Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
dracunculus
Мнения: 1231
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 06 Мар 2021 07:42

@Airfan- браво за подробното сравнение. Като цяло между Авенсиса (пък било то и последния) и А4 има огромна разлика, разбира се. Личи си и по цената. Точно тази А4ка ми беше във фаворитите, но ми се стори с прекалено твърдо окачване. Откровено това беше един от основните критерии ПРОТИВ Аудито и ЗА IS-a. Иначе е много сполучлива кола. :cheers: А и ми е странно, че скоростна кутия на Аудито реагира по-тромаво- така казваш. Мен като цяло ми се струва, че CVT-то (карал съм го в РАВ) е като цяло бая тромаво докато тръгне. Даже eCVT в Лексуса ми е истински приятно само в спортен режим, иначе и там си е бавничко. Тръгне ли тегли изключително много, но...
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 06 Мар 2021 19:41

Hybrid1stTime написа: 04 Мар 2021 07:50 Krachunov написа: ↑Спотифая и радио се минава с едно копче MODE на волана.
Това ще го тествам, но като е пусната навигацията през андроид ауто и искам да сменя "сорса" на музиката е голямо кликане и се усещам, че ще изпусна пътя
Това работи. Минава през АМ и чак тогава на ФМ, но поне е бъзо и не отнема вниманието.
penywise написа: 04 Мар 2021 17:17
Hybrid1stTime написа: 03 Мар 2021 17:18 Първото, което за мен не е нормално е вътрешното пространство - в никакъв случай не е 5 местна. Аз съм 190см и на шофьорското място съм добре, но зад мен положението е на косъм. Жени и деца - да, но до там.
На задната седалка бедрата ми опират в подлакътника и във вратата.
Toyota Yaris също е 5-местна, докато Audi A8L има място само за двама души отзад, несправедлив живот :(
Само мога да се съглася с вас! A8L е отявлен фаворит в семейния сегмент - явно е недомислен автомобил щом ви притеснява липсата на място. Но за да допълня сравнението - нито в Ярис, нито в Королата могат да се возят 5ма нормално, но за смета на това в Сандерото може!
Наистина живота е несправедлив, чуден и комплексен!
astranom написа: 04 Мар 2021 22:42 Колеги, мислили ли сте по въпроса дали е възможно и дали в официалното представителство биха приели да повдигнат окачването на Корола, примерно с 2 см, и дали това би довело до значителни последици за поведението и разхода? Целта е да се увеличи просветът.
Има корола трек. Аз лично не очаквам да има драматична разлика в ходовата част на трека и "стандартната". Попитах в сервиза дали разликата е само в пружините и амортисьори, но оттам ме изгледаха супер странно и не ми дадоха никакъв отговор. Не ми е оставало време за да ровя, но ако някой има тул за резервни части под ръка може да извади размера на пружината и амортисьори за Corolla Trek за да се види разликата.
Друг е въпроса дали няма да падне гаранцията ако се направи подобна модификация.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 06 Мар 2021 21:12

Airfan написа: 05 Мар 2021 23:43 Аудито е с шумоизолиращи стъкла и е много, ама много по-тиха от Авенсиса.
Като знам,че Авенсиса е доста тиха кола, това че Аудито е много по-тиха малко ме учуди, но и ние сравняваме все пак различни поколения коли. Забелязвам,че Тойота също предлагат шумоизолиращо предно стъкло за Корола, което е хубаво, но в по-високите нива на оборудване.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 06 Мар 2021 21:15

Hybrid1stTime написа: 06 Мар 2021 19:41 нито в Ярис, нито в Королата могат да се возят 5ма нормално, но за смета на това в Сандерото може!
Е това е доста крайно изказване, което според мен е съмнително да е вярно. Прилича ми на крайно субективно мнение.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 06 Мар 2021 22:45

