Scion tC (Toyota Zelas) Monogram
Публикувано на: 18 Окт 2018 01:40
Здравейте колеги и приятели!
Тъй като в Хонда форума мордераторчетата не издържаха психически, а и шуро-баджанащината, както и търговските интереси там много често вземат превез (т.е. баннат съм вече повече от седмица
), а пък аз през това време си купих Тойота - та реших да се завърна в моя стар и уютен дом наречен – Тойота БГ форум (т.е. там, където съм проходил с автомобилите) и да се похваля с новата ми придобивка. Разбира се ще ви досаждам все по-често и по-често, за да е по-интересен живота ни.
Ще им досаждам и на тях разбира се, няма да се отърва толкова лесно.
Моята Сивик не се предаде до последно (технически) и чукна тази година 20 години и 227 000 мили (над 365 000 км) с оригинален и никога неотварян двигател. За съжаление ръждата отдолу го беше прегърнала като рак в най-тежката фаза, толкова, че даже предната стабилизираща щанга се отчупи там, където се държи на едното място за рамата. Също така бензинопроводите вече подлизваха, пак поради тежкото положение с ръждата. Служеше ми много вярно през последните 8 години и на много състезания се опознахме един друг, но се разделихме без сълзи и сантименти, по мъжки. А и за моя радост колата попадна в ръцете на голям Хонда ентисуаст, който има CRX (В16), а моя Сивик ще го кара през зимата. Беше усведомен за всичките негови проблеми и обеща да ги отстрани. С ръждата няма как да се пребоди, но ще може да я кара поне още 1-2 години. Mного евтино му я продадох - 1/3 от общата цена струват само джантите му.
Новата кола е 2014 Scion tC. Продава се само в САЩ (както и другите модели на Scion) и Япония като там колата е известна под името Тойота Zelas. Реално е на платформата на Avensis, но е двуврат хеч.
По принцип tC е съкратено от Touring Coupe, но колата реално не е купе, а е хеч, тъй като в купето няма греда/рамка между задните амортисьори. Като бутнеш задните облегалки напред отзад може да вкараш цял син кит барабар с неговите новородени. Моделът се води tC Monogram (лимитрана версия, само 2500 бройки са произведени с този пакет). Не съм търсил лукс, но се падна малко по-луксозна версия. Случи се също, че е и червена (никога не бих си взел червена кола, ако не е Ферари, исках да е бяла или циментово сива). Ето повече информация какво тоюно вклюва пакета Monogram (моята има също фарове за магла), не е кой знае какво, но прави колата по-кулсозна (лукс, обаче аз не съм търсил, обикновено е с платнени седалки):
https://www.youtube.com/watch?v=bc2Vw5a_nag
Това е 2-рата генерация на tC, а тъй като тази е 2014-та също така се води и след фейслифта. По принцип исках да е преди фейслифта (2011-2013), защото са по-изчистени формите, но и тази започва да ми харесва. Този модел спира да се произвежда за САЩ през 2016-та като 1-вата генерация излиза 2004-та с предполагам същия двигател, но 2.4L (2AZ-FE) – този двигател, обаче има сериозни проблеми с горенето на масло след около 160 000 (а даже и преди това). Проблемът е абсолютно същия като при 1ZZ-FE двигателя (Avensis, Corolla) – недостатъчни отвори за маслото в леглото на масления сегмент, което винаги води до запичне на сегмента и повишена консумация на масло от рода на 1 литър на 1500-2000 км. Моят двигател се надявам да няма такива проблеми, тъй като е следващата генерация, т.е. съвсем друго поколение двигател. За тях такива лоши новини не се споменават.
