Страница 1 от 2

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 04 Авг 2018 15:02
от VeniR91
Здравейте, историята е следната когато закупих колата преди 3 и половина почти беше сложен нов акумулатор уж ? - по думите на продавача така или иначе издържа съвсем до скоро до преди няколко дни когато постепенно тока му намали докато накрая отказа, зареждане не помогна и за това реших да купя нов тука от едно място (магазин)- марката е Ennexy на акумулатора, от там ме пратиха на адрес, да ми заверят (направят,сложат) гаранция,оказа се че са към дистрибутури веригата сервизи AutoBox, от там ми замерваха с някакъв уред, показваше някакви стойности по думите на техника, ми каза че тези стойности били по малко от колкото трябва нещо от сорта 12 цяло и нещо трябвало да бъде 13,5 май незнам, включвахме фарове и така, техника ми каза, че имам проблем с алтернатора (динамото), и първо трябва да се оправи за да ми сложат гаранцията която в случая е от 2 години обясни ми че с времето рано или късно пак ще се изтощи акумулатора, скоро, ако не се оправи проблема ? някой да знае идеи - какво да направя, колата е Тойота Селика 2001 година 143 конски сили

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 04 Авг 2018 15:52
от slowtraveler
То какви идеи може да има в случая - явно сам няма да се оправиш...
Отиди при електричар да огледа алтернатора и зареждането и да ги оправи...

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 04 Авг 2018 16:24
от toyota777
не е сложен проблем
Взимаш мултицет и мериш волтовете /може и от запалката/
измери на изключен двигател примерно 12-13 със после без фарове
измери на включен двигател примерно 13-14 v със после без фарове
измери на 2500 оборота примерно 14.4 v със после без фарове

какви са стойностите ?

ако са ниски почистваш клеми на акумулатора, после клемите на динамото после заземяването на динамото(често корозират заземяванята към шаси)

погледни къде са захванати кабелите на алтернатора добре ли са захванати(внимавай да не превъртиш некой болт, с напъване не става)

ще си поиграеш, но не е сложно

виж в интернет как се прави

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 04 Авг 2018 16:34
от slowtraveler
toyota777 написа: 04 Авг 2018 16:24 не е сложен проблем
To e така, ама не чете ли мнението:
VeniR91 написа: 04 Авг 2018 15:02 замерваха с някакъв уред, показваше някакви стойности по думите на техника, ми каза че тези стойности били по малко от колкото трябва нещо от сорта 12 цяло и нещо трябвало да бъде 13,5 май незнам
Човекът няма понятие от това нито с какъв уред е измервано, нито какви стойности и мерни единици са измервани, а ти предлагаш сам да проверява напрежения, алтернатори и акумулатори :whistle:

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 04 Авг 2018 18:16
от urb
Ако можеш - сваляш си сам алтернатора и му сменяш четки, лагери, квото трябва. Ако неможеш да го ремонтираш , а можеш да го свалиш - сваляш го и го носиш някъде да го рециклират и го слагаш и имаш отново кола. Ако неможеш нищо от изброеното отиваш в сервиз и ти го оправят те. Друго няма да помогне.

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 04 Авг 2018 22:32
от VeniR91
да налага се ремонт или смяна, а дали има шанс някъде да има хлабави връзки клеми не знам, поне според майсторите това е изключено щом не е проверено и не са ми казали...

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 05 Авг 2018 00:39
от slowtraveler
Колега, въпросите ти не са съвсем коректни... Всичко има шанс, но професионалният подход означава първо да направиш точна диагностика... Т.е. да определиш къде е проблемът...
Да се направи диагностика по обяснение на незапознат с материята човек е невъзможно (то и иначе не е коректно, но поне поже да се подскажат неща за проверка, които запознатият с материята човек да е изтървал в проверките)...
А дори и да се направи предположение - съветите няма как да бъдат проверени и изпълнени от незапознат с материята човек...
Затова и още в първият отговор те посъветвах да потърсиш електротехник, който да ти направи диагностиката и да ти ремонтира автомобила.....
Дали чрез смяна или ремонт, или хлабави връзки - това е второстепенен въпрос, отговорът на който ще е ясен след диагностиката...

