Софтуерните недомислици на Тойота/Лексъс
Публикувано на: 21 Сеп 2018 10:23
След возене и шофиране на висок клас 'дериват' на Тойота останах леко разочарован от начина на действие на електронните асистенти...
Сравнявам с джипа и честно казано не очаквах 'джиповите' системи да работят по-коректно от тойотските...
1. автоматичните фарове...
Да... РАЗКОШНИ LED фарове, които обаче често решават, че трябва да заслепят насрещния.. В абсолютно нелогичен момент... Например видял е предходен автомобил, преминал е на 'къси' (което е доста разтегливо понятие за този тип фарове - част от него остава на дълги понякога), и в момента, в който наближи насрещния автомобил изведнъж преминава на дълги (което за тези фарове означава да направи 'ден')...
Насрещния шофьор се шашка и пуска дългите, колата отново 'вижда', че има насрещен автомобил и преминава пак на 'къси' (поне участъка към автомобила)...
При магистрала системата често не отчита насрещно и попътно движещите се автомобили, особено ако има завой... И там що псувни отнесохме - убеден съм в това
При джипа мине ли на къси - не се 'лъже' да връща дълги до момента, в който не се разминем (или изпреваря) настиганият автомобил.
Отново - фаровете на 'тойотата' са РАЗКОШНИ, но логиката им за управление навярно не е подходяща за нашите условия...
2. Темпомат... Сравнявам с джипа . Забия ли скорост - джипа я следи без никакво отклонение... При 'тойотската' система си позволяваше волности +/- около 3км/ч.. Освен това при освобождаване на лентата темпомата на джипа веднага подава газ, докато 'тойотския' чака няколко секунди, което създаваше доста неразбиране по магистралата... Например автомобил изпреварва и съответно 'тойотата' набива спирачки, изравнявайки скоростта. Предходния автомобил се прибира в своята лента, обаче 'тойотата' не ускорява няколко секунди, а след това започва вяло да ускорява. През което време 'изпреварваният' автомобил дори леко се отдалечава и отново влиза в лентата за поредното изпреварване, което отново прекратява ускоряването на 'тойотата'... Освен това 'тойотския' радар се лъжеше често по коли, движещите се близо до разделителната линия между лентите - набиваше спирачки дори и изпреварваната кола да си е в нейната лента, но близо до осовата линия...
3. Система за следене на лентата... При магистрала колата постоянно криволичеше, 'блъскайки' се в ограничителните ленти, вместо да си се води спокойно по лентата. Като че ли системата не е за 'автопилот' за следене на лентата, а само 'защита' да не излезеш от нея (каквато функция също има, ама не е там въпросът)...
Та общо взето - не очаквах такъв резултат... Дано седнат отново на чертожната дъска...
Сравнявам с джипа и честно казано не очаквах 'джиповите' системи да работят по-коректно от тойотските...
1. автоматичните фарове...
Да... РАЗКОШНИ LED фарове, които обаче често решават, че трябва да заслепят насрещния.. В абсолютно нелогичен момент... Например видял е предходен автомобил, преминал е на 'къси' (което е доста разтегливо понятие за този тип фарове - част от него остава на дълги понякога), и в момента, в който наближи насрещния автомобил изведнъж преминава на дълги (което за тези фарове означава да направи 'ден')...
Насрещния шофьор се шашка и пуска дългите, колата отново 'вижда', че има насрещен автомобил и преминава пак на 'къси' (поне участъка към автомобила)...
При магистрала системата често не отчита насрещно и попътно движещите се автомобили, особено ако има завой... И там що псувни отнесохме - убеден съм в това

Отново - фаровете на 'тойотата' са РАЗКОШНИ, но логиката им за управление навярно не е подходяща за нашите условия...
2. Темпомат... Сравнявам с джипа . Забия ли скорост - джипа я следи без никакво отклонение... При 'тойотската' система си позволяваше волности +/- около 3км/ч.. Освен това при освобождаване на лентата темпомата на джипа веднага подава газ, докато 'тойотския' чака няколко секунди, което създаваше доста неразбиране по магистралата... Например автомобил изпреварва и съответно 'тойотата' набива спирачки, изравнявайки скоростта. Предходния автомобил се прибира в своята лента, обаче 'тойотата' не ускорява няколко секунди, а след това започва вяло да ускорява. През което време 'изпреварваният' автомобил дори леко се отдалечава и отново влиза в лентата за поредното изпреварване, което отново прекратява ускоряването на 'тойотата'... Освен това 'тойотския' радар се лъжеше често по коли, движещите се близо до разделителната линия между лентите - набиваше спирачки дори и изпреварваната кола да си е в нейната лента, но близо до осовата линия...
3. Система за следене на лентата... При магистрала колата постоянно криволичеше, 'блъскайки' се в ограничителните ленти, вместо да си се води спокойно по лентата. Като че ли системата не е за 'автопилот' за следене на лентата, а само 'защита' да не излезеш от нея (каквато функция също има, ама не е там въпросът)...
Та общо взето - не очаквах такъв резултат... Дано седнат отново на чертожната дъска...