Страница 1 от 2

Avensis T22 1.6 4A-FE - При опит за палене се чува тракане?

Публикувано на: 18 Юни 2018 15:50
от AlexVasilev
Здравейте,

Скоро направих голяма простотия, от която (може би) се породи проблем. Простотията е че след като долях масло на Авенсиса (Т22, 1.6, двигател 4A-FE) забравих да затворя капачката на двигателя. След 250км слязох и открих каква глупост съм направил. Половината двигател и маркучи бяха в масло, каквото можах почистих. В двигателя все още имаше масло, така че си досипах още и без никакви проблеми изминах още 300км (извънградско). Но онзи ден се появи проблемът. В средата на задръстване в София ми светна лампата на ABS, стрелките на таблото чукнаха нулата и електрониката по вратите изключи. Това поведение се появяваше само в движение. При спял автомобил лампата на ABS изключваше и стрелките се връщаха по местата си. След задръстването проблема изчезна. Само дето на 20м от вкъщи минах през една дупка и колата изгасна. При опит да запаля изтрака някъде нещо като картечница и до там. Изчаках я 20-30 мин и с някакъв странен късмет успя да запали и я докарах до пред нас. Там вече тотално издъхна. Ден два по късно пак пробвах да я паля, но без успех. Направих едно кратко видео на какво се чува при опит да запаля и какво се вижда на таблото (при завъртане на ключа таблото изгасва, при връщане - светва): https://youtu.be/2KjVHgVKQzw. Чудя се дали не е стартер и дали маслото, дето е оплискало всичко, не е попаднало някъде дето не трябва и това да е причината.
Въпросът ми е от какво може да идва тракането при старт?
И втори въпрос, имам един другар, който може да ме затегли до някой сервиз, но не съм сигурен колко това е добра идея при условие, че нито хидравликата на волана ще работи, нито спирачките ще са в пълната си сила. А съм в Бистрица и трябва да се минат няколко много "приятни" завоя и е голямо спускане като цяло. Та и съвет относно тегленето с въже ще са ми полезни.

Благодаря.

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 18 Юни 2018 16:05
от slowtraveler
Акумулаторът ти ОК ли е? Прилича на умрял акумулатор...
Разбира се може причината може да е друга - лоши връзки на силовите кабели, проблем с алтернатор и т.н...
На твое място бих действал така:
1. Измиване на двигателя с обезмаслител и почистване доколкото е възможно на оляти кабели и куплунзи.
2. Подсушаване
3. Проверка на контактите към акумулатора, стартера (основният силов 'плюс' отива натам) и т.н.
4. Зареждане на акумулатора и проверка на него и на зареждането (след горните точки би трябвало да успее да запали)...

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 18 Юни 2018 22:51
от Кузмич
В петък ме теглиха около 5 км, волана по принцип олеква при движение, но спирачките искат яко натискане. Трфика не беше много голям, по светофарите спирай по-рано и се старай да държиш въжето изпънато, човека, който ще те дърпа да пуска колата по инерция за да спираш ти композицията. На мен ми беше избила клетка на акумулатора, датоха ми ток и нищо не се получи. Намери от някой акумулатор и тествай преди да тръгнете. Успех.

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 19 Юни 2018 08:43
от slowtraveler
► Виж съдържание

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 19 Юни 2018 09:22
от WoLF
Акумулатор или голяма утечка на ток... Мии хубаво, зареждай акумулатора и пробвай пак :thumbsup:

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 21 Юни 2018 16:45
от AlexVasilev
Благодаря за съветите. Двигателя бих го измил, че и без това има нужда, но ще изкача докато успея да запаля. Поне успях най-накрая да видя, че мазалото с маслото е голямо и е главните кабели идващи от акумулатора са омазани и те. Събота - неделя ако успея да открадна някакво време ще си играя да ги чистя на ръка. Пък акумулатора сега ще го сваля и пусна за зареждане. Ако нищо не помогне в понеделник ще я карам на сервиз. (благодаря за съветите за дърпането, опредено малко по-спокойно ми стана, че няма да е голям филмът).

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 21 Юни 2018 21:29
от slowtraveler
Както писах по-горе - предполагам ще запалиш нормално като заредиш акумулатора... Ако не запали - почукни клемите на силовите кабели към купето и стартера (докато е изключен акумулатора)...
Така може да осигуриш контакт и пак да запали нормално, но в такъв случай навярно бих откачил силовите клеми, почистил с шкурка/напръскал с електроклийн и обратно притегнал с правилното усилие...

