Студен старт - притрисане на мотора
Публикувано на: 29 Ное 2021 21:36
Да добавя малка ретроспекция докъде стигнах:
- Кутията на филтъра е изпъната със пистолета за горещия въздух - оборотите се стабилизираха и не киха и кашля на студен двигател. Само на загрял. Чакам си металната вложка от стругаря за да я изпъна идеално и да я подсиля в спукания участък.
- Клапана за изпаренията от резервоара го смених. Изчезна оверлога от коша на мотора.
- Изчистих датчика за позицията на разпределителния вал. Подскоците са вече между 1000 и 1200 оборота, рядко стигат до 1400. Имаше доста клей по тялото и по контактното чело.
- изчистих клапана за картерните газове, че ми изскачаше щеката нагоре с около 5мм. Без промяна.
- подрязах краищата на маркучите за маслените изпарения и ги стегнах наново със скоби. Пръсках контактен спрей по ръбовете им - няма несанкциониран въздух.
- Изчистих VVT-i клапана. Като че ли спря да клати стрелката толкова често. Започна да пали студена вместо на 2000 оборота на 1400.
- Изчистих крачетата на инжекторите че бяха с лека патина. Докато извадя буксите и се счупиха контрите на 2 букси. Поръчах нови конектори за инжекторите и за бобините (на бобините са ми наследство). Каталожни номера 90980-11875, 90980-11885 за тези след мен. Подобри се динамиката леко, но стрелката си се клати.
Закачих я на ЕЛМ-а и открих:
- Когато се клати стрелката, се клати и стойността от компютъра. Отпада варианта за сговнен километраж или контактите около него.
- показанието за Engine load не се променя.
- показанието Trottle position не се променя. Не е педал на газта вероятно и/или дросел.
- температурата на входящият въздух е приблизително еднаква с тази по прогнозата на времето. И тази на километража.
- когато започне да се клати стрелката открих че ламбдите слизат и до 0.00V, амплитудата е равномерна на графиката на ELM scan Toyota и се клати между 0.00/0.01V и 0.2V. Имаше минимални показания от 0.00 и на двете сонди.
Въпрос: Нормално работеща сонда не трябваше ли да си "клати" показанията между 0.1 и 0.9V?
- Кутията на филтъра е изпъната със пистолета за горещия въздух - оборотите се стабилизираха и не киха и кашля на студен двигател. Само на загрял. Чакам си металната вложка от стругаря за да я изпъна идеално и да я подсиля в спукания участък.
- Клапана за изпаренията от резервоара го смених. Изчезна оверлога от коша на мотора.
- Изчистих датчика за позицията на разпределителния вал. Подскоците са вече между 1000 и 1200 оборота, рядко стигат до 1400. Имаше доста клей по тялото и по контактното чело.
- изчистих клапана за картерните газове, че ми изскачаше щеката нагоре с около 5мм. Без промяна.
- подрязах краищата на маркучите за маслените изпарения и ги стегнах наново със скоби. Пръсках контактен спрей по ръбовете им - няма несанкциониран въздух.
- Изчистих VVT-i клапана. Като че ли спря да клати стрелката толкова често. Започна да пали студена вместо на 2000 оборота на 1400.
- Изчистих крачетата на инжекторите че бяха с лека патина. Докато извадя буксите и се счупиха контрите на 2 букси. Поръчах нови конектори за инжекторите и за бобините (на бобините са ми наследство). Каталожни номера 90980-11875, 90980-11885 за тези след мен. Подобри се динамиката леко, но стрелката си се клати.
Закачих я на ЕЛМ-а и открих:
- Когато се клати стрелката, се клати и стойността от компютъра. Отпада варианта за сговнен километраж или контактите около него.
- показанието за Engine load не се променя.
- показанието Trottle position не се променя. Не е педал на газта вероятно и/или дросел.
- температурата на входящият въздух е приблизително еднаква с тази по прогнозата на времето. И тази на километража.
- когато започне да се клати стрелката открих че ламбдите слизат и до 0.00V, амплитудата е равномерна на графиката на ELM scan Toyota и се клати между 0.00/0.01V и 0.2V. Имаше минимални показания от 0.00 и на двете сонди.
Въпрос: Нормално работеща сонда не трябваше ли да си "клати" показанията между 0.1 и 0.9V?