Страница 14 от 314

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 08 Апр 2019 22:28
от centil
Не зная кое разбиране е грешно и кое правилно, но при избора ми на даден продукт винаги извършвам сравнение между няколко марки и модели. В случая понеже имам/имах интерес и към Toyota Corolla 1.8 Hybrid Hatchback си направих сравнителна таблица (както винаги) и за да не сравнявам ябълки и круши, си намерих данните за разход по WLTP, докато чакам официален отговор от Toyota Deutschland.
След като най-големия автопроизводител си позволява да представя данни за up! GTI все още по NEFZ на официалната си страница - 1. Kraftstoffverbrauch, l/100 km: innerorts 6,0 / außerorts 4,1 / kombiniert 4,8; CO₂-Emission kombiniert, g/km: 110; Effizienzklasse: C
https://www.volkswagen.de/de/models/up-gti.html
и човек трябва да търси допълнително, за да намери
So macht der WLTP den Unterschied – Beispiel: up! GTI1:
WLTP: Kraftstoffverbrauch in l/100 km: 

5,7–5,6 (kombiniert)

CO₂-Emissionen in g/km:
 129–127 (kombiniert)

NEFZ: Kraftstoffverbrauch in l/100 km: 

4,8 (kombiniert)
CO₂-Emissionen in g/km:
 110 (kombiniert)
то за мен няма проблем, че Тойота също го прави.
Honda и Mazda също предоставят данни в онлайн брошурите си все още съгласно NEFZ.

Кои са тогава "болшинството", които представят данни измерени по WLTP?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 09 Апр 2019 00:58
от LEXUS
Hursa написа: 08 Апр 2019 16:37 И аз от тях чета. И докато фолксваген дава резултатите (поне повечето) според новите тестове за измерване на разхода, при които - все пак се отчита по-висок разход за теста. Тойота, специално за новата корола, дава резултатите по старите тестове за измерване, не мисля, че това е коректно. Все пак модела е нов, за разлика от моделите в същия клас на фолксваген и шкода, дори и леон излезе доста преди королата. Би трябвало да дават резултатите, само, съобразно новите тестове, ако държат на коректността.
Но случая, спора бе за ускорението, а данните за ускорението на дизеловия 180 кс го намерих само за леон на сеат и за него дават ускорение 7.1 сек до сто.
Seat е най-спортната марка от масовите във Фолксваген групата. При Голф 7 ускорението 0-100км./ч. е 7,8 сек. за автоматика, Королата е 7,9 сек.

https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Golf_VII#Dieselmotoren

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2019 11:49
от centil
Попаднах на информация за производството и сглобяването на Hybrid-а:
- Corolla / Corolla TS сглобяване: Burnaston, UK
- Corolla Limousine сглобяване: Turkey
- скоростна кутия: Wałbrzych, Poland
- 1.8L бензинов двигател: Deeside, UK
- 2.0L бензинов двигател: Jelcz-Laskowice, Poland

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2019 17:59
от Hursa
Какво се разбира под скоростна кутия? Защото такава в общоприетия смисъл, при хибрида на тойота няма. Освен, ако при новите - хибридната система се различава принципно, а до колкото знам - не е така. (Всъщност някой търсил ли е - и да е намерил - по подробна информация за хибридната система на "двулитровата" корола. А за системата на 1.8 литровата - същата ли е като при приус 4.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2019 18:57
от biro
Как да няма скоростна кутия при хибрида на тойота? Тази кутия каква е?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2019 19:57
от Hursa
Благодаря!
Но все пак не е скоростна кутия в общоприетия смисъл (според мен). Няма изменение на предавателното число (поне аз не видях такова), т. е. то е постоянно - както за ДВГ, така и за ел. двигателите (ел. машините). Ако това има предвид centil - то това е хибридната трансмисия (включва и двата мотор-генератора) - основен "агрегат" за хибрида (до колкото разбирам).

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2019 20:15
от biro
Разбира се, че има промяна на предавателното число. При 2000 оборота на ДВГ може да се движиш и с 20км/ч и със 100км/ч. Също така при движение с 50км/ч ДВГ може да се върти с 1100 оборота, а може и с 4000, но може и изобщо да не се върти.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2019 20:21
от Hursa
Това не означава, че се променя предавателното число, както не се променя в диференциала - на двете полуоси можем да имаме различни обороти (дори да се въртят в противоположна посока). Но въртящия момент зависи от въртящия момент предаван на изхода от трансмисията и е в постоянно отношение отнесен към вътящия момент предаван към колелата. И се дели на две към двете "полуоси".

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2019 20:39
от biro
Like a CVT, an HSD transmission continuously adjusts the effective gear ratio between the engine and the wheels to maintain the engine speed while the wheels increase their rotational speed during acceleration.
Цитат от Hybrid Synergy Drive https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

Ratio означава предавателно число.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2019 21:02
от Hursa
Да, но то е постоянно. В общия случай е различно, за трите силови машини включени към трансмисията. Но за всяка една е постоянно.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2019 21:14
от ToyotaPassion
Офтопик
Hursa, не съм от най-активните във форума, но съм отдавна регистриран и немалко години съм бил 'пасивен' потребител. Ако не се лъжа, преди няколко години ти беше един от малкото във форума, каращ хибрид и беше много ентусиазиран на темата. Напоследък като че ли не е така, усещам някакво охлаждане и като че ли влечение към 'модерните дизели'.... Прав ли съм? Ако е така, каква е причината? Наистина не е пряко по темата, ама въпроса ми има връзка с това, че Тойота вече не предлага никакви дизели в новите си модели, а хибридите им станаха масови

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2019 21:25
от Hursa
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2019 22:05
от ivied
... За дизели, ако говорите още - забравете вече за тях в Европата - на доизживяване са вече... и всякакви промоции и т.н. от сорта на производните на VaG-ините - са само за да се отърват от тях - а до 2-3 години и останалите ще ги спрат съвсем, ще видите...
P.S. Дори за тези по-новите с Евро 5 стандарта вече се въвеждат ограничения... Реално и Евро 6 да се готви - щото с тия катализатори, AdBlu и не знам си кво си... стават скъпи и стигат (ще подминат) ценово хибридите. Айде за електричките още е малко рано, но са вече със 7% дял от продажбите... Още няма технологии/голям капацитет вкл. и за самото производство на батериите/ изградена инфраструктура за бързо зареждане и т.н. но и това ще се промени/променя се...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Апр 2019 22:20
от Hursa
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Апр 2019 00:00
от centil
Hursa написа: 11 Апр 2019 17:59 Какво се разбира под скоростна кутия? Защото такава в общоприетия смисъл, при хибрида на тойота няма. Освен, ако при новите - хибридната система се различава принципно, а до колкото знам - не е така. (Всъщност някой търсил ли е - и да е намерил - по подробна информация за хибридната система на "двулитровата" корола. А за системата на 1.8 литровата - същата ли е като при приус 4.
Хибридната трансмисия (hybrid transaxles, Hybridgetriebe) съм имал предвид. Понеже тези термини не съм ги срещал досега на български език, явно не използвам правилните такива. Мисля, че се разбира за какво става дума.

Доколкото зная хибридната система на Корола е еднаква с тази на RAV4 Hybrid. RAV4 e с 2,5л бензинов мотор с 8 дюзи. "Двулитровата" корола" е със взаимстван двигател (M20A-FXS) с намален обем. Той работи в Miller cycle mode. - https://toyota-club.net/files/faq/18-03 ... r4_eng.htm
1.8 литровия е аткинсоновия дигател. И двата са с еднаква хибридна система