Страница 1 от 1

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 12:29
от rpetkov
Здравейте колеги фенове,

изчел съм доста по темите за оборотите. Дизелите и бензините се различават доста в движенито при ниски и високи обороти. Но и самите бензинови двигатели имат различия по между си.

Това, което трябва да се разграничи в тази тема е полезното /щадящото/ за двигателя /автомобила/ шофиране от икономичното.

Моят автомобил - Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, 110 к.с. За този двигател оптимума, който усещам е превключване на предавките на 3-3,5 хил. оборота в скоростна отсечка, а в малки градски улици на 2-2,5. Тежкото за този двигател купе не понася добре ниските обороти, за това при дадена предавка ако наближи 2 к. оборота веднага свалям на по-ниска предавка. Когато двигателя е студен шофирам до около 2к оборота докато загрее. На високи обороти колата е сравнително пъргава. Двигателя определено е високооборотен като разгръща максимална мощност при 4800 оборота. Градско каране много рядко надвишавам 90-100-110 км /ч.

Най-често веднъж или два пъти месечно пътувам до Дупница. На магистралата преди Дупница - в Радомирското поле, отсечката позволява развиване на високи скорости. Всеки път когато пътувам се изкушавам от този факт и карам със висока скорост (160-200), което към 180км вече превишава 5к оборота (т.е. над макисмалния въртящ момент). Това е отсечка от 5-10км, като времетраене е малко. Скоростта не я поддържам с постоянно натиснат педал, а при лек завой или наклон често пускам педала на газта. В останалата част от магистралата карам най-често до 140км Според Вас с подобен стил на шофиране и най-вече развивитие на подобна скорост два до четири пъти месечно в 5-10км отсечка съкращавам ли живота на този тип двигател, че много взех да се замислям напоследък?

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 12:36
от biro
Какво толкова го мислиш 19 годишен автомобил?
Радвай му се както ти харесва, като се окоти вземаш следващия.

И умната с високите скорости.

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 12:43
от gimara
rpetkov написа: 29 Дек 2018 12:29 Градско каране много рядко надвишавам 90-100-110 км /ч.
rpetkov написа: 29 Дек 2018 12:29 Според Вас с подобен стил на шофиране и най-вече развивитие на подобна скорост два до четири пъти месечно в 5-10км отсечка съкращавам ли живота на този тип двигател
За двигателя не знам, но може да съкратиш нечий човешки живот.

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 12:51
от skydiver
Съгласен съм с колегата biro.
Встрани от това, ако наистина искаш да имаш поглед върху това, което се случва в двигателя при тези обороти/режим на каране - инсталирай си уреди за налягане /температура на маслото.
А ако искаш да продължиш - уред за температура на изходящите газове и широколентова сонда.
Но не е евтино и за този автомобил - едва ли е разумно. Но пък ще имаш перфектната обратна връзка.
Против съм високите скорости извън писта ( за градския режим да няма някаква печатна грешка?) , но отречете, че не ви се е налагало поне веднъж да преминете 140км/ч на магистрала...

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 12:55
от gimara
skydiver написа: 29 Дек 2018 12:51 Против високите скорости извън писта съм, но отречете, че не ви се е налагало поне веднъж да преминете 140км/ч на магистрала...
На магистрала се случва, особено ако някой бързак те настигне при изпреварване, ама 100-110 градско няма с какво да се оправдае.

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 12:59
от skydiver
gimara написа: 29 Дек 2018 12:55 ... ама 100-110 градско няма с какво да се оправдае.
Мда, не бях обърнал внимание при първия прочит boxed.gif .

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 14:58
от rpetkov
100-110 градско като таван естествено имам предвид артерии като Цариградско или др.подобни където разрешената скорост е почти като на извънградски път. Нямам предвид квартални улици. Аз пък се учудвам, че са Ви странни подобни скорости. Масово по тези артерии се кара с 80-90.

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 15:15
от krasengn
На цариградско гледам да не превишавам максимлано разрешената скорост с повече от 10км/ч. Тоест под 90км/ч. И наистина често има по-бързи.

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 19:47
от gena_bs
Аз пък не превишавам, дори и да има "бързаци". Като бързат, да минат през мантинелата! Ограниченията са за всички.
Няма после само аз да плащам глоби за превишение.

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 20:18
от boyanmt
Аз пък не разбрах..съвет ли искате,или просто шейрвате вашия профил на шофиране?Автомобила е средство за предвижване,и като такова,трябва да е технически способно да служи както в пикови,така и в щадящи режими на работа,както зиме,така и лете! :whistle:
За мен,оптималните обороти са тези,които отговарят на кесията ми!
Всеки кара различно,като крака му тежи по различен начин върху педала на газта,но при какъвто и да е режим на каране,то последният трябва да е винаги разумен!
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ! :cheers:

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 20:55
от WoLF
Какво ти налага да превишаваш редовно ограниченията? Карай линейка като искаш да хвърчиш, било то и по тези "артерии"... Иначе темата е безкрайно обширна и може всичко да се види като мнения. За мен при дизелов автомобил и турбо бензинов най-оптимални са оборотите точно преди развъртането на турбото - 1700/1800(или там колкото е на вашия телевизор). Хем икономично, хем ако ти се наложи веднага ще ти отговори на нуждите :thumbsup: При атмосферните двигатели нещата са с по-големи компромиси, но ако не са в най-ниските и най-високите си обороти всичко е тип-топ cool.gif

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 21:11
от rpetkov
Не колеги, не шервам профила си на шофиране и сте останали с погрешно впечатление. Където има ограничения ги спазвам. Дори съм педантичен на тема маркировка и често ми се случва да ме изпреварват през такава, например при разклон за населено място и т.н., което много ме дразни. Правилата на движение гледам винаги да ги спазвам, ограниченията също - имам жълт талон. Единствено на магистралата си позволявам това в онази отсечка (рядко на др. място) и ми беше любопитно хора с опит и познания да споделят какво мислят - как се отразява това на двигателя (по-конкретно на този двигател, ако има хора с опит на тази база). Иначе темата е обширна и всеки може да пише с повече конкретика обаче, именно защото е всеобхватна.

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 21:49
от gena_bs
Аз съм карал за кратко Corolla с този двигател и за да върви нормално с двама човека и полупразен багажник искаше наистина 3000-3500 оборота извън града. Направо те съжалявам с този двигател на Avensis.

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 29 Дек 2018 22:26
от max-2
Този двигател 4афе е доста надежден и както и да го караш няма проблеми. Има маслен радиатор и температурата на маслото не се вдига много и при драстични жеги и натоварвания. Добре е да се избягва натоварването му в ниски обороти.

Шофиране при оптимални обороти (т.нар. полезно шофиране)

Публикувано на: 02 Яну 2019 20:17
от Vokil
Двигателя си е супер :) Аз лично го карам от 800 до 7000 и не виждам да има някакви проблеми последните 12 години :) (при мен електрониката не е оригинална и съм го карал и със 7500 за проба но над 6700-6800 вече тъпче и няма смисъл) Като редовно го карам градско на под 1000 оборота честно казано има по-добри ниски от дизел !