ДВУЛИЧНИЯ ДВИГАТЕЛ на TOYOTA D-4D ВАЖНО! Два съвсем различни двигателя с едно и също обозначение!

Отговори
Ники Петков
Мнения: 38
Регистриран: 21 дек 2018 05:48
Репутация: 6
Местоположение: София
Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw

ДВУЛИЧНИЯ ДВИГАТЕЛ на TOYOTA D-4D ВАЖНО! Два съвсем различни двигателя с едно и също обозначение!

Мнение от Ники Петков » 22 дек 2018 08:14

Привет на всички на нафтаджии tongue.gif Пиша това за всички, които искат да си закупят Тойота с тези двигатели и тези които вече притежават тези двигатели.
Веднага искам да успокоя притежателите на първата генерация, че освен инжекторни дюзи, ЕГР-и , SVC клапани и турбини при правилна експлоатация и поддръжка едва ли ще имате други сериозни проблеми. Гореизброените филми се прожектират при всички марки съвременни дизели, така че имайки нафта в кръвта така или иначе сте се примирили с тях. За съжаление тези двигатели са свалени от производство около 2006 г. Което ще рече че най-свежите екземпляри са има няма на 12-13 годинки. Именно на надеждността на тези двигатели се дължи популярността на TOYOTA D-4D.
НО, едно голямо НО: При втората генерация от 2006 г. така наречените D-4D (AD) особено високо мощните версии се наблюдава екстремно окисляване на главата и блока при контакт с гарнитурата, това се случва за около 150 хил. километра пробег. Обикновено втората употреба коли НОВ ВНОС идват у нас със вече ПОНЕ такъв километраж. Двигателя може да се ремонтира само веднъж, чрез шлайфане на блока и главата, при повторен ремонт вече клапаните се целуват с буталата и следва развод по японски. Подобен ремонт е изключително скъп и изисква да се извади двигателя от колата и да се разглоби на съставните му части. Тойота се справя с този проблем достойно през 2009 г. и заменя двигателите с този проблем за тяхна сметка докато са в гаранция. Проблема с окислението обаче не е решен напълно и до днес. ТАКА, ЧЕ скъпи приятели, купувайте тези двигатели или докато са по-нови или ако вече притежавате такъв, който още е в добра кондиция замислете се за ПРОДАЖБА. Дано съм бил полезен. Само споделям информация източника е цитиран по-долу.
Източник: Руснаците.
Видео

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 736
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 120
Местоположение: Кричим

ДВУЛИЧНИЯ ДВИГАТЕЛ на TOYOTA D-4D ВАЖНО! Два съвсем различни двигателя с едно и също обозначение!

Мнение от mfandakov » 22 дек 2018 08:31

Не бях чувал за този проблем,поради сходен проблем брат ми плати 6 000 евро ремонт на почти нов Форд./ по голямата сума пое допълнително платената гаранция,той само доплати/. Но тук според мен най компетентен трябва да е колегата Механника,разбира се ако информацията не е конфиденциална ,дали има масовост в проблема.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
Телефон за оплаквания 0888695238

Ники Петков
Мнения: 38
Регистриран: 21 дек 2018 05:48
Репутация: 6
Местоположение: София
Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw

ДВУЛИЧНИЯ ДВИГАТЕЛ на TOYOTA D-4D ВАЖНО! Два съвсем различни двигателя с едно и също обозначение!

Мнение от Ники Петков » 22 дек 2018 09:05

Тези проблеми обикновено се замазват в дилърските сервизи. При мен идваха едни пликове, жълти на цвят, но с черно индиго вътре така, че да не може да се види на силна светлина съдържанието вътре. На плика от двете страни имаше диагонален надпис "Confidencial'' с червени букви и добавено "На вниманието на мениджър следпродажбено обслужване" Не знам дали го превеждам правилно на английски е афтърсейлс мениджър. Вътре се упоменаваха заводските дефекти и писмото винаги завършваше така:
"Ако КЛИЕНТА СЕ ОПЛАКВА заменете по гаранция". Забележи! само ако клиента се оплаква! В Кипър оплакване на клиент се считаше ако доведе адвокат с него или да ни заплаши със съд. Ако само мрънка... пие една студена вода. Съжалявам, че го казвам но така си беше. Ако седна да пиша на какво съм се нагледал ще се откажете от новите коли:) За това няма:)
Горното се отнася само за дефекти, които не са свързани със спирачки, възглавници, и кормилна уредба. За тези системи детайлите се заменяха без знание на клиентите, когато автомобила дойде за техническо обслужване. А ако не дойде... да е дошъл както се казва. Правеше се тайно за да не се всява паника и да се уронва престижа на марката. Това беше при нас, дали така е и при тойота не мога да кажа със сигурност.

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 5364
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 197
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4

ДВУЛИЧНИЯ ДВИГАТЕЛ на TOYOTA D-4D ВАЖНО! Два съвсем различни двигателя с едно и също обозначение!

