Страница 1 от 4

разширителен клапан

Публикувано на: 04 Юни 2018 06:52
от anton_76
Оказа се че разширителния клапан на климатроника е запецнал и трябва да го сменя.Къде се намира и как се стига до него? кое се сваля за да се докопам до него?
https://www.avtochastionline24.bg/toyot ... 58/klapani

разширителен клапан

Публикувано на: 04 Юни 2018 07:52
от dokkito
Този клапан се намира в купето непосредствено преди изпарителя.
Ето ориентировъчна схема

разширителен клапан

Публикувано на: 04 Юни 2018 16:53
от anton_76
Сега идвам от колата. Бая на криво място е.Развивай,развивай,букси откачай и по едно време болтовете свършиха и това не помръдва.Да не се разкачва цялото табло? От жапката надолу всичко разкачих като кори и други но до толкова.Някаде в Пловдив да сменят този клапан освен в ТОЙОТА?

разширителен клапан

Публикувано на: 04 Юни 2018 21:02
от Hursa
"Управлението" му или самия вентил е "запецнал"? Ако е вентила, няма начин да стане без разхерметизиране на системата (мисля).

разширителен клапан

Публикувано на: 04 Юни 2018 21:11
от anton_76
Не знам! При 19 бара при 3000 оборота сваля ниското на 2 бара.Тръбата на ниското налягане започва да изстудява при високи обороти! Компресора е добре,дихидратора също, фреон има и повечето изводи водят до този клапан.Той не е ли механичен? Има ли електроника която го управлява? От само себе си не може ли да се отпуши ако покарам на високи обороти примерно?

разширителен клапан

Публикувано на: 04 Юни 2018 21:38
от Hursa
Не знам. Мисля, че е механичен. Регулира се от подпружинена мембрана, ако е това което мисля, че е. Но май има и електронни управлявани от бордкомпютъра - тогава май е с елмагнитно управление.
anton_76 написа: 04 Юни 2018 21:11 При 19 бара при 3000 оборота сваля ниското на 2 бара.
Мисля, че оборотите, не би трябвало да имат значение. Ако е механичен, "сигнал" за управление е температурата на фреона след испарителя. Да не е "регулатора" на компресора причината.

разширителен клапан

Публикувано на: 04 Юни 2018 21:48
от dokkito
На тази система е механичен според мен.Вентила ти пропуска повече агент от нужното. При по голям поток на хладилен агент успява да свали налягането след него. Въпросния венрил не е запушен , а пуска повече от колкото трябва. При ниски обороти на компресора пропуска повече от колкото тябва и така не може да го изпари в изпарителя. Получава се едно пренасяне на хладилен агент без правилното му изпарение в изпарителя.
Придържам се към това ми мнение, при положение , че наистина компресора е ок и хладилния агент също е в норми.

разширителен клапан

Публикувано на: 04 Юни 2018 21:51
от anton_76
според вас какво може да е ?
https://www.avtochastionline24.bg/toyot ... ]=183&rp=1
нещо такова било

разширителен клапан

Публикувано на: 04 Юни 2018 21:59
от Hursa
dokkito написа: 04 Юни 2018 21:48 а пуска повече от колкото трябва.
Ако пуска повече от колкото трябва, компресора трябва да повиши разхода. Ако не може, при ниски обороти, по скоро неговото управление създава проблема (според мен).
► Виж съдържание

разширителен клапан

Публикувано на: 04 Юни 2018 22:49
от dokkito
Hursa не съм съгласен с теб. Това е вентил, който регулира високото и нисното налягане. Целта му е да свали достатъчно налягането на втечнения хладилен агент и да го изпари и така рязко да му свали температурата. Така работят всички климатици, било то с обикновен вентил като в случая или с терморегулиращ вентил.
За какъв разход и стъпкови моторчета въобще говориш не знам. Това е една мембрана, която според високото налягане пропуска определено количество, за да изпари правилно агента след вентила. В климатичната система всичко се ръководи от налягане , а не темератури.
Излишно е да чешем езици. Каквото и да е вентила е зз смяна.

разширителен клапан

Публикувано на: 04 Юни 2018 23:03
от Hursa
dokkito написа: 04 Юни 2018 22:49 Целта му е да свали достатъчно налягането на втечнения хладилен агент и да го изпари и така рязко да му свали температурата. Така работят всички климатици, било то с обикновен вентил като в случая или с терморегулиращ вентил.
Какво се получава като отвори вентила (терморегулиращия вентил - в случая, според мен)? Увеличава се разхода на фреон през контура. Намалява се налягането на напор на компресора, но се увеличава разхода през него. При инверторен климатик биха се повишили и оборотите на компресора за да се въстановят наляганията в полуконтурите с ниско и високо налягане.

разширителен клапан

Публикувано на: 04 Юни 2018 23:15
от dokkito
Hursa бъркаш много понятията. Няма нищо общо в оборотите на компресора между домашен и автомобилен климатик. Оборотите на компресора са пряко свързани с двигателя , не с това как ти пуска вентила и на колко градуса е настроен климатика. Както и да е. Ето това се случва ако венрила не пропуска добре агента.
Обърнахме темата на говорилня. Колегата ясно е написал , че има проблем с вентила , а ние откриваме топлата вода :)
Лека вечер от мен

разширителен клапан

Публикувано на: 04 Юни 2018 23:30
от Hursa
Така е, пада налягането, пада температурата на кипене - преохлажда се входа на изпарителя, но производителността на климатика пада.За да увеличим производителноста трябва да повишим разхода на хладилния агент. При автомобилния компресор оборотите могат да се променят в пъти - от около 1000 на празен ход до около 5000 6000 и повече при високи обороти. Но искаме да ни е хладно и при празен ход. Така, че разхода не може да ни е неуправляем при автомобилния климатик. (Според мен.)
(Не твърдя, че не е прав питащия - може и да е в клапана причината smile.gif )

разширителен клапан

Публикувано на: 05 Юни 2018 06:17
от anton_76
може ли този разширителен клапан ако е запецнал поради някакви пречини като например зимата явно беше изтървал фреон ( 200гр)да се разработи ако поюркам на високи обороти колата?На такова масто са го забили, че е по лесно да отрежа с флекс от към коша от колкото да свалям цялото табло и цялата дясна част под него.

разширителен клапан

Публикувано на: 05 Юни 2018 19:26
от Hursa
► Виж съдържание