Да се върнем сега на моята кола - интересното, освен предизвикателния екстериор и интериор е разбира се двигателят, който е много добре познат и изпитан.
Ииииииииии, ВНИМАНИЕ! – това е абсолютно същият двигател, който се вгражда в Тойота Camry и RAV4 – 2.5L, 4-cyl. (180 hp @ 6000 rpm; 173 ft-lb/235Nm @ 4000 rpm). Двигателят се води 2AR-FE и се произвежда от 2008-ма насам: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_AR_engine
Другото, може би даже по-интересно е трансмисията. Тя е ръчна, 6-степенна и е с много къси скорости. Освен, че скоростите са къси, трансмисията също се води close-ratio. Това значи, че съотношението между самите скорости е много малко, т.е. като превключа на по-висока скорост оборотите падат само с 500, а дори и по-малко. Ето повече за close-ratio трансмисиите: [b]https://en.wikipedia.org/wiki/Close- ... ission[/b]
Нещата, които ми харесват:
- Големия върт. момент започващ още в ниските обороти (под 2000), което я прави много пъргава и приятна за каране в града
- Късите скорости
- Леко шумният, но същевременно мек звук на ауспуха
- Стъкления покрив с люк
- Сток стерео системата Pioneer с 3-те говорителя във всяка врата (ниски, средни и високи), отзад има още два
- Сток затъмнените стъкла
- Стабилността в завои, ако не са много остри (иначе understeer-a се обажда)
- Сток навигацията (не съм я пробвал още)
- Задната чистачка
- Мястото на масления филтър (отдолу до картера)
Нещата, които не ми харесват:
- голямата доза understeer, особено при ускорение в остър завой (това може да го коригираме скоро)
- Много късата 6-та скорост – на 3000 оборота съм само със 130 км/ч
- разходът на гориво (малко ме дразни) около 10 на 100 е, но с тези къси скорости, а и 2.5 л мотор - няма как
- Не малкото тегло на колата като за хебек – около 1400 кг (Сивика ми беше един тон и хем седан). Тежка е, защото ламарините са дебели и има много възд. възглавници. За сметка на това има много висок краштест рейтинг.
- Големите врати – много често удрям съседно паркирани коли като ги отварям, защото са много дълги. В същото време, ако вратата не е достатъчно отворена е трудно да се излезе.
- Коланът е много назад (заради дългите врати) и трябва да се обърнеш назад, за да го дръпеш.
- Голямата С колона значително намалява видимостта (голяма сляпа зона) не само като караш назад, но и когато се обръщаш за коли около теб. Основно ползвам огледалата, но някой път се налага да се обръщам.
- Багажника е широк, но пък е плитък
- Багажника няма кора и може да видиш какво има в него (е, те стъклата са затъмнени, но все пак не е приятно)
Специални благодарсности на колегата ALTEZZA, с чиято отстъпка си купих консумативи от дилъра на Тойота.
Поздрави на всички и, ако се сетя още нещо ще допълвам.
p.s.
Ако темата не е за този раздел я поместете, но не можах да измисля по-хубаво място, тъй като нито тази марка я има, нито искам да занимавам другите хора с този модел, който дори не се продава в Европа.
Тъй като в Хонда форума мордераторчетата не издържаха психически, а и шуро-баджанащината, както и търговските интереси там много често вземат превез (т.е. баннат съм вече повече от седмица