Мнение от Kiki » 22 дек 2018 16:56

Това, което описва колегата сигурно е така, щом лично се е сблъсквал. Чудя се обаче, как са издържали двигателите на колите, които се продават примерно в немските сайтове. Там има коли с такива двигатели на по 400-500к Има дори една на 580к

Потребителски аватар
centil
Мнения: 100
Регистриран: 20 авг 2016 11:13
Репутация: 26
Местоположение: Germany

ДВУЛИЧНИЯ ДВИГАТЕЛ на TOYOTA D-4D ВАЖНО! Два съвсем различни двигателя с едно и също обозначение!

Мнение от centil » 22 дек 2018 17:03

Вариант 1: Доливат до 3л масло между две смени.
Вариант 2: Оплакват се и им сменят двигателите.

Мой колега мина по този път и неговия двигател беше сменен 2016г. При смяната на двигател обаче не се връща километража.
Изображение
Yaris 1.5L 1NZ-FXE

IvoKrastev
Мнения: 18
Регистриран: 06 юли 2018 15:16
Репутация: 2
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp

ДВУЛИЧНИЯ ДВИГАТЕЛ на TOYOTA D-4D ВАЖНО! Два съвсем различни двигателя с едно и също обозначение!

Мнение от IvoKrastev » 14 яну 2019 13:35

Двуличие?!?1 Няма такова нещо. Старото по-маломощно Д4Д е 1CD-FTV и е заместено от 1AD-FTV. Относно по-силните 2AD-FTV и 2AD-FHV, тях не ги споменавам, защото се продават паралелно и с двата по-слаби агрегата. Цялата АД серия духа гарнитури на глави и ремонта е скъп и трудоемък. Преди да купя авенсиса доста проучих пазара и спокойно искам ви кажа, че от годините на АД серията при всички производители има доста проблеми. Говорим за сериозни неща като маслен глад заради лоши маслени помпи, цепнатини в главите, подвличащи биелни лагери и т.н. Тея проблеми с гарнитурите на тойота ми се видяха детски болести.

ПС: Освен това изобщо не съм сигурен, че точно по 1 път можело да сменява гарнитурата... Трябва да има гарнитури за 1-ви, 2-ри, 3-ти ремонт...

Относно братушките... за тях само това мога да кажа:
Изображение
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 285
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 20
Местоположение: София
Контакти:

ДВУЛИЧНИЯ ДВИГАТЕЛ на TOYOTA D-4D ВАЖНО! Два съвсем различни двигателя с едно и също обозначение!

Мнение от krasengn » 14 яну 2019 23:40

IvoKrastev написа:
14 яну 2019 13:35
Двуличие?!?1 Няма такова нещо. Старото по-маломощно Д4Д е 1CD-FTV и е заместено от 1AD-FTV.
А старото още по-маломощно 1nd-tv? И той ли е проблемен?
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

IvoKrastev
Мнения: 18
Регистриран: 06 юли 2018 15:16
Репутация: 2
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp

ДВУЛИЧНИЯ ДВИГАТЕЛ на TOYOTA D-4D ВАЖНО! Два съвсем различни двигателя с едно и също обозначение!

Мнение от IvoKrastev » 15 яну 2019 10:16

krasengn написа:
14 яну 2019 23:40
А старото още по-маломощно 1nd-tv? И той ли е проблемен?
Този мотор не съм го проучвал. Ето ти една интересна тема:
viewtopic.php?t=29493
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
krasengn
Мнения: 285
Регистриран: 19 мар 2016 00:11
Репутация: 20
Местоположение: София
Контакти:

ДВУЛИЧНИЯ ДВИГАТЕЛ на TOYOTA D-4D ВАЖНО! Два съвсем различни двигателя с едно и също обозначение!

Мнение от krasengn » 15 яну 2019 14:05

мехаННика написа:
05 юни 2016 17:37
разберете най накрая че D4D е горивна система, а не двигател.
Този мотор е здрав, икономичен и все още се произвежда. Заглавието на темата е неправилно по две причини.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

boteto
Мнения: 26
Регистриран: 16 сеп 2013 20:49
Репутация: 1
Местоположение: София

ДВУЛИЧНИЯ ДВИГАТЕЛ на TOYOTA D-4D ВАЖНО! Два съвсем различни двигателя с едно и също обозначение!

Мнение от boteto » 17 яну 2019 15:16

Този проблем при 1AD-FTV (2.0 D4D) мотора е изчистен около средата на 2008 година. Има сервизен бюлетин, който описва засегнатите автомобили, какво се наблюдава като проблем, дата и VIN от които е променено производството.
А различните двигатели с едно и също обозначение са 1AD-FTV от първото поколение и този от второто поколение, което не съм сигурен кога точно почва, можеби през 2010. Като новият носи същото обозначение но има механични изменения (ЕГР клапан в който влиза охладителна течност, DPF можеби при всичките автомобили, различен капак на разпределителните валове, вече за смяна на дюза не се сваля капака). Относно продажбата на автомобили с тези мотори, това изобщо не е вярно. Добре поддържан автомобил произведен след средата на 2008, ще служи на собственикът си доста дълго време.
2017 Corolla 1ZR-FAE CVT Sol

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта