да страница назад го писахме същото. На тойотския хибрид няма причина при движение да включваш изключваш от неутрална. И както каза, единствената ОПАСНОСТ е да изхабиш батерията, макар че не ми е ясно от къде ще се спускаш толкова време, че да се случи това.biro написа: ↑06 Яну 2022 20:58А видя ли да пише, че не може? Щом има N значи производителят е предвидил да се използва. Ако пише да не се използва в еди кви си условия ОК - ама не пише. Единственото предупреждение за режим N е, че хибридната система не работи, което може да доведе до напълно изтощаване на батерията ако си с включени фарове за Х часа.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Направих малко икономически шпионаж при братовчедите, Suzuki Swace (https://suzuki.bg/cars/swace-full-hybrid). Значи първото, което виждам е, че цените са доста надолу, е с някоя друга екстра липсваща, като кожени седалки, и може би гаранцията им е по-малка. Гледам оборудването (https://suzuki.bg/data/files/Suzuki_SWA ... 281%29.pdf), и виждам тези: Система за следене на сляпата зона (Blind Spot Monitor); Система за следене на заден трафик при паркиране (Rear Cross Trafic Alert). Гледам си каталога на Королата от 2021, няма такива животни описани. Имаме ли ги и от кое ниво?
Друго интересно нещо, което видях е в техния каталог (https://suzuki.bg/data/files/SUZUKI_SWA ... _final.pdf). Сори, ама нашия е писан от 100% маркетингов специалист без грам някоя практическа тънкиня да каже. Освен, че разбрах къде точно е активната зона на подгрева на волана и седалките (важно зимата ), явно на Туринг Спорт двустранна основа на багажника може да бъде и в спуснато положение, за да се спечели място.
Друго интересно нещо, което видях е в техния каталог (https://suzuki.bg/data/files/SUZUKI_SWA ... _final.pdf). Сори, ама нашия е писан от 100% маркетингов специалист без грам някоя практическа тънкиня да каже. Освен, че разбрах къде точно е активната зона на подгрева на волана и седалките (важно зимата ), явно на Туринг Спорт двустранна основа на багажника може да бъде и в спуснато положение, за да се спечели място.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
- BOz
- Мнения: 4292
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 108 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това беше обсъждано по-назад в темата. При нас тази екстра не се предлага. Даже колега сподели, че при неговата поръчка уж е трябвало да има такова нещо, но се е оказало, че това нещо при нас не може да бъде поръчано/доставено. Демек поръчваш кола с екстри, които в последствие разбираш, че ги няма.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Хубава работа, няма що. Висок съм 1.87 м някъде, карам със седалката леко назад. Толкова назад, че точно отляво на главата ми почва гредата. В някои ситуации BSM - a би ми спестил излишни чупки на врата. Квот такова.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
-
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
За съжаление "нашия" дилър или регионалния е решил да спести от тази екстра. А е важна за безопасността - както в града, така и извън града и на магистрали, когато скоростта е висока. А с тази екстра е свързана и другата, също важна за безопасността, особено в града - "следенето на трафика" зад автомобила.
Но за проблема с друга "екстра" са си виновни от тойота - да няма позиция изключено (за да не забравяме да ги включваме), на фаровете - и това, при положение, че системата, която включва автоматично фаровете работи зле.
И за това, че дават толкова малко информация на потребителя за автомобилите си.
Но за проблема с друга "екстра" са си виновни от тойота - да няма позиция изключено (за да не забравяме да ги включваме), на фаровете - и това, при положение, че системата, която включва автоматично фаровете работи зле.
И за това, че дават толкова малко информация на потребителя за автомобилите си.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Т. н. DRL, Daytime Running Lights. Може да се спират, ама познайте къде... В САЩ, от автомобилните настройки, светлини. В ЕС това липсва в менюто. Абе нещо много почнаха да стават разликите между настройките за САЩ и ЕС. Там има автоматично заключване на вратите над определена скорост, също така.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
- BOz
- Мнения: 4292
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 108 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Реално някой играл ли си е с диагностика и да се провери какво може и какво не може да бъде активирано?
Някой с нова Корола ако има желание, нека мине и да видим по модулите какви "екстри" имат за настройка.
Иначе за ДРЛ-а няма логика да можеш да го изключиш, защото иначе би нарушил ЕУ директиви. общо взето като запалиш колата или работи ДРЛ, или фарове. Да, теоретично може да си в гаража и да искаш ръчно да можеш да сложиш светлините на "0" по някаква причина, ама нали...
Някой с нова Корола ако има желание, нека мине и да видим по модулите какви "екстри" имат за настройка.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Дневните да си светят. Но защо трябва автоматичното включване на фаровете да не може да се изключи - това ни е от тойота - псевдо екстра. И това - при положение, че тая им автоматична функция работи зле. Като не можеш нещо да направиш - поне дай възможност на потребителя да не го ползва.