Моята Сивик не се предаде до последно (технически) и чукна тази година 20 години и 227 000 мили (над 365 000 км) с оригинален и никога неотварян двигател. За съжаление ръждата отдолу го беше прегърнала като рак в най-тежката фаза, толкова, че даже предната стабилизираща щанга се отчупи там, където се държи на едното място за рамата. Също така бензинопроводите вече подлизваха, пак поради тежкото положение с ръждата. Служеше ми много вярно през последните 8 години и на много състезания се опознахме един друг, но се разделихме без сълзи и сантименти, по мъжки. А и за моя радост колата попадна в ръцете на голям Хонда ентисуаст, който има CRX (В16), а моя Сивик ще го кара през зимата. Беше усведомен за всичките негови проблеми и обеща да ги отстрани. С ръждата няма как да се пребоди, но ще може да я кара поне още 1-2 години. Mного евтино му я продадох - 1/3 от общата цена струват само джантите му.

Новата кола е 2014 Scion tC. Продава се само в САЩ (както и другите модели на Scion) и Япония като там колата е известна под името Тойота Zelas. Реално е на платформата на Avensis, но е двуврат хеч.

https://www.youtube.com/watch?v=bc2Vw5a_nag
Това е 2-рата генерация на tC, а тъй като тази е 2014-та също така се води и след фейслифта. По принцип исках да е преди фейслифта (2011-2013), защото са по-изчистени формите, но и тази започва да ми харесва. Този модел спира да се произвежда за САЩ през 2016-та като 1-вата генерация излиза 2004-та с предполагам същия двигател, но 2.4L (2AZ-FE) – този двигател, обаче има сериозни проблеми с горенето на масло след около 160 000 (а даже и преди това). Проблемът е абсолютно същия като при 1ZZ-FE двигателя (Avensis, Corolla) – недостатъчни отвори за маслото в леглото на масления сегмент, което винаги води до запичне на сегмента и повишена консумация на масло от рода на 1 литър на 1500-2000 км. Моят двигател се надявам да няма такива проблеми, тъй като е следващата генерация, т.е. съвсем друго поколение двигател. За тях такива лоши новини не се споменават.
Да се върнем сега на моята кола - интересното, освен предизвикателния екстериор и интериор е разбира се двигателят, който е много добре познат и изпитан.

Другото, може би даже по-интересно е трансмисията. Тя е ръчна, 6-степенна и е с много къси скорости. Освен, че скоростите са къси, трансмисията също се води close-ratio. Това значи, че съотношението между самите скорости е много малко, т.е. като превключа на по-висока скорост оборотите падат само с 500, а дори и по-малко. Ето повече за close-ratio трансмисиите: [b]https://en.wikipedia.org/wiki/Close- ... ission[/b]
Нещата, които ми харесват:
- Големия върт. момент започващ още в ниските обороти (под 2000), което я прави много пъргава и приятна за каране в града
- Късите скорости
- Леко шумният, но същевременно мек звук на ауспуха
- Стъкления покрив с люк
- Сток стерео системата Pioneer с 3-те говорителя във всяка врата (ниски, средни и високи), отзад има още два
- Сток затъмнените стъкла
- Стабилността в завои, ако не са много остри (иначе understeer-a се обажда)
- Сток навигацията (не съм я пробвал още)
- Задната чистачка
- Мястото на масления филтър (отдолу до картера)
Нещата, които не ми харесват:
- голямата доза understeer, особено при ускорение в остър завой (това може да го коригираме скоро)
- Много късата 6-та скорост – на 3000 оборота съм само със 130 км/ч
- разходът на гориво (малко ме дразни) около 10 на 100 е, но с тези къси скорости, а и 2.5 л мотор - няма как

- Не малкото тегло на колата като за хебек – около 1400 кг (Сивика ми беше един тон и хем седан). Тежка е, защото ламарините са дебели и има много възд. възглавници. За сметка на това има много висок краштест рейтинг.
- Големите врати – много често удрям съседно паркирани коли като ги отварям, защото са много дълги. В същото време, ако вратата не е достатъчно отворена е трудно да се излезе.
- Коланът е много назад (заради дългите врати) и трябва да се обърнеш назад, за да го дръпеш.
- Голямата С колона значително намалява видимостта (голяма сляпа зона) не само като караш назад, но и когато се обръщаш за коли около теб. Основно ползвам огледалата, но някой път се налага да се обръщам.
- Багажника е широк, но пък е плитък
- Багажника няма кора и може да видиш какво има в него (е, те стъклата са затъмнени, но все пак не е приятно)
Специални благодарсности на колегата ALTEZZA, с чиято отстъпка си купих консумативи от дилъра на Тойота.

Поздрави на всички и, ако се сетя още нещо ще допълвам.

p.s.
Ако темата не е за този раздел я поместете, но не можах да измисля по-хубаво място, тъй като нито тази марка я има, нито искам да занимавам другите хора с този модел, който дори не се продава в Европа.