Страница 1 от 1

Р А З Г Е Л Е

Публикувано на: 03 Юли 2007 01:57
от LordDigital
Toyota Valvematic

Following BMW's Valvetronic and Nissan's VVEL, Toyota is also introducing a new variable valve control system called "Valvematic" which incorporates dual continuous variable valve timing and a continuous variable lift at the intake side. The latter eliminates the need of conventional throttle butterfly thus reduces pumping loss. The mechanism of the variable lift is smaller and lighter than BMW's system thus enables higher rev. The first application will be a new 2.0-liter 16V engine to be used in the new Allion / Premio. It produces 158 horespower at 6200 rm and 145 lbft of torque at 4400 rpm. Fuel economy improves by 5-10%.

Сега ако некои им каже ,ОТИ им отне толкоз време да се сетят...

Публикувано на: 03 Юли 2007 02:28
от jamie
Oti ne moje Toyota da se dyni v tehnologiite kakto BMW naprimer :whistle:
Stom sa ia predstavili - znachi veche e reliable i ste ia vidim naj0kysno dogodina v masova kola.

Публикувано на: 03 Юли 2007 15:32
от prius06
Не ми стана съвсем ясно. Това система за променлив тайминг на клапаните ли е? По какво се различава от VVTi?

Публикувано на: 03 Юли 2007 15:35
от ugabuga
VVTi e kato vtec malko, a tova e continuously variable.

Публикувано на: 03 Юли 2007 15:59
от dimd00d
prius06 написа:Не ми стана съвсем ясно. Това система за променлив тайминг на клапаните ли е? По какво се различава от VVTi?
Ключовото е в continuous variable intake т.е. там мечтата на дизеловите фан бойс (няма да соча с пръст Лорда) да няма throttle butterfly (там щото паразитен драг алабала).

Публикувано на: 03 Юли 2007 20:20
от LordDigital
dimd00d написа:
prius06 написа:Не ми стана съвсем ясно. Това система за променлив тайминг на клапаните ли е? По какво се различава от VVTi?
Ключовото е в continuous variable intake т.е. там мечтата на дизеловите фан бойс (няма да соча с пръст Лорда) да няма throttle butterfly (там щото паразитен драг алабала).
fxmaker написа: ...And now the diesel lovers it's time to make the tea...

Публикувано на: 04 Юли 2007 02:01
от Japanese_fever
ugabuga написа:VVTi e kato vtec malko, a tova e continuously variable.
4e VTEC ne e li su6to continuously variable? ohmy.gif

6toto tazi gurbica na DOHC VTEC deto se vklu4va kum 5000rpm hem otvarq klapana pove4e, hem za po-dulgo vreme. smile.gif

Публикувано на: 04 Юли 2007 18:21
от ugabuga
Japanese_fever написа:
ugabuga написа:VVTi e kato vtec malko, a tova e continuously variable.
4e VTEC ne e li su6to continuously variable? ohmy.gif

6toto tazi gurbica na DOHC VTEC deto se vklu4va kum 5000rpm hem otvarq klapana pove4e, hem za po-dulgo vreme. smile.gif
ako beshe continuous naimashe da ima gurbica a plavno shteshe da se uvelichava

Публикувано на: 05 Юли 2007 19:58
от V35GTR
The new VQ37VHR engine, as it's called, is the first V-6 sold in the USA to use infinitely variable valve timing in place of a throttle. This system, called VVEL, is the second such system on the market -- BMW's Valvetronic was the first.

Публикувано на: 06 Юли 2007 06:01
от Japanese_fever
V35GTR написа:The new VQ37VHR engine, as it's called, is the first V-6 sold in the USA to use infinitely variable valve timing in place of a throttle. This system, called VVEL, is the second such system on the market -- BMW's Valvetronic was the first.
Abe BMW-tata imat li nqkakva takava systema v momenta, za6toto znam, 4e te sa q izobretili, no posle Honda q ysuvur6enstvat i pravqt VTEC.
Ta sega6nite BMW-ta imat li nqkakva taka systema ili ne?

Публикувано на: 11 Юли 2007 13:43
от Toyoda
Предполагам имаш предвид VVEL, защото Vtec е дооооста възрастна разработка и няма как точно ти да сбъркаш, макар че твоята е с обикновения двигател.
Иначе БМВ си използват валвтроника. Ето ти няколко примера:
N44TU
Straight 4 DOHC 16V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E46 318i
1.6 (115bhp), 1.8 (143bhp)

N62
V8 DOHC 32V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E65 745i
4.4 (325bhp)

N73
V12 DOHC 48V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E65 760i
6.0 (438bhp)
Особено v12-ката на 7-ма серия изглежда доста страховит:
Изображение

Публикувано на: 11 Юли 2007 14:26
от kristian
N73
V12 DOHC 48V Dual VANOS with Valvetronic
Used in E65 760i
6.0 (438bhp)
Особено v12-ката на 7-ма серия изглежда доста страховит:
Изображение[/quote]

Бахти мотора! То т'ва само датчиците му сугурно са 5-6 кг железария! wacko.gif

P.S. Има между другото доста грамотно и нагледно описание на VVTL-i и на VTEC даже направено с анимация и чертежи.
Трябва да потърся адреса (ако някой го интересува)

Публикувано на: 05 Фев 2009 02:50
от LordDigital
Бавно но славно са раздвижват:
Toyota Launches 3rd Gen Avensis with New Valvematic Gasoline Engines
http://www.greencarcongress.com/2008/10 ... nches.html

Странното е ,че имат 3ZR-FAE (със Valvematic ) и 3ZR-FE (без Valvematic) като за некои модели са предлагат и двата мотора. Нещо маи не са особенно уврени във таз технология...

Публикувано на: 05 Фев 2009 11:26
от Scott
LordDigital написа:...Нещо маи не са особенно уврени във таз технология...
Clearly, Toyota is the leader in Hybrid technology. However, we also want to strengthen Toyota’s perception as a leader in conventional powertrain technology. So, having established leadership in the field of hybrid with Hybrid Synergy Drive, today we are introducing “Toyota Optimal Drive.” The concept is simple—we enhance performance, while driving down CO2 emissions. Across the range, we have optimized the efficiency of our engines and transmissions, bringing tangible value to our customers, in terms of fuel economy.
—Andrea Formica
:whistle: