Страница 1 от 2

Теч на дизел

Публикувано на: 04 Май 2018 11:20
от dip83
Здравейте,
Имам тойота корола версо 12/2007 2.2 д4д 136 кончета. От 2-3 седмици имам следния проблем - забелязах теч на нафта (по-скоро капки от време на време) от задната част на колата, пада се точно под седалката зад шофьора. Има една ламаринена плоскост, която е влажна и от нея забелязвам тези капки. Нарочно оставих една вечер един буркан точно под теча, за да видя колко горе долу изтича. За около 24ч. беше текло около 100-150 милилитра. Забелязах, че изтича определено количество нафта и в един момент теча спира. Интересното е, че 2 дена преди това пак бях оставил буркан и след около 24ч. нямаше никакъв теч. И при двата случая колата беше карана точно преди да я паркирам и сложа буркана. Колата пали без проблем.
Преди няколко дни я оставих на сервиз (не живея в БГ). След два часа ми звънят да ми кажат, че резервоара е "счупен" и трябва да се смени, не можело да се поправи. За нов резервоар и смяна ми искаха 1000 евра. Луда работа. Като ги питах какъв е точно проблема на резервоара, те не успяха да ми кажат конкретно. Отказах им ремонта и отидох да си взема колата. Като я взимах говорих с човека, койото уж я е гледал и ми каза, че проблема е, че резервоара имал ръжда и не можело да се поправи. Каза ми също, че ако сипвам половин резервоар макс не би трябвало да имам проблеми с теча, понеже ръждата била в горната част на резервоара. Взех си колата и я паркирах до нас, като тогава горивото в резервоара беше доста под средата както и сутринта преди да я оставя на сервиза. След няколко часа след като я бях паркирал до нас пак забелязох текли капки, по-малко но все пак. Няма логика хем проблема да е в горната част на резервоара хем да има теч при почти празен резервоар. Това ме навежда на мисълта, че тия от сервиза може въобще да не са гледали какъв е проблема.
Не съм много компетентен, но има ли възможност проблема въобще да не е в резеровара, а в някоя от тръбите между резервоара и двигателя?

Моля да съвети как да процедирам и какъв е евентуално проблема според вас.
Благодаря предварително!

Теч на дизел

Публикувано на: 04 Май 2018 13:17
от slowtraveler
Колега, имаш видим проблем - т.е. или се доверяваш на сервиза, или все пак си оцапваш ръцете и поглеждаш къде е проблема с очите си.
Друг вариант няма.
Няма как дистанционно да се каже какво точно е... Може да е резервоара, може и да е тръбичка...

Не бих рискувал да ми тече гориво дори и от противопожарна гледна точка - бих взел незабавно мерки.
Относно начина на ремонт - след като разбереш къде е проблема - действаш...
Продава се 'пластелин' за ремонт на резервоари и горивни системи, и може да се ползва при определени случаи за закърпване на положението...

Теч на дизел

Публикувано на: 09 Май 2018 08:10
от Freedom
Колега, ако имате възможност да повдигнете колата или да я качите на канал, проверете съединенията към горивния радиатор и самия радиатор. Успех!

Теч на дизел

Публикувано на: 09 Май 2018 14:12
от Оги
Вдигни задната седалка и ако виждаш кръгла гумена част с диаметър около педя- хвани я от където може и я извади. Под нея трябва да видиш горната част на резервоара със сондите и нивомера, ако е мокро там - може да е пукнат маркуч на обратната нафта или да е прецакано уплътнението на нивомера, нещо счупено... От това място резервоара се омазва целия и с поглед отдолу не може да се каже къде точно е проблема.
Ако там е сухо - търсиш надолу.

Теч на дизел

Публикувано на: 15 Май 2018 12:15
от dip83
Здравейте колеги, вдигнахме колата и се оказа, че покритието против корозия на самия резервоар е започнало да си ходи. Прикачам снимка, за да видите за какво говоря.
viber image.jpg
viber image.jpg (206.76 KiB) Преглеждано 5760 пъти
Казаха ми, че това не се оправя, трябва да се сменя резервоара. Гледам, че оригинален на тойота е към 500-600 евро. Ако се сложи неоригинален удачно ли е, понеже цената им е към 200 евра. Или по-добре да се търси оригинален на тойота - нов или втора ръка?

