Страница 2 от 5

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 13 Авг 2018 12:29
от slowtraveler
Парт номер не мога да дам, защото не съм гледал устройството.. Но това не пречи да съм напълно убеден, че има логика, непозволяваща това действие..
Както си посочил - информацията за 'включена предавка' може и да е косвена - на база скорост, обороти и т.н... Но не може да я няма. И при коректно действаща система няма как да действа така, както е посочил колегата...
Искаш да кажеш, че Мазда, Нисан, Опел и т.н. - всичките са го направили и действа коректно, 'усещайки' изключване на предавка, само Тойота не са? Силно ме съмнява - за мен е изключено някой да е направил такова действие - биха го разкостили веднага...
Но няма какво да спорим - колегите с тойоти да споделят дали са имали подобен проблем - това ще покаже дали е изключение или практика това решение :)

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 13 Авг 2018 17:14
от kostadinnm
То не е "усещане" за изключване, защото тогава натискаш съединителя и всеки темпомат се усеща. Въпросът е да се "възпре" автопилота по време на неутрална. Май в ония линк дето съм пуснал пишеше, че за друг модел на тойота е ок, ама дали беше автомат или друга ръчка, не си спомням.

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 13 Авг 2018 18:14
от мехаННика
Възможно е да възпре, но след някакво време след като сметне че скоростта не се изменя до зададената.

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 13 Авг 2018 19:37
от slowtraveler
Мдааа, явно в случая (отново :) ) Сашо е прав :)
Гледам за Королата няма данни за положение на скоростен лост, а само сигнал 'некоректна скорост', когато не може да поддържа скоростта...
Странно решение - наистина на всичките останали автомобили с КК, които съм карал, си разбират дали си пипнал скоростния лост....

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 14 Авг 2018 07:56
от мехаННика
Аз, Пешо или баджанака, няма никакво значение. Логиката на управление на нещо се задава от конструкторския екип и е описана някъде, знаеш по добре от мен. Или си от конструкторския екип и знаеш, или не си и четеш.

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 14 Авг 2018 08:29
от slowtraveler
► Виж съдържание

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 14 Авг 2018 09:48
от WoLF
Някой със същия автомобил изказа ли се вече? Само така можем да проверим дали е недомислица или частен случай. Маздата ако не можеше да поддържа скорост спираше автопилота след 2-3 секунди мъка (т.е. може и да има защита срещу погрешна предавка), но никога не съм го включвал на свободна, защото никога не съм я карал на свободна при условията, където се ползва автопилот. Като цяло рядко съм се движил на свободна, че ми гореше повече така cool.gif

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 14 Авг 2018 11:24
от v_shopov
Случвало ми се е при зададена скорост (но в момента изключен круиз контрол с Cancel) и движение по инерция да бутна по невнимание лостчето нагоре (RES) и колата започна да вгида обороти, все едно иска да ускори до настроената скорост.

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 14 Авг 2018 13:27
от slowtraveler
Ако е заводски круиз контрола (т.е. не е някоя версия, 'орязана' при монтажа от 'афтърмаркет' монтьора), това еднозначно потвърждава думите на Сашо - явно Тойота инжИнерите са икономисали мисъл при конструирането на конкретния КК guns.gif

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 14 Авг 2018 14:30
от v_shopov
Слаган е допълнително. Лостчето е закупено от един от хората, които продават части във форума, а монтажа беше от мен... само се включва кабелчето на лостчето в свободното място на волана :D

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 14 Авг 2018 14:40
от slowtraveler
Ясно... Т.е. все още не може да се твърди къде точно е 'грешката'...
Това, че има почти пълна функционалност не означава, че така е 'заводски'...
Разбира се - това не пречи на експлоатацията, но навярно не би било одобрено съгласно заводската спецификация... Затова и очаквах информация от колеги със 'заводски' КК - интересно ми е как е там...
Защото както споменах - силно се съмнявам, че производителят би пуснал така автомобила без контрол на това дали може да се активира КК при дадените условия... (да, може разликата да е само в един ред програмен код, който да дава тази допълнителна функционалност :thumbsup: )..

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 14 Авг 2018 18:34
от gimara
babata написа: 12 Авг 2018 09:42 също по "инерция", бутнах лоста да огранича скоростта. След 3 - 4 секунди, колата взе да вдига обороти, сякаш се опитваше да поддържа скорост
Потвърждавам, Корола Версо 1,8 се държи по същия начин. Не е заводски КК.
slowtraveler написа: 14 Авг 2018 14:40 силно се съмнявам, че производителят би пуснал така автомобила без контрол на това дали може да се активира КК при дадените условия...
Аз пък се съмнявам да има различен софтуер при заводски КК, при положение, че всичко друго освен лостчето е налично.

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 14 Авг 2018 19:56
от dnedkov
Е как не се интересува на коя предавка си, като при мен работи само на четвърта и пета предавка? Или поне така ми показва теста, който съм правил.

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 14 Авг 2018 20:00
от slowtraveler
Съмненията ми остават в софтуера, защото мехаННикът потвърди, че няма сензор за положение на скоростен лост при тази Тойота. И ако нещо би могло да предотврати включването на КК при изключена предавка, то това е единствено софтуера (следящ например скорост и обороти, които са в постоянно съотношение). Факт е, че на другите ми автомобили съм пробвал да изключа от предавка при подходящ наклон (при липса на натоварване на кутията), и КК МОМЕНТАЛНО се е изключвал. Дори без намек от покачване на обороти... Все едно си натиснал съединител - директно гасне индикацията и оборотите спадат до празен ход..

dnedkov, би трябвало да включи и на други предавки, стига скоростта да е над 30-40км/ч (нямам спомен колко е минимумът на Тойотата)

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Публикувано на: 14 Авг 2018 20:09
от gimara
slowtraveler написа: 14 Авг 2018 20:00 (следящ например скорост и обороти, които са в постоянно съотношение).
Да ама за различните предавки е различно съотношението. Той софтуера може да знае оборотите и скоростта, ама не знае на коя предавка е включено. Пробвал съм и друго - в движение на пета с включен КК, изключвам от скорост без съединител и оборотите започват да се вдигат.