупи стария съединител започваше да слепва по-надолу и отделяше по-нагоре. Сега с новия съединител слепва по-нагоре от стария, и отделя по долу от стария. Това което не ми е удобно е че новия започва да слепва по-нагоре от стария. Питам се дали това е нормалната работа на нов съединител? И дали това нещо може да се регулира. От сервиза ми казаха, че е заради помпите, долна и горна, и че не можело да се регулира. Прикачвам една картинка за да поясня работата преди и след. (Също така се чува едно леко почукване понякога при смяна, което преди беше по-силно но ставаше по рядко, сега е по слабо но става по често при смяна на ниски скорости, може би защото не съм свикнал още на педала)

Работа на съединителя
Публикувано на: 09 Яну 2019 18:26
от IvoKrastev
Така като чета, нямаш проблем със съединителя. Нормално е след смяната да е различно.
Работа на съединителя
Публикувано на: 10 Яну 2019 00:08
от makkasi
Не може ли да се регулира долното ниво , където тръгва да слепва? Странно ми е съединителите с жило да могат, а съединители с две помпи на демпферен съединител да не могат да се настройват.
Работа на съединителя
Публикувано на: 10 Яну 2019 08:44
от martod
Те се настройват и тези с двете помпи, ама като гледам схемата съединителя ти е идеално настроен в момента, просто ти си свикнал със стария да ти отделя доста по нагоре и за това ти се струва, че има нужда от настройки .
Като покараш седмица-две и няма да ти прави впечатление .
Работа на съединителя
Публикувано на: 10 Яну 2019 10:16
от WoLF
И на мен ми изглежда добре така, ще свикнеш

Работа на съединителя
Публикувано на: 10 Яну 2019 11:07
от makkasi
OK, но за мен е по неудобно. Може би промяна на позицията на седалката би решила проблема. Проблема не ми е че съединителя ми отделя по надолу в сравнение със стария, а че слепва по нагоре. Ето пак картинка да илюстрирам. Червеничкото разстояние се е увеличило. Искам червеното разстояние да е както преди.

Работа на съединителя
Публикувано на: 10 Яну 2019 12:26
от mgrigorov
Въпрос на няколко дни градско каране е . След това няма да ти прави впечатление.
Работа на съединителя
Публикувано на: 10 Яну 2019 15:19
от Kiki
При мен е както при теб след смяната.
Както казват колегите - ще свикнеш и няма изобщо да се сещаш повече за това, че сега ти е неудобно.
Работа на съединителя
Публикувано на: 14 Яну 2019 22:34
от makkasi
Значи положението всъщност беше по зле. След като я покарах повече установих че това което съм нарисувал дори не е така. Съединителя отделяше толкова високо колкото и стария.
Четох в интернет и на много места срещнах че такъв съединител не може да се регулира. Изглежда че има начин да се правят регулации с някакви болтове и гайки , но това е регулация на педала и не регулира къде отделя съединителя.
Отидох при майстора и му казах да ми промени педала така че да може тази червената линия (на картинката горе) да е възможно по малка и той ми нави там един винт, и сега педала е доста нисък, но поне долната точка, където започва да слепва съединителя вече е ниско долу. Сега поне се кара. Проблема който остава е че хода на педала е много малък, но с това ще свикна.
Въпроса ми е дали това смъкване на педала е възможно да създаде проблеми (като например постоянно триене на съединителя.)? Също така по нагоре имаше мнение че се регулират и тези с помпите. За какво регулиране става дума? Навсякъде където прочетох пише че помпите не могат да се регулират (имало някакви които могат но как да разбера дали съм с такава). Само могат да се сменят, но има и такива хора които са сменяли съединител по нялко пъти заедно с помпи и педала им пак е отделял високо. Нови помпи дали ще оправят работата на съединителя.
Работа на съединителя
Публикувано на: 14 Яну 2019 23:27
от makkasi
И картинка за пояснение:
(Нивото на пълно слепване на 1 и 2 са еднакви)

Работа на съединителя
Публикувано на: 15 Яну 2019 08:31
от ufer
Възможно е при много ниско отделяне да се получава излишно триене и износване на елементите на съединителя. Нали си спомняте едно време при курсовете как инструкторите учеха особено момичетата да не допират с обувката педала на съединителя. Освен това имаше и едно старо правило, че педалът на съединителя трябва да е малко по-висок от този на спирачката. Да не говорим, че ако през зимата сложиш допълнително стелка-леген, може и да не го използваш ефикасно. Не знам сега при по-новите конструкции дали е така. Потърси второ мнение от друг изпитан майстор.
Работа на съединителя
Публикувано на: 15 Яну 2019 20:28
от makkasi
Благодаря за съвета. Ще пробвам в София ТМ Ауто, там би трябвало да са наясно защо след смяна с нов отделя толкова високо. Само не знам какво точно да им обяснявам.
Работа на съединителя-Toyota Corolla Verso 2004
Публикувано на: 15 Яну 2019 22:35
от gimara
Работа на съединителя-Toyota Corolla Verso 2004
Публикувано на: 16 Яну 2019 10:40
от ufer
Лошото е, че сервизите наТойота работят само с хилядарки... може да ти измислят винаги някоя причина, за да ти вземат повечко парици. Аз бих пробвал първо при нормален човек...
Работа на съединителя-Toyota Corolla Verso 2004
Публикувано на: 16 Яну 2019 15:33
от makkasi
Там е проблема че познавам само един човек. Не обичам коли по принцип и не обичам да се занимавам с тях, даже да говоря за тях. За мен колата е нещо което се ползва за да се стигне от точка А до точка Б и то ако няма друг близък по удобство вариант. Затова и не познавам много механици. Познавам един само и той ме увери че съединителя не може да се настрои. Вярвам му но трябва да има и друг начин за да може да се кара нормално. Ползвам съм само като сервизи за тойота ПитСтоп, от които не съм сигурен че съм доволен, и TM Ауто, от които съм доволен но са скъпи. В интернет като потърсиш сервизи за Тойота не излизат много резултати. Или излизат но са в другия край на града. Вярно че всичко де що се най се вози на коли идва от Перник, но нямам времето да оставя колата и прекосявам половината град. А и където да пробвам на друго място ще е ново и ще е пак на сляпо (по някоя и друга препоръка).
Такъв проблем е странен за мен.