Страница 1 от 1

'Пищящо' серво

Публикувано на: 23 Юни 2007 13:05
от slowtraveler
Здравейте колеги,
От тази година при по-сериозно натоварване на сервото, се усеща свирене (не само се чува, а се усеща и по купето като много слаба високочестотна вибрация).
Като че ли не е ремъка (на авенсиса е с автоматично натягане), а и при проверка ремъка изглежда натегнат, а звука е подобен, но по-нисък от този на приплъзващ ремък.
Не се усеща 'пропадане' на сервото докато свири (затова си мисля, че не е ремък).
Има ли някой идея от какво може да е това, и дали може да е заради старо хидравлично масло (нивото не е мръднало, но автомобила вече е на 5г).
Авенсис Т22.
Проблема започна да се проявява в жегите, особено при малко по-продължително натоварване на волана (маневриране на място, или продължителен 'натоварен' завой на магистралата).
Ако някой е имал такъв проблем или идея от какво може да е - да пише.
Автомобила е на около 65х.км.

Публикувано на: 23 Юни 2007 13:09
от El Camino
Сервото пищи от ремък! Вектрата си е мислена от завода с пищящо серво, особено на пълен завой, та от там опита. Роди на центъра на Стара Загора миндилката biggrin.gif.
Карината ти ако е английска, то и на теб ти е дошъл момента. Писали сме много, че сервото на Анг. Карина е консуматив.
Разликата е, че на Опела беше 1 евро в ибей, на Карината...

Провери си добре помпата, хидравликата! Това, че нещо е сменяно нека не те успокоява. Като тръгне да умира правила няма.

Публикувано на: 23 Юни 2007 13:36
от slowtraveler
Вярно, че Авенсиса е наследник на Карината, ама си мислех, че са пооправили нещо, пък и е по-нов с около 5г от последната Карина biggrin.gif
При крайно положение на волана не пищи.
Ремъка няма регулировка...
Нищо не е пипано по автомобила - всичко си е оригиналното откакто е взет автомобила от магазина wacko.gif...
Течове никъде не се виждат, а и нивото както писах е непроменено.
Какво да проверя на помпата и хидравликата?
Дойде ми на акъла да обиколя хидравликата със стетоскоп за да определя по-точно източника на звука, ама ще го направя като имам време....
Лошото е, че не се появява всеки път...

Публикувано на: 23 Юни 2007 15:35
от kristian
Аз имах подобен проблем ,само че при меносвен звука леко претрисаше и волана когато се връща обратно .Направи ми впечатление че почти изчезва когато най просташки бръкна с една клечка в разширителния съд до дъното.В крайна сметка смених маслотои всичко се оправи.Може и боклук в разширителния съд да е билои да застава на дъното във филтъра.Като източих маслото я запалих и завъртях волата от край докрай да изхвърли всичко и от рейката.Малко е джелатско тва и звука на помпата е неприятен ама бая масло изхвърли допълнително.Не мисля че това може да добеде до повреда за кратко време.Това са Викерс помпи и са сдоста голям дебит ,така че за няколкосекунди издухва всичко.Дано и при теб се окаже банален боклук или масло :thumbsup:

Публикувано на: 24 Юни 2007 09:55
от slowtraveler
kristian написа:.........В крайна сметка смених маслото и всичко се оправи..............
Благодаря за отговора.
И аз май ще пробвам по този начин - смяна на масло, щото това е най-лесното, от което да почна.
Пък ако не помогне поне няма да навреди.
Откъде трябва да се разкачи системата за смяна на маслото?

Публикувано на: 24 Юни 2007 10:39
от jamie
Канал, 2 души.
Изтегли първо от казанчето течността, после тоя е канала разкача тръбите от рейката. Тоя в колата върти волана от край до край - докато спре да излиза течност от рейката (през това време тоя в канала псува). Закачат обратно тръбите, наливат течност в казанчето и това е.

Публикувано на: 24 Юни 2007 11:06
от slowtraveler
jamie написа:Канал, 2 души.
Изтегли първо от казанчето течността, после тоя е канала разкача тръбите от рейката. Тоя в колата върти волана от край до край - докато спре да излиза течност от рейката (през това време тоя в канала псува). Закачат обратно тръбите, наливат течност в казанчето и това е.
TKS jamie :thumbsup:
Чудих се дали няма някаква дренажна пробка ама явно се смъкват щуцерите.
Има ли медни подложни шайби на щуцерите дето ще трябва да се сменят при развиване?

Публикувано на: 24 Юни 2007 17:17
от kristian
Мисля че ще се справиш и без канала.Просто откачи гумените приводи към казанчето ,когато въртиш волана течността винаги прави кръг през казанчето и просто през единия привод ще изхвърля масло.Като я налееш завърти волана открай докрай за да поеме течност отново в рейката и тогава пали .Вероятно първите няколко секунди помпата ще работи доста шумно , но след това ще се обезбъздуши сама в казанчето.ПОГЛЕДНИ ОТНОВО МАСЛОТО след като приключиш,вероятно нивото ще е спасднало доста заради обезвъздушаването.Надявам се да стане по този начин(поне аз така го правих,и така е описано в книгата на колата).

Публикувано на: 24 Юни 2007 22:34
от slowtraveler
Май втория вариант с гумените маркучета ще е по-лесен, щото там няма високо налягане и няма да е толкова капризно към уплътненията. :thumbsup:
Но не съм сигурен дали няма да остане много масло в системата долу в рейката...

Публикувано на: 25 Юни 2007 08:52
от kristian
Рейката представлява сама по себе си двоен хидравличен цилиндър и при преместванетоо си от едната до другата страна би трябвало да изхвърли маслото.Не твърдя че съм 100% прав, но аз така го направих, а имам 400стр. книга само за тази кола и там си е показано всичко.Все пак не подценявам мнението на Jamie или на който е да е друг в този форум,явно че има хора които доста ровят по колите си и би трябвало да имат наблюдения.По начина по който ти казвам обаче ще стане най-лесно. :thumbsup:
Действай ако не ти е много топло!

Публикувано на: 25 Юни 2007 10:56
от slowtraveler
Благодаря на всички за съветите - при първо разхлаждане ще пробвам със смяната на маслото. :thumbsup:

Публикувано на: 10 Ное 2007 17:22
от Krasiko
Здравей колега интересува ме смени ли маслото на хидравликата и по какъв начин че и аз мисля да го направя и се чудя по кой начин. И какво масло сложи и колко е обема на хидр. с-ма.