(Още повече, че специално в инструкцията от тях, от производителя - са написали - за да се щади акумулатора да не се ползват ел консуматори на 12 волта, когато не са необходими, и не само когато е изключена хибридната система, а при експлоатация на автомобила. )
(Още повече, че специално в инструкцията от тях, от производителя - са написали - за да се щади акумулатора да не се ползват ел консуматори на 12 волта, когато не са необходими, и не само когато е изключена хибридната система, а при експлоатация на автомобила. )
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Абе малко тъп въпрос ама си признавам,че нямам време да чета цялата книга.При превключване на скоростният лост между различните режими винаги ли се натиска бутона или само от паркинг позиция.
-
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Дадено е в картинки Стр. 237 за 1.8 хибрида (инструкция за хибридни хечбек/комби) - от P може да се превключи, ако е натиснат блокиращия бутон и спирачката (при включена хибридна система). (Дадено е и как да се "отключи" лоста в аварийни ситуации.)
От N на R и от R на Р - с натискане на бутона. Явно да предпази от неволно включване на задна или парк функцията при движение (а и да сме наясно, какви ще са последствията от подобно превключване).
И от D на B с бутона (обратно без натискане) - вероятно за да предпази от неволно включване и евентуално поднасяне при хлъзгав път, в резултат на увеличаване на задържащия момент към двигателни колела, да е наясно шофьора с подобна възможност и да е подготвен.
Всички други превключвания - може да се направят без натискане на бутона. (Поне според книжката - аз до сега все превключвах с натискане на бутона.)
От N на R и от R на Р - с натискане на бутона. Явно да предпази от неволно включване на задна или парк функцията при движение (а и да сме наясно, какви ще са последствията от подобно превключване).
И от D на B с бутона (обратно без натискане) - вероятно за да предпази от неволно включване и евентуално поднасяне при хлъзгав път, в резултат на увеличаване на задържащия момент към двигателни колела, да е наясно шофьора с подобна възможност и да е подготвен.
Всички други превключвания - може да се направят без натискане на бутона. (Поне според книжката - аз до сега все превключвах с натискане на бутона.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Hursa написа: ↑07 Яну 2022 19:18 Дадено е в картинки Стр. 237 за 1.8 хибрида (инструкция за хибридни хечбек/комби) - от P може да се превключи, ако е натиснат блокиращия бутон и спирачката (при включена хибридна система). (Дадено е и как да се "отключи" лоста в аварийни ситуации.)
От N на R и от R на Р - с натискане на бутона. Явно да предпази от неволно включване на задна или парк функцията при движение (а и да сме наясно, какви ще са последствията от подобно превключване).
И от D на B с бутона (обратно без натискане) - вероятно за да предпази от неволно включване и евентуално поднасяне при хлъзгав път, в резултат на увеличаване на задържащия момент към двигателни колела, да е наясно шофьора с подобна възможност и да е подготвен.
Всички други превключвания - може да се направят без натискане на бутона. (Поне според книжката - аз до сега все превключвах с натискане на бутона.)
Що пък да има поднасяне от D на B.Това е все едно да минеш на по-ниска предавка,което се прави точно про хлъзгав път.Пробвал ли си от D на R и обратно без натискане на бутона?Hursa написа: ↑07 Яну 2022 19:18 Дадено е в картинки Стр. 237 за 1.8 хибрида (инструкция за хибридни хечбек/комби) - от P може да се превключи, ако е натиснат блокиращия бутон и спирачката (при включена хибридна система). (Дадено е и как да се "отключи" лоста в аварийни ситуации.)
От N на R и от R на Р - с натискане на бутона. Явно да предпази от неволно включване на задна или парк функцията при движение (а и да сме наясно, какви ще са последствията от подобно превключване).
И от D на B с бутона (обратно без натискане) - вероятно за да предпази от неволно включване и евентуално поднасяне при хлъзгав път, в резултат на увеличаване на задържащия момент към двигателни колела, да е наясно шофьора с подобна възможност и да е подготвен.
Всички други превключвания - може да се направят без натискане на бутона. (Поне според книжката - аз до сега все превключвах с натискане на бутона.)
- slowtraveler
- Мнения: 4930
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 143 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
При хлъзгав път не се преминава на по-ниска предавка, защото може да те поднесе - какво чудно има?! Опитваш се да прехвърлиш някакъв допълнителен въртящ момент на колелата - надвиши ли граничното сцепление - поднася....travelboy1965 написа: ↑07 Яну 2022 21:35 Това е все едно да минеш на по-ниска предавка,което се прави точно про хлъзгав път.Пробвал ли си от D на R и обратно без натискане на бутона?
