Страница 1 от 1

Тракане от ляво под купето -Toyota RAV4 2.2/D-CAT/177 hp.

Публикувано на: 20 Окт 2018 21:27
от Militsa
Здравейте!

Тази седмица се сдобих с Toyota RAV4 2.2 D-CAT, 177 коня, 2006 /дизел/. Голяма красавица се оказа (какво друго може да каже една жена за колата си:)

Внос е от Германия. Много запазен екземпляр. Предстои да я водя на преглед.

Появи се следния проблем (който на първото каране на колата около 2 часа го нямаше).

При запален мотор (след няколко км каране) при спиране започва едно тракане от лявата страна на колата идваща от купето. При натискане на съединителя, шумът спира. Тракането не винаги се появява, но преобладава. По време на каране на автомобила няма никакво тракане.

Изчотох доста теми тук и мисля, че вероятността да е заминал съединителят е огромен.

Мисля, че колата не е карана през последната една година (или много малко).

Ясно е, че трябва да се види от техник, за да се установи проблемът.

Ще съм благодарна ако ме насочите към някого (гр. София).

п.с страничен въпрос от проблема, може ли да потвърдите, че тази Тойотка е с постоянно 4х4 (не се изкл./вкл.). Т.е аз знам, че е така, нужно ми е писмено доказателство за пред баща ми, с който имах 2 часов спор, твърдейки, че това не е възможно и не съм намерила копчето за вкл./изкл. на 4х4. :))))

Благодарили:)))

Тракане от ляво под купето -Toyota RAV4 2.2/D-CAT/177 hp.

Публикувано на: 21 Окт 2018 09:09
от slowtraveler
Здравейте и добре дошла...
Моля разделяйте въпросите си в отделни теми (ако вече не съществуват такива)... Едва ли някой, когото го интересува тракане под купето би го заинтересувало дали РАВ-ката има копче за включване 4х4. И обратното.

Относно техник - има специален раздел във форума със сервизи и магазини - поразгледайте го... viewforum.php?f=5

Относно включването на 4х4 - има тема със сервизните ръководства : viewtopic.php?t=2185

И общо взето - ползвайте търсачката - предполагам ще откриете доста интересни теми :thumbsup:

Тракане от ляво под купето -Toyota RAV4 2.2/D-CAT/177 hp.

Публикувано на: 21 Окт 2018 13:25
от Двигателист
Militsa написа: 20 Окт 2018 21:27 Здравейте!
.........................................
п.с страничен въпрос от проблема, може ли да потвърдите, че тази Тойотка е с постоянно 4х4 (не се изкл./вкл.). Т.е аз знам, че е така, нужно ми е писмено доказателство за пред баща ми, с който имах 2 часов спор, твърдейки, че това не е възможно и не съм намерила копчето за вкл./изкл. на 4х4. :))))

Благодарили:)))
След като колата е 2006 година и е Д-Кат, предполагам, че е третото поколение РАВ (XA30). Не е постоянно 4х4! Накратко – системата е on demand, с основен режим "AUTO" т.е. предно предаване и автоматично подаване (когато и колкото електронният упр.блок прецени) на определен процент въртящ момент към задния мост в зависимост от доста фактори (ускорение, завиване, буксуване...). Осъществява се посредством ел. управляем многодисков съединител разпложен в корпуса на задния диференциал. За повдигане на самочувствието на шофьора са сложили бутон "LOCK", чието име е доста подвеждащо само по себе си. Предполага се , че когато го натиснете, съединителя се активира на 100% и получавате твърдо 50/50 разпределение преден/заден мост, подобно на парт-тайм 4х4 система или на фул-тайм такава с блокиран междуосев диференциал. Така е, но за малко. Системата автоматично преминава сама в "AUTO" режим, демек деактивира "LOCK" режима, при завъртане на волана над определн ъгъл, при намаляване на скоростта, без значение дали със или без употреба на спирачка, при надвишаване на 40 км/ч.