Страница 1 от 2

Проблем с авенсис версо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 27 Апр 2018 15:42
от dvanew
Здравейте,
изчестох не малко мнения относно моя проблем , но засега го боря без успешно. Проблема е от около 2 седмици - около 2900 до 3200 об някъде колата набира някак на тласъци. Смених масло и филтри , почистени с ултразвук СЦВ клапани, свален и изчистен ЕГР / не беше мръсен/ и като за капак минах и водородно почистване. Имам и диагностичен кабел дюзите са в норма. Колата пали нормално, върви прилично, не пуши.

Очаквам всякакви насоки за решаване на проблема. worthy.gif

Проблем с авенсис версоо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 28 Апр 2018 07:52
от мехаННика
Освен да започнеш отначало, това са всички елементи от тази система..

Проблем с авенсис версоо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 28 Апр 2018 08:34
от dvanew
MAP u MAF какви стойности е редно да имат? МАF е дебитомер нали?

Проблем с авенсис версоо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 28 Апр 2018 10:54
от Toyo_driver
Това е много интересен проблем колега !
При мен се появява понякога но определено при над 3000 об/мин и при скорост около 140 кмч.
Колата си пали, върви, не пуши, всички показатели в норма, икономична е(при скорост около 100-120км/ч разход 5.7л по метода на резервоара пълен/пълен, което си е разход по книжка)
Стойностите на МАФа между 1и2 терминал(от ляво на дясно) трябва да са :
при 20С - 2,67кОм
при 60С - 0,68кОм
Стойностите на МАПа са различни и се мерят на изводите на МАП-а на ЕКУ-то при вакум и при налягане. Ролята му е да изменя подаваното напрежение(4,5-5,5V) като изменението трябва да е в следните граници:
при вакум
min. 100mmHg - 0.1-0.3V
max. 500mmHg - 0.9-1.0V
при налягане
min. 2.84psi - 0.1-0.4V
max. 14.2psi - 1.3-1.6V
Иначе мое лично мнение е, че тези тласъци се образуват в следствие на недостатъчно количество на впръсканото гориво или неравномерното му възпламеняване. Може недостига да е поради износване в елементите на помпата(подкачващата помпа), елементите на инжекторите(буталото или клапана) или на датчика за налягане на рейла. Части за помпата и инжекторите няма, даже в представителствата на ДЕНСО. Ако има разлики в компресията на цилиндрите, също може да има неравномерна работа, но тогава си мисля, че и при други обороти ще се усеща.
Общо взето ако не се случва често и не е много силно не се занимавай, а си карай. :whistle: :whistle: :whistle:

П.С. Ако някой се е сблъсквал с проблема и има решение ще се радвам да почерпя от неговия опит wink.gif

Проблем с авенсис версоо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 28 Апр 2018 16:16
от veso_hds
Бих препоръчал на колегата да намери отнякъде нови(или от друга кола за проба) SCV клапани и да пробва с тях.Тия клапани понякога правят мизерия и трудно се хващат.Нищо,че са чистени.Възможно е да са износени и да са за смяна.

Проблем с авенсис версоо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 01 Май 2018 06:45
от memorex
dvanew написа: 28 Апр 2018 08:34 MAP u MAF какви стойности е редно да имат? МАF е дебитомер нали?
И аз бих се насочил към тези сензори а също и към състоянието на дроселовата клапа.

Проблем с авенсис версоо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 01 Май 2018 08:53
от dvanew
memorex написа: 01 Май 2018 06:45
dvanew написа: 28 Апр 2018 08:34 MAP u MAF какви стойности е редно да имат? МАF е дебитомер нали?
И аз бих се насочил към тези сензори а също и към състоянието на дроселовата клапа.
Koe е дроселовата клапа на дизеловия мотор?

Проблем с авенсис версоо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 01 Май 2018 09:12
от memorex
20180501_091048.jpg
Нещо такова

Проблем с авенсис версоо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 11 Май 2018 08:06
от dvanew
Изображение това са ми показателите. Околната температура ми направи впечатление, че нещо идва висока ???

Дали може този датчик да бърка нещата?


Нещо не се качва снимката - ето линк https://postimg.cc/image/iez93kmpz/
Изображение

Проблем с авенсис версоо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 11 Май 2018 12:17
от memorex
Записани грешки има ли?

Проблем с авенсис версо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 11 Май 2018 12:30
от dvanew
Не - от както я имам не е светвал чека!

Проблем с авенсис версо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 11 Май 2018 22:05
от Toyo_driver
Колега, доколкото знам показателите са ти добре, но колата ми се струва доста загряла - 93 градуса докато май трябва да е към 88(термостата отваря между 80 и 84).
Основния показател обаче който е "аут ъф спек" е ambient temperature и свързания intake air temp. Доколкото си спомням в Търново скоро не е ставало 46 градуса :). амбиент темп е околната температура, която обаче се мери от маф-а, а интейк еър темп е датчик за температура на въздуха на смукателния колектор. Маф-а има две жички - едната мери дебит, другата - температурата на засмукания въздух. Оттам цялото смесообразуване се бърка.Може и високата температура на двг да е резултат от това.
Абе с две думи пробвай с друг маф(може да опиташ и почистване ама едва ли ще помогне) ermm.gif

Проблем с авенсис версо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 12 Май 2018 09:01
от dvanew
данните са след около 2 часа шофиране и около 15 мин на место. Ако това Т при МАФ възможно е да се е стоплил двигателния отсек според мен. Тези дни ще я закача сутрин на студен мотор да видя ше прави ли разлики. Дебитомера е чистен със спрей , когато чистих ЕГР.

Проблем с авенсис версо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 12 Май 2018 22:22
от vas
Ако можеш да работиш с Techstream, то направи запис при максимално натоварване (0-100км/ч е ОК) и когато се проявява проблема.

Проблем с авенсис версо 116 к дизел около 3000 оборота

Публикувано на: 13 Май 2018 08:46
от dvanew
утре пътувам за сф и ще я запиша. :)