Страница 1 от 2

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 02 Юни 2018 17:23
от chukich
Здравейте колеги,

когато обслужих Равката в Тойота, ми казаха, че предни накладки са ми за смяна и ми написаха в протокола дебелина 3мм .

От тогава минаха 4000км (градско и смесено) и при смяната на зимните гуми погледнах въпросните накладки. Прилагам снимка.
Не съм ги мерил, но на пръв поглед има едно поне 5-6мм.( колкото един айфон 6-7)

Аз ли нещо бъркам или Тойота послъгват?

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 02 Юни 2018 17:44
от gimara
chukich написа: 02 Юни 2018 17:23 Аз ли нещо бъркам или Тойота послъгват?
А от вътрешната страна как са?

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 02 Юни 2018 17:47
от chukich
gimara написа: 02 Юни 2018 17:44
chukich написа: 02 Юни 2018 17:23 Аз ли нещо бъркам или Тойота послъгват?
А от вътрешната страна как са?
Същото

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 02 Юни 2018 17:53
от tora
5-6 мм, ама с желязото на накладката.

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 02 Юни 2018 17:54
от veso_hds
От това ,което се вижда на снимките,няма повод за притеснения.С тия накладки можеш спокойно да си караш още....

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 02 Юни 2018 18:17
от chukich
tora написа: 02 Юни 2018 17:53 5-6 мм, ама с желязото на накладката.

5-6мм е без желязото

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 02 Юни 2018 18:40
от slowtraveler
Чукич, има още хляб в тях - не се притеснявай... Предполагам първо ще 'звънне' ръба на диска... Обаче виждайки ръба на диска - приличат ми на износени около максимално допустимото. Добре е да измериш и дисковете и ако съм прав - май е време да помислиш за комплексна смяна - на дискове и накладки (когато свършат накладките разбира се)..
Между другото аз още карам с накладките, дето при пролетната смяна на гумите ги видях, че са свършили - имаха под/около 2мм феродо... И тъй-като имат 'дрънкалка' (пластина за звуково предупреждение), очаквах да 'звъннат всеки момент... Е да, ама от тогава и аз врътнах над 3х.км от тогава, а накладките не се предават :)

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 04 Юни 2018 10:13
от Оги
chukich написа: 02 Юни 2018 17:23 Аз ли нещо бъркам или Тойота послъгват?
Те не лъжат, а смятат че като ти кажат и мине година или две докато се нагласиш да ги смениш, до тогава няма да си останал без спирачки. wink.gif Като изхождам от дебелината на подложката на тез накладки не им остава много живот, но смяна в това състояние не се налага.

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 05 Юни 2018 13:56
от chukich
По моя преценка с тези накладки ще мога поне още 15000км да изкарам. ( 60-70% извънградско)
Но няма да ги чакам до тогава. След 7000км ще ги сменя :censored:

Един въпрос.... Вярно ли е че при намаляло феродо дисковете се износвали по-бързо?

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 05 Юни 2018 14:02
от slowtraveler
Не е вярно... И не виждам смисъл да сменяш накладки по-рано от необходимото...
А относно износването на дисковете - и аз се учудих, че оригиналните дискове на джипа са износени повече от допустимото още преди да са свършили оригиналните накладки...
Явно ползват евтинийка... А като гледам как се рони диска от ръжда (при натиск с пръст, падат големи люспи от охладителната средна част) - направо се уплаших :)

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 05 Юни 2018 14:16
от chukich
slowtraveler написа: 05 Юни 2018 14:02 Не е вярно... И не виждам смисъл да сменяш накладки по-рано от необходимото...
Slow, из "Инструкция за експлоатация на Рав4" Не ми е много ясно..... :whistle: Може би са се изгубили в превода boxed.gif

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 05 Юни 2018 14:25
от slowtraveler
В оригиналът това звучи малко по-иначе :)
If you hear a squealing or scraping noise (brake pad wear limit indicators)

* Have the brake pads checked and replaced by your Toyota dealer as soon as possible.

* The rotor damage may result if the pads are not replaced when needed.

* It is dangerous to drive the vehicle when the wear limits of the brake pads and/or those of the brake discs are exceeded.
Разбира се, ако накладките са пред свършване (т.е. ако чуеш пронизителен или скърцащ звук, който те предупреждава, че скоро накладките ще са свършили), то имаш време до началото на активното износване на диска (т.е. докато достигне металната подложка на накладките до директен контакт с диска).. Т.е. спокойно подготвяш смяната и я извършваш в близките хиляда километра без да напъваш много спирачките през това време :)

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 08 Юни 2018 15:08
от nowyaris
Не знам,аз смених на Яриса предните накладки сега,месец Май,на 10 и1/2 години и около 60 хиляди.Всъщност имаха още доста живот.Дисковете почти нямат износване /мериха ги/.Колата се кара от съпругата само градско от близо 7 години,около 30 хиляди.Втора-трета,газ-спирачки.
Задните челюсти си бяха още като нови,само направиха реглаж на ръчната и малко облизаха барабаните.Наистина малко.Стругаря ползва само шкурка.
Явно повсеместно настъпва "евтинийка" при производителите,дори и при Тойота.
ПП.Пък при ДЖИП какво е,не ща и да си мисля..... ppp.gif ppp.gif ppp.gif

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 07 Яну 2021 19:06
от Himbo
slowtraveler написа: 05 Юни 2018 14:02 А относно износването на дисковете - и аз се учудих, че оригиналните дискове на джипа са износени повече от допустимото още преди да са свършили оригиналните накладки...
Нещо подобно установявам и аз на Авенсис-а. Вече на 83 хил. км. Предни накладки бош - оригиналните. Още не са за смяна, проверено от 3 различни различни чифта очи. В ТМ Ауто предупреждават кога накладките са на 30-40%. Днес отново ги хчпитах и нищо, казват че.са ОК. Да, колата се кара основно извънградско, но не се щади, вкл. планини, завои, баири. Дисковете пък с ръбче - горе-долу 1.5 мм от всяка страна. Някои казват, че 2мм са си вече индикация, че "тръгват" или "са заминали" - кой както предпочита. В Тойота предоложиха, че в накладките поне от годината на моята кола - 2016, има повече азбест и са по-твърдички.И по мои впечатления са леко шумнички. А дисковете обратно -" по-меки" (цитирам приемчика).
Т.е. може и да е политика на производителя, да се харчим повече, за дискове. Всеки е различен като стил и т.н. но в моя случай допускам, че правилото "втора смяна на накладки=смяна и на дискове" може и да не важи. Досега накладки не са ме изкарвали толкова. Както и не съм и сменял дискове на 80 или 90 хил. Току виж ме изкарали до 110 хил. км, а дисковете си заминали с тях, ако не и по-рано tongue.gif

Как да разбера дали накладките са за смяна?

Публикувано на: 07 Яну 2021 19:35
от BOz
Поредното демонстриране на некомпетентност от страна на дилър на марката, което за потребителите може да изглежда доста достоверно, вземайки предвид авторитета им, но вкарвайки в заблуда потребителите.
1. Азбестова накладка за първоначално вграждане от въпросната година не може да бъде намерена в Европа.
2. Дори да можеше, то щеше да е точно обратното - дисковете щяха да са по-щедени от високото съдържание на азбест.