Страница 3 от 4

Въпрос за Prius

Публикувано на: 16 Яну 2019 11:56
от M5kov
Тройката имаше някаква месечна статистика за разхода май, от там може да се хване.
Моята беше стояла повече от половин година, без това да се отрази на батериите, поне за сега.
По обявите има няколко, които стоят повече от година и съм ги запомнил още от когато си търсех моята. Ако искаш, пиши какво си харесал на лични или тук в темата, принципно новообявените бързо ги отнасят, ако са читави.

Въпрос за Prius

Публикувано на: 16 Яну 2019 12:38
от BOz
krasimir77 написа: 16 Яну 2019 11:19 Някой има ли идея /или опит/ дали е възможно от диагностика на Приус да се види по дати кога и колко е карана? Идеята ми е може ли да се прочете колко е стояла без да се пали - най-вече за по автокъщите ми е мисълта.
Не може.
Четвърта генерация има подобна статистика, но тя е насочена към разход на колата като гориво пари и от този род.
И защо ти е това? Да не би да се притесняваш да не е стояла 2 години без да се кара? И да е така, то най-важния елемент при тази ситуация - батерията или ще работи, или няма да работи. tooth.gif

Въпрос за Prius

Публикувано на: 16 Яну 2019 12:46
от krasimir77
Притесненията са ми, че може и да поработи докато я тествам /карам/, но скоро след това да даде дефект в някоя клетка, тъй като не вярвам някой да ми разреши да разкостя кутията на батерията и да меря клетка по клетка състоянието им.
п.п. Още не съм набелязал конкретен екземпляр, но като се спра ще ти пиша /M5kov/.

Въпрос за Prius

Публикувано на: 16 Яну 2019 15:56
от BOz
Няма основа за притеснение.
Както казах или ще работи, или няма да работи. От стоене заряда на батерията може да падне под определен праг, при който системата просто няма да стартира. Ако някоя клетка даде фира, системата ще те предупреди. Да разкостиш батерията, за да мериш напрежение на всяка клетка е безсмислено, защото нищо няма да направиш така, освен ако клетката не е умряла напълно. Но при този вариант отиваш отново в изходна точка, че системата ще ти сигнализира за този проблем.
Една диагностика на място е много по-показателна от това да стигнеш физически до самата батерия.

Въпрос за Prius

Публикувано на: 18 Яну 2019 20:04
от Lwerewolf
krasimir77 написа: 16 Яну 2019 12:46 Притесненията са ми, че може и да поработи докато я тествам /карам/, но скоро след това да даде дефект в някоя клетка, тъй като не вярвам някой да ми разреши да разкостя кутията на батерията и да меря клетка по клетка състоянието им.
п.п. Още не съм набелязал конкретен екземпляр, но като се спра ще ти пиша /M5kov/.
Както каза BOz, никаква файда от отварянето на батерията, освен ако не ти се мери капацитет модул по модул, а това ще ти отнеме дни, освен ако нямаш 28 зареждачки... и дори тогава. Диагностика на място - кога последно е чистен хибридния компютър от DTC-та, дали има някакви pending (p0a80 най-вероятно :P), test drive. Караш на EV mode докато не падне на примерно 3 черти, пълна газ докато не падне на една, и така още газ. Ако има клетка пред фал е доста вероятно да се засече по този начин - ще запише pending p0a80 и ще влезе в limp mode (напрактика без electric assist, доста мудно реагиращ на газ ако не използваш B-mode), при повторно включване и появяване на същия проблем записва p0a80 като current и ти дава freeze frame на който най-вероятно се вижда някой блок със 1.2волта надолу волтаж от другите. Ако на live data блока изглежда като другите, значи имаш клетка с много по-нисък капацитет, от другите в блока, а ако е с по-нисък волтаж - окъсена клетка.

Иначе, понеже е станало дума за тройка срещу двойка, по отношение на здравина - тройката и дават основен минус EGR-а на двигателя и запушването му. Превентативно почистване, качествено масло, oil catch can, проверка и замяна на PCV... От друга гледна точка - cooled EGR, та би трябвало доста по-бързо да затопля. Имаше някакви промени по трансмисията, но не бих казал че са слаби части в която и да е от генерациите.
Друго трошещо се нещо при всички тойота хибриди (и не само хибриди) - акумулатора на електронните спирачки, май ~1500$ ново. Предотвратяване - като сменяш дискове/накладки/течност го прави както пише в книжката, без пишман майстор изпълнения. Това последното важи и за маслото на трансмисията и г/д за 100% от нещата при всеки автомобил, ама... :)

Въпрос за Prius

Публикувано на: 25 Апр 2019 20:42
от mirror
колеги търся си напречни греди за приус 2 но намирам само за приус 3 smile.gif дали са същите или имат разлика ? unsure.gif

Въпрос за Prius

Публикувано на: 25 Апр 2019 23:55
от scooby doo
Виж това дали става...
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2891331566
Нямам нищо общо с обявата,просто са ми интересни разни багажници,тегличи,ремаркета и т.н.