Теч на дизел

Публикувано на: 05 Май 2020 17:41
от jblaze
Ще използвам темата на колегата с подобен проблем.
Днес отивайки към колата видях малка локва гориво под резервоара. Погледнах отдолу и видях, че има капки по долната част на тръбата от гърловината за зареждане към резервоара - номер 77201-42150. Съответно по гофрирания предпазващ маркуч и пластмасовата кора под резервоара. Предполагам се е пробила вследствие на ръждясване. Не разбутвах много тръбата, за да не разширя дупката, а чак в петък ще карам колата при майстора. Слагам няколко снимки за онагледяване.
Миналата година имах подобен теч с малката тръбичка за обратно гориво при зареждане на резервоара до горе. Ако беше под 3/4 нямаше проблеми. Причината беше малка дупчица заради ръждата. Проверих цената за нов, но се сменят двете тръби заедно, а цената беше леко неприятна - 350 лв. Реших го като срязах тръбичката до гърловината и я замених с маркуч за масло (в долната част тръбичката е хваната към късо маркуче, та реално все едно го удължихме). От тогава няма никакви проблеми. Сега пак погледнах и няма следи от теч.
Някой имал ли е подобни проблеми и само смяна на тръбата ли е решението.
IMG_20200505_145043.jpg
IMG_20200505_145043.jpg (1.8 MiB) Преглеждано 5191 пъти
IMG_20200505_145039.jpg
IMG_20200505_145039.jpg (734.38 KiB) Преглеждано 5191 пъти
IMG_20200505_141853.jpg
IMG_20200505_141853.jpg (1.52 MiB) Преглеждано 5191 пъти
IMG_20200505_141931.jpg
IMG_20200505_141931.jpg (1.74 MiB) Преглеждано 5191 пъти
IMG_20200505_141927.jpg
IMG_20200505_141927.jpg (1.47 MiB) Преглеждано 5191 пъти

Теч на дизел

Публикувано на: 06 Май 2020 06:39
от Revenger
jblaze написа: 05 Май 2020 17:41 Реших го като срязах тръбичката до гърловината и я замених с маркуч за масло
Масленият маркуч (материал NBR) не е подходящ за течни горива и след като оригиналните тръби са толкова скъпи, то идеята за маркуч е добра, но той трябва да е горивен. Ако няма такъв стандартен или не успееш да намериш по магазините, то си направи - от тефлон (най-добре) или полиуретан.

Теч на дизел

Публикувано на: 06 Май 2020 15:07
от memorex
NBR става за масла и дизел ,даже е по-добър от уретана ,но не държи на агресивна околна среда.Виж от тефлон ако се направи както писа колегата ще е супер.

Теч на дизел

Публикувано на: 06 Май 2020 15:22
от Revenger
Ако NBR бе подходящ за дизел, горивните маркучи на дизеловите коли щяха да се правят от NBR.
Колкото до агресивната околна среда, там първенец е витона, но той е много скъп и в случая използването му е икономически неоправдано.

Теч на дизел

Публикувано на: 06 Май 2020 15:27
от memorex
:thumbsup:
Съгласен.

Теч на дизел

Публикувано на: 06 Май 2020 15:37
от Revenger
:cheers:

Теч на дизел

Публикувано на: 06 Май 2020 16:18
от max-2
А как се държат силиконовите маркучи с оплетка като тези за турбопътища? Веднъж купувах ф30 и не съм сигурен, но мисля издържат и на гориво. Около лев на сантиметър беше цената.

Теч на дизел

Публикувано на: 06 Май 2020 16:40
от memorex
Силиконовите се държат зле. drunk.gif

Теч на дизел

Публикувано на: 11 Май 2020 18:09
от jblaze
В крайна сметка се стигна до смяна на тръбата (в комплект с тръбичката за обратно гориво). Старата я видях днес и беше прилично ръждясала в най-ниската част (под гофрирания маркуч). Когато майсторът е махнал гофрирания маркуч и полепналите по него кал и ръжда е започнала да тече по-сериозно. Каза, че след почистването е изтекло много гориво и той го е прецедил с много фина цедка и върнал обратно. Преди това засякох около 100-150 мл за една нощ. Сега се замислям дали не е добре да сменя горивния филтър. Последно го смених преди година. И ако го сменям трябва ли първо да изразходя наличното гориво (пълен резервоар)?

Теч на дизел

Публикувано на: 11 Май 2020 18:39
от veso_hds
jblaze написа: 11 Май 2020 18:09.... Сега се замислям дали не е добре да сменя горивния филтър. Последно го смених преди година. И ако го сменям трябва ли първо да изразходя наличното гориво (пълен резервоар)?
Смятам,че правилно си избрал най-добрия вариант.