Шум от въздуховодите при пуснат климатик
Публикувано на: 16 Май 2018 00:11
Здравейте колеги,
Обръщам се към Вас за съдействие по проблем случил се вчера като се надявам, че това е правилния раздел, в който мога да го споделя.
Вчера реших да посетя сервиз обслужващ автоклиматици, като идеята ми беше след 3 годишна безпроблемна експлоатация на моя климатик на Corolla Verso E12, 1.8, 2003 да извърша профилактика на системата. Тук slowtraveler ще каже едно нещо като работи не се пипа, е да ама ей сега се сещам за думите му като вече нещото е станало.
По същество: Закачиха климатика към машината, изтеглиха 300 гр фреон, преди изобщо да отида при тях(сервиза), за всеки случай си викам дай да видя колко трябва да е количество на фреона, което трябва да се напълни - за този автомобил 500г.+/-30г., леко лирично отклонение - механика там каза същия грамаж, т.е до тук всичко е супер. Попитах го все пак нормално ли е загуба от сигурни 200 + грама, за 3 години, той каза цитирам "при всички агрегати има загуба на агент", т.к не претендирам че разбирам материята се съгласих с човека и го оставих да си върши работата.
Отбелязвам с големи букви до този момент преди посещението ми в сервиза за автоклиматици "КЛИМАТИКА НА АВТОМОБИЛА РАБОТИ БЕЗ ПРОБЛЕМНО", макар и в него да е имало 300 гр агент./ вместо 500гр. (охлажда много бързо и не съм имал ядове с него по никакъв начин).
След като агента беше изтеглен, механика зададе в програмата на станция марка и модел на автобила и започна вакумирането на системата, имаше един брояч който взе да се джурка на обратно от 20 минути.
Бележка: изтеглянето и вакумирането на системата се извършваше на изгасен двигател.
След приключването на отброяването, механика ме помоли да запаля автомобила, да пусна климатика с вентилатори на макс и да държа оборотомера между 2000-2500. Така и направих - запалих, пуснах климатика с вентилатори на макс (тук в първите 3-4 секунди оборотите на колата заиграха сами), след това се стабилизираха, след което държах в диапазона, в който ми беше казано. След няма 1 минута, чух "готов си". Върнах оборотите, човека дойде с един електронен термометър сложи го до един от въздуховодите показваше 9 градуса (перки на макс). Взе едно фенерче тип химикалка светна огледа около компресора, потвърди, че всичко е наред, оправихме сметките и си викам дим да ме няма.
Да, ама не - тръгнах аз от сервиза и в първия момент може би не толкова отчетливо, но после като се заслушах чух едно "глухо" свистене от въздуховодите вътре в купето. Помислих си че си въобразявам и продължих. Покарах така 10 км, да отхвърля други задачи, но нали знаете вече като един шум ти влязал в главата само него търсиш. Това свистене си остана, съответно климатика съвсем нормално, се включва и изключва на определени интервали и щом това се случи(забелязвам го по промяната на оборотите), шума (свистенето) - спира. Спях колата, вдигах капака, мотора работи заедно с климатика. Компресора се включва зацепва, тръгва и перката на радиатора, и обратното разсъединява се, перката спира - до тук добре, всичко изглежда добре. От вън този шум, който чувам в купето не се чува, поогледах за някакъв теч - нищо не забелязах, затворих капака, влизам вътре същата работа. Глухото свистене от въздуховодите си остана.... После се замислих как очаквам да го чуя този шум отвън като двигателя "трака" по-силно от шума който търся.
Върнах се при човечеца, викам му тоя шум преди го нямах, сега го имам, от кво може да е (и тук започна разказ по картинка от негова страна). Какво трябва да чуя ми вика, пресъздадох му цялата ситуация... а този шум ли, нормално това е движението на агента в системата. Е добре този агент който е бил преди как не съм го чувал и точно сега започнах да го чувам. Явно това е някакъв негов специален агент различен от R134. Продължи да ме убеждава че това е нормално и че всичко перфектно. В първия момент си помислих, че съм пълен идиот и съм започнал да чувам гласове. Прецених, че може би нещата са така и аз си въобразявам.
Та от ден "вчера" (цял ден каране) и предимно градско днес, това глухо свистене във въздуховодите при включване на климатика си остана (шума не се е засилил или намалил), и когато климатика за момент спре, свистенето изчезва и шума в купето изчезва. За протокола - климатика все още охлажда, но някак си преди интервенцията ми се струваше, че правеше хладно в колата една до две идеи по бързо. Да не говорим че сега като е на мин обороти вентилатора, почти не се усеща.
Поразрових се тук и там, всеки говори че шума се предизвиква от недостатъчно количество фреон, от запушване от твърди частици, на изпускане от игличките и все неща, които не мога да отхвърля или потвърдя. За това реших да споделя случилото се вас с надеждата, че хора с много повече опит биха дали адекватно мнение по въпроса.
Жокер: Не знам дали това може да е от значение и дълго време се чудих дали да го споделям, т. к мога да насоча някой в грешна посока.
Преди да се стигне до изтеглянето на фреона, човека в сервиза, се разправяше с някакъв друг защо станция е разкалибрирана и сега трябвало да я калибрира на ново (каквото и да означава това). Махна и предната ламарина и започна да човърка нещо по бутилката с газ, т.к му показваше в началото минус - 8000гр фреон.
----------------------------------------------------------------------------------------
Два дена този шум не ми дава мира и започвам да се притеснявам да не направя някоя бела с компресора (ако вече не съм го направил).
