Страница 1 от 2

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 28 Май 2018 11:15
от G.Bor.
Здравейте колеги!
Нов съм във форума и това е първата тема, която публикувам. Извинявам се ако не е коректно написана.
По същество - колата е Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp 2002, кара се само на бензин и никога не е имала газова уредба. Карам тази кола от 6 години и единствения проблем беше разходът на масло, докато не светна чек контрола и колата започна да прекъсва и да губи мощност.Първо премерих компресията на цилиндрите и от 10 атмосфери беше паднала на 6 атмосфери на всички цилиндри. Взех решение да й направя основен ремонт, който включи: Подмяна на сегменти, шлайфане на глава, преглед на клапани и смяна на биелни лагери. Сегментите бяха в окаяно състояние, но сега двигателя е като нов. Атмосферите на всички цилиндри в момента са около 11 и няма никакъв разход на масло. Проблема е, че чек контролът продължава да свети, придърпването продължава да го има и колата няма мощност при по-рязко подаване на газ. Многократно я закачвах на диагностика, дори и в много големи сервизи. Диагностиката показва не добро запалване на цилиндрите (произволно). Заради това подмених всичките свещи и бубини с чисто нови. Проблемът за съжаление си остана и смених и ламбда сондата, която изпраща данни до компютъра, но и това не помогна. След това замерих с мултицет датчика за студено палене, но при достигната работна температура на двигателя, съпротивлението на сензора е 0,3 кило ома, което по общи данни показва, че работи добре. Остава да тествам колата с нов дебитомер, но ако не е и това, се изчерпвам от варианти.
Ще съм благодарен, ако някой колега има опит с подобен проблем и ме посъветва какво да правя.

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 28 Май 2018 13:05
от dokkito
Сигурен ли си , че двигателя не смучи от някъде неотчетен въздух?

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 28 Май 2018 13:24
от G.Bor.
Здравей dokkito !
Помислих го и това. Всеки един маркуч беше ревизиран и изчистен. Картерното налягане също е в норма.
Ще се опитам да опиша по-подробно проблема. Колата няма проблем с паленето, оборотите на свободен ход ми се струват равномерни. Още разработвам новите сегменти, минал съм към 2100 - 2200 км. , за това не вдигам над 3000 оборота. Проблема настъпва, когато подам газ рязко. Има зачудване и колата претриса на свободен ход. Най-точното определение е прекъсване. Ако подавам газ плавно и терена е прав или спуска, колата ускорява нормално, но ако реша да изпреварвам или има изкачващ момент, започва да се мъчи двигателя и прекъсва. Решението е форсиране или по-ниска предавка, за да преодолее натоварването. В момента на прекъсването чек контрола мига, когато отмине остава само да свети. Единствените ми варианти, за които се сещам са запушени инжектори, горивна помпа и дебитомер, но първите две са много слабо вероятни. Инжекторите са проверени не от мен, но ми казаха, че разпръскват добре...
Пропуснах да благодаря за бързия отговор.

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 28 Май 2018 15:00
от slowtraveler
А каква грешка дава диагностиката?

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 28 Май 2018 17:28
от G.Bor.
Здравей slowtraveler!
Диагностиката показва недобро запалване на цилиндрите (най-вече на втори). В реално време показва отклонение на тактовете. Друго не показва. Нито засича датчици, нито сензори нищо.. Скоро минах преглед и премериха газовете, бяха абсолютно в норма, следователно дебитомер и датчик студено палене не показаха отклонения. Горивото не беше обогатено. Съмнявам се някой инжектор да не е запушен или да няма проблем по трасето на кабелите. Доста време си блъскам главата, утре все пак ще купя нов дебитомер DENSO и ако отново няма промяна, почвам да се замислям за горивен филтър, бензинова помпа или инжектори.

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 31 Авг 2018 10:33
от mimchil
Здравейте колеги!
Относно проблема с прекъсването на селиката- разреши ли се проблема и ако мже да споделиш по какъв начин, че ме сполетя същото?
Благодаря предварително !

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 08 Сеп 2018 10:40
от mimchil
"Благодаря за отговора" - бобина се оказа, дано поне аз помогна на някой, като го сполети същото !
Хубав ден, колеги !

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 08 Сеп 2018 14:59
от slowtraveler
mimchil, благодаря за върнатата информация (без кавички) :thumbsup:
Просто някои колеги решават да се регистрират във форума само с цел 'ако може някой дистанционно да им оправи автомобила'... А дори не цитират каква грешка им е дала диагностиката и какви са точните симптоми, за да можем да се опитаме да тълкуваме причините и да посъветваме колегите какво да проверят или към кого да се обърнат...
И решат ли си проблема (или когато не получат желаният 'дистанционен ремонт') - смятат за ненужно да върнат отговор с решениет, като така помогнат на колегите с подобен проблем... :whistle:

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 08 Сеп 2018 18:51
от мехаННика
mimchil написа: 08 Сеп 2018 10:40 "Благодаря за отговора"
Защо са тези кавички, пишеш че си сменил бобините с нови и няма промяна. Какво си очаквал? Аз, а и много други вероятно, си помислих точно за бобина.

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 14 Сеп 2018 15:56
от mimchil
мехаННика написа: 08 Сеп 2018 18:51
mimchil написа: 08 Сеп 2018 10:40 "Благодаря за отговора"
Защо са тези кавички, пишеш че си сменил бобините с нови и няма промяна. Какво си очаквал? Аз, а и много други вероятно, си помислих точно за бобина.
Здравейте колеги, не съм писал аз за сменени бобини, а колегата G.Bor. , от който най-вече очаквах някакъв отговор.
Грешката , която ми показваше беше P3002 (неправилно запалване на втори цилиндър)
Лошото беше, че до тази грешка стигнахме чак в 5тия сервиз . Важното е , че нещата се оправиха!Надявам се да съм бил полезен, хубав ден на всички!

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 15 Сеп 2018 20:41
от rakiq92
и аз го имах този проблем при мен и се оказа прецакана резба на гнездото

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 19 Яну 2020 14:18
от Stanislav.t
G. Bor, колега, как решихте проблема? На мен ми излезна същия! Закачихме я на компютър и се оказа, че 1 цилиндър не работи-сменихме бобината и колата се стабилизира, но запопна да прекъсва в ниските обороти, като ту прекъсваше, ту се оправяше? Сега започна да прекъсва и във високите като ми премига лампата за check engine! Моля помогнете

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 20 Яну 2020 11:08
от Stanislav.t
Колеги, отново се оказа бобина, коята прекъсва и не изписваше грешка в компютъра!

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 03 Юли 2020 22:56
от Stanislav96
Здравейте, колеги!
Съжалявам ако запитването ми не е за тази тема.
Имам Toyota avensis t22 1.8vvti 129 коня, чек лампата ми всети може би от 1 година, питах няколко майстора и ми казаха че е от абс защото и той не работи, но от няколко дни ми направи впечатление, че колата като е топла пръкъсва 5-10 секунда и чек лампата започва да мига. Днес обаче чек лампата започна да мига постоянно и колата прекъсва, естествено закачихме я на диагностика и даде грешка mis fire на 2ри цилиндъра и сменихме бобината (свещите са сменени преди 15хил км). След смяната на бобината чек лампата изгасна и колата заработи добре, качвам се и без да гася колата изминавам около 300 км спирам за почивка, гася колата (около 10 минути) и след като я запалих чек лампата отново започна да мига. Може ли някой да ме посъветва какво да правя от тук нататък надавям се че обясних добре.
Благодаря!

Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp

Публикувано на: 05 Юли 2020 10:36
от Миланов
Най- лесното, което можеш да направиш е да смениш и свещите. Защото бобините се скапват преди всичко от некачествени или дефектирали свещи. Поздрави.