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 05 Авг 2018 00:40
от toyota777

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 05 Авг 2018 01:12
от slowtraveler
toyota777, колега, май продължаваш да не четеш мненията на Вени...
Вярно, пускаш линкове с вероятни проблеми, но човекът не му е ясно какво означават някакви стойности и числа 12 13 и т.н. показвани от 'някакъв уред', а ти го засилваш да разглобява алтернатор...
Започването на ремонт без точна диагностика обикновено е хвърлени пари на вятъра по метода проба/грешка... Пипането от човек, незапознат с материята, освен че може да е опасно за човека, може и да е доста по-скъпо и да усложни последващ ремонт...
Затова - оценявам, че колегата Вени чистосърдечно си признава, че не разбира от тези неща. Точно на базата на тази информация го посъветвах да довери проверката, диагностиката и евентуалния ремонт на специалист...
Обикновено това решение е по-евтино, бързо, и вкарва в експлоатация автомобила почти веднага...

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 06 Авг 2018 10:02
от Оги
Като не разбираш- не пипай. Ако разбираш, но нямаш похват- също. Никое куче не е станало касапин с гледане. Може да си професор и като не можеш да се оцапаш или не знаеш как да опазиш ръцете си от 100-200 А ток, преминал през ключа, с който развиваш една гайка- или ще си направиш изгаряне от 4-та степен и ще захвърлиш всичко или просто няма да се оправиш. И друго може да скапеш.
Има си хора за таз работа. Точните са в авто-електро сервиз. Казал ти е човека каквото трябва, остава да му закараш колата и оставиш за някакво време. Вероятно ще смени регулатора, но може да пипне и нещо друго. Иначе ще увиснеш за ток насред път.

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 20 Ное 2018 14:19
от VeniR91
Така карам, за сега към 6000 километра 4 месеца, почти, любопитно ми е колко ще издържи освен това, хубаво е като се купи акумулатор май до колкото ми е известно един път да се зареди, иначе въпросният, алтернатор по номер на рама а и на самия него кода е 27060-22030 (Toyota Denso), ако откаже ще го дам на един майстор за ремонт -Специалист Ремонт Стартери и Алтернатори...

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 21 Ное 2018 10:03
от ufer
Досега беше топло, но ако ти откаже на Шипка при -10 гр. С, ще си спомниш за съветите от форума, но ще си научиш урока по трудния начин... :thumbsup:

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 21 Ное 2018 16:34
от tora
Не мога да си представя как се случва... Генератора не зарежда, не е казал за индикации по таблото, в сервиза измерили 12в, а в същото време с предния е изкарала 3(вероятно години), сега е карала 4 месеца и не е умрял...Тоя дето е мерил май нещо не е доизмерил.

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 21 Ное 2018 22:54
от Hursa
► Виж съдържание

Проблем с Алтернатор (Динамо) ?

Публикувано на: 08 Дек 2018 16:53
от dzhigov17
Здравейте!👱‍♀️
Аз също имам проблем с алтернатора и също така ниииищо не разбирам.Колата я купих преди около два месеца,не съм имала проблем с паленето.От около седмица започна да пали трудно сутрин.Днес познат замери акумолатора-11,39 на запален двигател с вкл светлини.Каза,че са ниски стойности.Забравих да спомена,че при подаване на ток(от др кола)колата запали,но до там.Предполага проблем с динамото.Чудя се,защо на дисплея не ми дава индикации за ниски ниво на батерията...Възможно ли е И акумолатора да си е заминал?
Ясно е,че трябва да посетя електричар техник,но искам да чув и вашите мнения? Благодаря👱‍♀️