А относно D-R и обратно - би трябвало да е 'забранено' от електрониката при движение на автомобила...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
И как се намаля скорост на хлъзгаво нанадолнище?Преди години карах ски на Добринище.Пътя от Добринище до хижа Гоце Делчев беше винаги заледен.Винаги съм намалял с по-ниска предавка.Само веднъж имах неблагоразумието да натисна спирачките леко.Включи се ABS и последва 50 м. пързаляне надолу като за щастие спрях в една пряспа.Та как предлагаш да се намаля скорост по надолнище на заледен път?slowtraveler написа: ↑07 Яну 2022 21:40При хлъзгав път не се преминава на по-ниска предавка, защото може да те поднесе - какво чудно има?! Опитваш се да прехвърлиш някакъв допълнителен въртящ момент на колелата - надвиши ли граничното сцепление - поднася....travelboy1965 написа: ↑07 Яну 2022 21:35 Това е все едно да минеш на по-ниска предавка,което се прави точно про хлъзгав път.Пробвал ли си от D на R и обратно без натискане на бутона?
А относно D-R и обратно - би трябвало да е 'забранено' от електрониката при движение на автомобила...
-
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
При превключване на по-ниска предавка - двигателя е на относително по-ниски обороти (допълнително - двигателя губи обороти при самото превключване). (Затова, обикновено подават т. н. "междинна газ" - при превключване. Дори при някои по-спортни автомобили това подаване на "междинна газ" е автоматизирано.) Затова - се получава задържащо усилие към двигателните колела при превключването. При автомобил със задно задвижвижване, това не е така опасно, дори в зависимост от ситуацията, дори може да е добро - да центрира автомобила. При автомобили с предно задвижване - може да се стигне до "носене" на предните колела, най-вече, ако се направи в завой. При хибрида, при минаване в В режим - предполагам, също може да се получи.
Но при ауриса няма подобна защита от превключване към В. Към превключване към Р (при по старата система е с бутон) - има защита, но при относително висока скорост. При ниска може да се задейства и съм го правил, неволно при скорост вероятно около 1 2 км/ч - предните гуми "коват".
При двулитровия хибрид - също няма подобна защита - може да се мине към режим S както от лоста, така и от планката на волана.
За да се премине към R от D - трябва да се мине през N. Превключването към N е без натискане на бутона, но от N към R - би трябвало да се натисне бутона според инструкцията. Преминаването към задна - докато се движи автомобила напред - при "обикновен" автомобил ще се "развърти" двигателя обратно. Ако работи - твърде вероятно, ще повреди скоростната кутия. При хибрида - няма задна предавка - ел двигателя просто се задвижва в противоположна посока по сравнение с движението напред. Подобно превключване докато хибрида се движи напред (евентуално) може да доведе до "изпадане" от синхронизация на синхронния му ел двигател, но може и електрониката да успява да реагира достатъчно бързо и да премине към генераторен режим или дори към "спирачен" - задържайки движението напред. Предполагам - защитата е основно - докато превключва натискайки бутона (при спрял автомобил), шофьора да си изясни, че ще последва движение назад.
Айбиеса би трябвало да предотврати блокирането на колелата, това му е функцията. При превключване - действително колелата не се блокират, а просто при слабо сцепление или ако се превключи рязко - могат да изменят оборотите си - и така да загубят сцепление.
Но при ауриса няма подобна защита от превключване към В. Към превключване към Р (при по старата система е с бутон) - има защита, но при относително висока скорост. При ниска може да се задейства и съм го правил, неволно при скорост вероятно около 1 2 км/ч - предните гуми "коват".
При двулитровия хибрид - също няма подобна защита - може да се мине към режим S както от лоста, така и от планката на волана.
За да се премине към R от D - трябва да се мине през N. Превключването към N е без натискане на бутона, но от N към R - би трябвало да се натисне бутона според инструкцията. Преминаването към задна - докато се движи автомобила напред - при "обикновен" автомобил ще се "развърти" двигателя обратно. Ако работи - твърде вероятно, ще повреди скоростната кутия. При хибрида - няма задна предавка - ел двигателя просто се задвижва в противоположна посока по сравнение с движението напред. Подобно превключване докато хибрида се движи напред (евентуално) може да доведе до "изпадане" от синхронизация на синхронния му ел двигател, но може и електрониката да успява да реагира достатъчно бързо и да премине към генераторен режим или дори към "спирачен" - задържайки движението напред. Предполагам - защитата е основно - докато превключва натискайки бутона (при спрял автомобил), шофьора да си изясни, че ще последва движение назад.
Айбиеса би трябвало да предотврати блокирането на колелата, това му е функцията. При превключване - действително колелата не се блокират, а просто при слабо сцепление или ако се превключи рязко - могат да изменят оборотите си - и така да загубят сцепление.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Значи по-добре да се натиска при всяко превключване,отколкото да се мисли тук трябва ли или не.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта