Страница 1 от 3

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 15:20
от verso2001
Здравейте приятели,
Питам за един шум идващ от компресора на климатика. Първо климатика не охлажда добре. Отидох на майстор и като пуснах климатика , той отсече - компресора е за смяна. Вярно че се чува гадно тракане, ама мисля си ремонт не се ли прави на тва чудо. 1050 лева за кола Авенсис Версо 2001 ми се струва множко. Не знам така мисля. мисля втора употреба има ли смисъл. Незнам дайте мозък моля.
Благодаря предварително!!!

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 16:05
от Akima
Нека първо да се запознаем с разделите.

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 17:29
от slowtraveler
При някои компресори ремонта им излиза повече от нов... Затова в повечето случаи се сменя ако има повреда/сериозно износване вътре...
Ремонт става ако е уплътнение и т.н... За втора употреба - как да се даде акъл за такова нещо? Ако е изправен - вземай :) Ама кой да ти каже дали е изправен...

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 17:47
от Kiki
На много хора не им е известно, че компресорът на на климатика е като двигател с вътрешно горене - с цилиндри и бутала и като задере, няма оправия. Именно затова в него има и масло, което изисква редовна поддръжка, която много хора пренебрегват.

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 17:48
от slowtraveler
E редовната поддръжка на компресора е включването на климатика веднъж на 2-4 седмици...
Друго не може да направи 'експлоатанта'... Но в случая колегата навярно е взел кола на старо и иска да си реши проблема...

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 18:17
от Kiki
Аз всяка пролет отивам в доверен сервиз и закачам на машина за проверка на фреона и евентуално допълване.
При тази манипулация се изпразва цялата система и след това се отчита количеството и се напълва отново.
При тази процедура се източва и маслото в компресора и после са пълни с ново, заедно с фреона.

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 18:35
от max-2
Това не е съвсем така, защото маслото не може да се източи напълно. В зависимост от причината за източването се доливат определени милилитри масло. Ако се сменя радиатора (изпарителя) например се добавят най-много. Ако се прави профилактика се долива съвсем малко според загубеното количество фреон.

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 18:49
от Kiki
max-2 написа: 06 Май 2018 18:35 Ако се прави профилактика се долива съвсем малко според загубеното количество фреон.
А как ще определиш колко фреон да допълниш и колко масло има, след като на компресора няма никаква възможност за проверка - в смисъл щека да проверка на маслото или прозорче?
Затова с машината се източва цялото количество на маслото и фреона и се пълни отново с колкото трябва по предписание. За всеки автомобил е различно.
Но всеки може да си прави каквото иска. Това си е негова работа. Затова се стига до смяна на компресори! :)

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 19:18
от max-2
Ако климатика работи и е изгубил 50 мл. фреон да кажем, това означава, че е загубил примесеното с 50 мл. фреон масло. Образно казано това са няколко милилитра масло и те се добавят пропорционално. Но ако е спукан радиатора и е изпуснал фреона изведнъж остатъците от масло са в компресора и не могат да се източат. Тогава се добавя стандартно количество масло за тази повреда(ремонт).

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 19:25
от Kiki
Явно говорим на различни езици! :whistle:
А как разбираш колко масло и фреон са изгубени? wacko.gif

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 19:57
от dokkito
max-2 написа: 06 Май 2018 18:35 Това не е съвсем така, защото маслото не може да се източи напълно. В зависимост от причината за източването се доливат определени милилитри масло. Ако се сменя радиатора (изпарителя) например се добавят най-много. Ако се прави профилактика се долива съвсем малко според загубеното количество фреон.
Колега малко бъркате.
Първо има значение кога и от къде системата губи хладилен агент. Второ зависи дали в процеса на загуба повече е работил или стоял климатика.
Маслото в климатика се смесва с хладилния агент само при работа на компресора.
Теоретично станцията успява са изсмуче маслото, но на практика остават някакви грамове.
Винаги след пропуск трябва да се източва и долива, а не само да се долива.

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 20:29
от max-2
Съгласен съм с вас. Не съм казал, че не се източва. Източва се и се тегли. :D

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 21:05
от Hursa
Има ли разлика в използваното масло или фреон при автомобилни системи с компресор задвижван от ел двигател и такъв задвижван от ДВГ?

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 22:53
от vzl
"Тракането" на комресора може да е от ремъчната шайба или от лагери на вала (може и да е на втулки), клапани, бутало и т.н. ако губи фреон надува се с азот и се търси се пропуска. Като откриеш точно какъв е проблема (може и да са няколко) сподели и да помислим кой е най-безболезнения вариант за ремонт.

компресор на климатика

Публикувано на: 06 Май 2018 23:04
от vzl
Kiki написа: 06 Май 2018 18:17 Аз всяка пролет
Това според мен не трябва да се прави. Все едно да си носиш хладилника или климатика на профилактика.. лично мнение blush.gif