Въпрос за Prius

Публикувано на: 26 Апр 2019 12:54
от mirror
тук е пълно с обяви които нямат нищо общо с приус no.gif имат дори универсални греди за надлъжни рейки и ги пробутват за коли с гладък покрив mad.gif конкретно показаните дори по ширина не пасват понеже са 1240мм а за приус трябва да са поне 1300мм и задната греда трябва да е с по висока и скосена основа заради разликата във височината на тавана smile.gif

https://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-Prius ... ctupt=true ето в тази обява се вижда на едната снимка разликата във височината на подложките но е указано че е за приус 3 и за това питам дали някой няма инфо по въпроса :help:

Въпрос за Prius

Публикувано на: 18 Юни 2019 18:58
от mirror
бърз въпрос happy.gif някой да е слагал 205 55 16 зимни на 2-ка и как се държи с тях зимата rolleyes.gif

Въпрос за Prius

Публикувано на: 19 Юни 2019 14:11
от Чо :)
mirror написа: 18 Юни 2019 18:58 бърз въпрос happy.gif някой да е слагал 205 55 16 зимни на 2-ка и как се държи с тях зимата rolleyes.gif
6 години карах Prius 2 с 205/55/16 (само първите ми бяха 195), без забележки нито лятото, нито зимата. Всички бяха Michelin (лятото: energy green, след 3 години Primacy, а зимните: Alpin и след 3 години пак същите, но ZP (с твърд борд), малко по-твърдо возеше), не е поднасяла или завъртала, стабилна на пътя.
Два пъти на по-дълбок сняг не можеше да излезе от образувала се вечерта пряспа и втория път на един баир, защото се включваше tranction-a, а при този модел изключването му е с малко повече стъпки, които е добре да си пази човек на "пищовче" в жабката:
off, power, power, gas, gas, break+N, gas, gas, P, gas, gas, break+power
(светва малък триъгълник с удувителна в горния ляв ъгъл на MFD)
За да се включи отново traction-a, "рестартирате" колата tooth.gif : off, break+power

Въпрос за Prius

Публикувано на: 21 Юни 2019 00:26
от mirror
worthy.gif благодаря за изчерпателното мнение :cheers:

Въпрос за Prius

Публикувано на: 23 Юли 2020 20:10
от Hursa
Чо :) написа: 19 Юни 2019 14:11 6 години карах Prius 2
Сега карате приус 4? Интересува ме - сравнявали ли сте го с корола хибрид 1.8.

Въпрос за Prius

Публикувано на: 23 Юли 2020 23:21
от Чо :)
l
Hursa написа: 23 Юли 2020 20:10 Сега карате приус 4? Интересува ме - сравнявали ли сте го с корола хибрид 1.8.
Не, нямал съм възможност към момента да познавам някой с corolla hybrid, много впечаления имам от Prius 2 и 4, малко от Prius 3 почти идентично с Auris 2013, и няколко Lexus RX.

Въпрос за Prius

Публикувано на: 23 Юли 2020 23:55
от Hursa
Интересуваше ме сравнението между приус 4 и хибридната корола със може би същата система. Защото в момента със сравнително голямата отстъпка за приус 4 и малката за королата - цените са им почти еднакви, като оборудването на приус по ми допада, а и по-висок клас.

Въпрос за Prius

Публикувано на: 24 Юли 2020 15:09
от Чо :)
Hursa написа: 23 Юли 2020 23:55 Интересуваше ме сравнението между приус 4 и хибридната корола със може би същата система. Защото в момента със сравнително голямата отстъпка за приус 4 и малката за королата - цените са им почти еднакви, като оборудването на приус по ми допада, а и по-висок клас.
От моя страна мога да ти предложа придобиване на лични впечатления в Prius 4 на място в София (всъшност следващите две седмици ще съм в Ямбол и Китен).