За дърпането (ако се стигне до там) - ползвай само ОПИТНИ шофьори и на теглещата и на теглената кола... Така съм теглил колега, който не бе опитен - голям срам беше... Преминахме едно кръстовище като колегата успя три пъти да ме блъсне само докато преминавахме кръстовището... Обясни го с 'внезапно потъване до долу на педала на спирачката' - нещо, което е невъзможно... Според мен просто бе объркал педала на спирачката с този на съединителя...

П.С. под зареждане имам предвид зареждане с 'умно' зарядно, което да разбере дали акумулатора е ОК, или поне да го провериш при зареждането дали е ОК...

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 22 Юни 2018 01:01
от Кузмич
AlexVasilev написа: 21 Юни 2018 16:45 ...Пък акумулатора сега ще го сваля и пусна за зареждане...

Ако е избила клетка зареждането няма да ти помогне, за това по-горе писах да намериш акумулатор за проба.

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 22 Юни 2018 21:39
от AlexVasilev
С едно евтино зарядно успях да заредя акумулатора. Зарядното е едно с 4 лампички показващи през 25% състоянието на заряда. Когато го включих светяха всичките 4 (т.е. липса на заряд), но на това зарядно много много вяра му нямам. В крайна сметка за около 18-20 часа вдигна заряда на 100% и колата запали. Най ми е странно как така рязко акумулатора умря, при все че колата се караше редовно.
Следващото е да се отбия някъде да замерят и проверят акумулатора и да го сменям.

А за тегленото, си мисля, че шофьорските курсове трябва да имат поне някакъв модул и за тази работа (ако не на практика, то поне на теория). Аз съм брал срам с един случайно закъсал колега, на който реших помогна и да го тегля до бензиностанция. И един завой си го взех все едно нищо няма зад мен. Колегата успя някак си да се оправи, но след това се надяна на едно такси дето не видя, че тегля автомобил зад себе си (а и на таксито хич не му беше мястото в тази лента). Щетите бяха толкова дребни, че щяхме да минем само с протокол, но таксиметровия реши, че ще ни губи времето и викна КАТ. От тях поне научих нещо, което не знаех, макар и да не съм пострадал от ПТП-то съм отговорен за него, защото теглещия винаги носи отговорност за тегления. Но, да... човек се учи най-добре от грешките си.

Благодаря отново за помощта.

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 22 Юни 2018 22:56
от dokkito
На мен също ми е умирал алумулатор посред лято. За няколко дни умря напълно. Нямах никакъв проблем с алтернатор , нито е бил изтощаван до край.

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 02 Юли 2018 10:04
от Оги
При теглене спирачките на теглеНия работят адекватно след като се включи 5-та мотора да се завърти, въпреки че не пали- си действа със спирачките без проблем. И по-добре спирането да се контролира от него, както писа колегата горе. За начинаещи се препъръчва текстилно въже или колан, в краен случай може стоманено и то ако искат да си тестват пломбите на горните кътници.
Това не става ако мотора е блокирал или ангренажа е скъсан, също при проблем със съединителя или трансмисията- при които най-добре колата да се качи на репатрак.

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 02 Юли 2018 10:40
от slowtraveler
Да въртиш трошен мотор ми се струва (меко казано) - силно неразумно tooth.gif
А както писах по-горе - спирачките си действат напълно адекватно, като единствено е нужно по-голямо усилие...
Стоманено въже без демпферен елемент спокойно може да скъса ухото на съвременните автомобили (пробвали сме го наяве :) )- не бих го препоръчал :)

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 02 Юли 2018 10:49
от Оги
Ако не можеш да прецениш дали става- може да включиш 5-та и бутнеш преди да я вържеш и влачиш. Иначе на мотор дето върти но не пали със стартера аз не знам какво трошено може да му има.

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 02 Юли 2018 11:39
от slowtraveler
Оги написа: 02 Юли 2018 10:49 Иначе на мотор дето върти но не пали със стартера аз не знам какво трошено може да му има.
Да изреждам ли? Превъртял или скъсан ангренаж, строшено бутало, смляна помпа високо налягане и т.н. и т.н....
Да, той шофьора във фирмата така прибра буса на ход (преди да сменим двигател) и се оплакваше, че почнало да капе масло... А то - просто биелата излязла през блока, ама то колко му е - за няколко оборота си прави място и нататък всичко си е ОК :)

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 02 Юли 2018 11:48
от Оги
Такъв ти е шофьора, но това е и друга тема.