Страница 1 от 1

Corolla E12 D4D 2.0 90hp, да я събудим

Публикувано на: 08 Май 2018 17:15
от bobosv
Здравейте колеги,

От близо 1 година се снабдих с на бащата королата, която е с 1CD-FTV мотора и турбо VB10 (90 кончета без кулер)

В тази 1 година се постарах колкото мога с прости финанси да изчистя проблемите затрудняващи нормалната работа на колата и да възстановя ресурса й.

Но така и тия 90 коня не ми станаха достатъчни (не за рейсване), а защото возя хора и багаж и си карам по магистралата със 140 и понякога имам нужда да изпреваря някой (я на лек наклон), а бе случва се понякога да настъпиш, за да избегнеш нещо, но често ми се е налагало да бия спирачки, защото колата толкова си може.

Та четох тука из форуми из нета, че има 2 вида тунинг по двигателя - чип и power box

За чипа много хора из форума казват, че специално 90 коня не можели да се подлагат на чип тунинг, но видях един сайт, че за 580 лв. в Digitaltuning ставало

Но такава пара не ми се дава за някви 25 коня отгоре, защото толкова пари ще съм хвърлил, че ще очаквам да стане BMW tooth.gif tooth.gif

Power box-a от друга страна пък се пъхал в OBD буксата - моля хора, които ползват боксче да се изкажат компетентно (цена, качество, доволни ли са, истина ли е)

И като цяло клоня повече към Power box-a ако изобщо е читаво и говоря за този, който се доближава до чип тунинга, а не тия китайските измишльотини

Corolla E12 D4D 2.0 90hp, да я събудим

Публикувано на: 08 Май 2018 23:15
от valioman
Този мотор след 3000 оборота (респективно след 135км/ч) не го търси . Просто не е проектиран за повече мощ, дай му скорост 90 - 120 и това е :) .. Виж за дълъг път си мърка като коте ( 1200 км 110 км/ч на 40 - 46 градуса в турско си ги мина без да се замисли ) .
За мен е безмислено тези чипосвания на дизелов агрегат . По добре си сложи пернишки регистрационен номер , говори се ,че вдига мощноста с поне 20 коня.
най добре свикни да го държиш до 120 и до към 140 имаш малко резерв за изпреварване а и разхода е в нормите и маслото остава в рамките мин/макс ;)

Corolla E12 D4D 2.0 90hp, да я събудим

Публикувано на: 09 Май 2018 08:18
от bobosv
Да през тази година ми мина и това като мисъл,

но все пак този мотор е проектиран да издържа на много повече (резерва му е до 200 к.с)...е...все пак с определените агрегати и охлаждане, които трябва да се сменят, но тук става въпрос за 10-15 коня в НАЙ-добрия случай, твърде рядко се случва да отива след 3000 оборота (освен на магистрала), така че ще се ползват за резерва, пък казват, че работата на двигатела се подобрява, което значи че е възможно и в ниските обороти да е по-разтоварена

Знам ли

Но ако не е здравословно, кротко и спокойно както до сега, до следващата :)

Corolla E12 D4D 2.0 90hp, да я събудим

Публикувано на: 09 Май 2018 16:35
от bobosv
Почти 100 човека са гледали, а няма кой да каже нещо компетентно, явно цялата идея за добавяне на коне е несериозно (имайки предвид мотора за който говорим)

възможно е, но все пак ако има полезен начин да се добавят 10-15 коня за 300 кинта, някой да драсне нещо :D :D

Corolla E12 D4D 2.0 90hp, да я събудим

Публикувано на: 09 Май 2018 16:50
от valioman
Почистваш всички тръби (но не водородно а ръчно) от въздушния филтър до ауспуха,да не забравиш и ЕГР-а , сипваш скъпа нафта и някоя добавка , и се молиш турбото да е ок , което между другото ще ревизираш при почистването на кюнците.За 300 та кинта намираш читав катализатор, с който със сигурност добавяш поне 5 коня .

Corolla E12 D4D 2.0 90hp, да я събудим

Публикувано на: 10 Май 2018 11:40
от bobosv
valioman написа: 09 Май 2018 16:50 Почистваш всички тръби...
Благодаря за съвета !

Турбото скоро беше на стенд и е в много добро състояние

Сипвам добавка BDC на бардал, а преди това мина една система с байпасване на горивото и горене само на добавка и изчисти бая мръсотия (малка екокатастрофа беше за 1 час) tooth.gif

Г/д какви пари ще излезне да разкарам EGR-a (не знам каква полза изобщо ще ми върши ако само го почистя) ?

Corolla E12 D4D 2.0 90hp, да я събудим

Публикувано на: 10 Май 2018 13:18
от valioman
EGR-a не се разкарва а се запушва на тези двигателчета.Ще ти излезе парите инвестирани в : ламаринка (може от тенекия от сирене ;) ) , ножица , свредло + дрелка за разпробиване и времето през което свалюш клапана , измерваш ,изрязваш , разпробиваш тенекийката и ги монтираш пак заедно.
Лично аз доста съм се двоумил за тази процедура но после осъзнах ,че едва ли съм по знаещ от инженерите на тойота , че да променям конструкция и режим на работа на двигателя.
Успех с начинанието все пак !