Благодаря предварително на отзовалите се!
Обръщам се към Вас за съдействие по проблем случил се вчера като се надявам, че това е правилния раздел, в който мога да го споделя.
Вчера реших да посетя сервиз обслужващ автоклиматици, като идеята ми беше след 3 годишна безпроблемна експлоатация на моя климатик на Corolla Verso E12, 1.8, 2003 да извърша профилактика на системата. Тук slowtraveler ще каже едно нещо като работи не се пипа, е да ама ей сега се сещам за думите му като вече нещото е станало.
По същество: Закачиха климатика към машината, изтеглиха 300 гр фреон, преди изобщо да отида при тях(сервиза), за всеки случай си викам дай да видя колко трябва да е количество на фреона, което трябва да се напълни - за този автомобил 500г.+/-30г., леко лирично отклонение - механика там каза същия грамаж, т.е до тук всичко е супер. Попитах го все пак нормално ли е загуба от сигурни 200 + грама, за 3 години, той каза цитирам "при всички агрегати има загуба на агент", т.к не претендирам че разбирам материята се съгласих с човека и го оставих да си върши работата.
Отбелязвам с големи букви до този момент преди посещението ми в сервиза за автоклиматици "КЛИМАТИКА НА АВТОМОБИЛА РАБОТИ БЕЗ ПРОБЛЕМНО", макар и в него да е имало 300 гр агент./ вместо 500гр. (охлажда много бързо и не съм имал ядове с него по никакъв начин).
След като агента беше изтеглен, механика зададе в програмата на станция марка и модел на автобила и започна вакумирането на системата, имаше един брояч който взе да се джурка на обратно от 20 минути.
Бележка: изтеглянето и вакумирането на системата се извършваше на изгасен двигател.
След приключването на отброяването, механика ме помоли да запаля автомобила, да пусна климатика с вентилатори на макс и да държа оборотомера между 2000-2500. Така и направих - запалих, пуснах климатика с вентилатори на макс (тук в първите 3-4 секунди оборотите на колата заиграха сами), след това се стабилизираха, след което държах в диапазона, в който ми беше казано. След няма 1 минута, чух "готов си". Върнах оборотите, човека дойде с един електронен термометър сложи го до един от въздуховодите показваше 9 градуса (перки на макс). Взе едно фенерче тип химикалка светна огледа около компресора, потвърди, че всичко е наред, оправихме сметките и си викам дим да ме няма.
Да, ама не - тръгнах аз от сервиза и в първия момент може би не толкова отчетливо, но после като се заслушах чух едно "глухо" свистене от въздуховодите вътре в купето. Помислих си че си въобразявам и продължих. Покарах така 10 км, да отхвърля други задачи, но нали знаете вече като един шум ти влязал в главата само него търсиш. Това свистене си остана, съответно климатика съвсем нормално, се включва и изключва на определени интервали и щом това се случи(забелязвам го по промяната на оборотите), шума (свистенето) - спира. Спях колата, вдигах капака, мотора работи заедно с климатика. Компресора се включва зацепва, тръгва и перката на радиатора, и обратното разсъединява се, перката спира - до тук добре, всичко изглежда добре. От вън този шум, който чувам в купето не се чува, поогледах за някакъв теч - нищо не забелязах, затворих капака, влизам вътре същата работа. Глухото свистене от въздуховодите си остана.... После се замислих как очаквам да го чуя този шум отвън като двигателя "трака" по-силно от шума който търся.
Върнах се при човечеца, викам му тоя шум преди го нямах, сега го имам, от кво може да е (и тук започна разказ по картинка от негова страна). Какво трябва да чуя ми вика, пресъздадох му цялата ситуация... а този шум ли, нормално това е движението на агента в системата. Е добре този агент който е бил преди как не съм го чувал и точно сега започнах да го чувам. Явно това е някакъв негов специален агент различен от R134. Продължи да ме убеждава че това е нормално и че всичко перфектно. В първия момент си помислих, че съм пълен идиот и съм започнал да чувам гласове. Прецених, че може би нещата са така и аз си въобразявам.
Та от ден "вчера" (цял ден каране) и предимно градско днес, това глухо свистене във въздуховодите при включване на климатика си остана (шума не се е засилил или намалил), и когато климатика за момент спре, свистенето изчезва и шума в купето изчезва. За протокола - климатика все още охлажда, но някак си преди интервенцията ми се струваше, че правеше хладно в колата една до две идеи по бързо. Да не говорим че сега като е на мин обороти вентилатора, почти не се усеща.
Поразрових се тук и там, всеки говори че шума се предизвиква от недостатъчно количество фреон, от запушване от твърди частици, на изпускане от игличките и все неща, които не мога да отхвърля или потвърдя. За това реших да споделя случилото се вас с надеждата, че хора с много повече опит биха дали адекватно мнение по въпроса.
Жокер: Не знам дали това може да е от значение и дълго време се чудих дали да го споделям, т. к мога да насоча някой в грешна посока.
Преди да се стигне до изтеглянето на фреона, човека в сервиза, се разправяше с някакъв друг защо станция е разкалибрирана и сега трябвало да я калибрира на ново (каквото и да означава това). Махна и предната ламарина и започна да човърка нещо по бутилката с газ, т.к му показваше в началото минус - 8000гр фреон.

----------------------------------------------------------------------------------------
Два дена този шум не ми дава мира и започвам да се притеснявам да не направя някоя бела с компресора (ако вече не съм го направил).
Благодаря предварително на отзовалите се!