LEXUS написа: 06 Мар 2021 21:15
Hybrid1stTime написа: 06 Мар 2021 19:41 нито в Ярис, нито в Королата могат да се возят 5ма нормално, но за смета на това в Сандерото може!
Е това е доста крайно изказване, което според мен е съмнително да е вярно. Прилича ми на крайно субективно мнение.
Не е крайно мнението. Королата от зад е доста тясно. И то не толкова седалките, те са сравнително стандартни за този клас автомобили. А по - скоро геометрията на покрива, представляващ трапец. По тесния таван сбутва хората.
Детско столче и двама възрастни, единия от които е около 46-48 кила, е доста задушевно. Трима възрастни също.
Относно сравнението между ярис и королата.. ога да кажа че яриса, може би ще е една идея по - просторно. Вътре е доста по - висомо спрямо королата.

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Airfan » 06 Мар 2021 23:31

@dracunulus - при CVT не можеш да усетиш абсолютно никакви потрепвания в колата, причинени от смяна на степените на вариатора. При Ауди-то макар и едва забележимо може да се усети понякога. Това, което аз виждам като голяма разлика е, че ако съм пуснал да върви без да подавам газ и спирам, ако се наложи да подам рязко газ, тогава С-троника се мота в определени ситуации, когато той е приготвил по-ниска предавка, а ще му трябва по-висока. Получава се, че подавам газ до долу, а тя тръгва здраво след секунда. Особено видимо е, когато си в ниските предавки. При CVT-то също имаше забавяне, но сякаш беше по-малко. На спортен режим, този ефект е по-слабо забележим, но и при CVT беше така. Иначе ако си я намачкал здраво превключва бртутално бързо и само едно характерно избръмчаване от ауспуха се чува, но не се усеща в купето.

@LEXUS и аз го мислих за доста тиха, до като не се качих на тази. Разликата е фрапираща. Почти няма разлика в звука на магистрала Тракия върху стар или нов асфалт. Не се налага да повишавам глас, за да ме чуят отзад, до като при Авенсиса се налагаше да повиша глас понякога. Определено ако някой си поръчва Тойота и има опция за такива стъкла - силно препоръчвам. Моите са и топлоизолиращи и не е толкова гадно като напича слънцето.

Иначе пространството отзад уж е за 3-ма, но в средата има една гърбица за кардана и другите чаркалъци, която я няма при Авенсиса и мога да кажа, че при Авенсис реално отзад могат да седят трима възрастни и няма да им е много гадно, до като при А4 този в средата ще страда. Същото е и при 5-а серия на БМВ - един колега кара такава и реално в отзад за трима възрастни е по-неприятно от Аенсиса, въпреки че БМВ-то е по-голям автомобил.
Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4934
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 154 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 07 Мар 2021 09:46

Петото място в съвременните автомобили винаги е било компромис. Независимо от марката...
Да, на някои е МАЛКО по-удобно от на други, но при всички е по-неудобно от другите седалки...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dracunculus
Мнения: 1231
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 07 Мар 2021 10:48

Точно така е, моето наблюдение е, че колкото по-висок клас е колата, толкова по-комфортни са задните 2 места (по-дълбоки с високи страници, вкл. и тази към средното място). А това прави точно това средно място по-изпъкнало и неудобно. Реално в колите, които аз имам или съм имал средното място определено става все по-кофти за седене в реда на нарастване на класа автомобил. Ако в Королата ми си се седеше в средата доста прилично, то в Авенсиса е средна работа, а в Лексуса си е направо неудобно. Но, за сметка на това другите двама отзад седят много по-комфортно, дори и на дълъг път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Airfan » 08 Мар 2021 00:51

В крайна сметка колко често возиш трима отзад, за да е критерий при избор на автомобил? Колко често возиш възрастни отзад, за да е отново критерий? Ако го правиш често, значи по-скоро трябва да мислиш за мини ван или ван, а не за седан. За това и мисля, че пространството отзад не е особен критерий за избор на автомобил.
Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4934
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 154 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 08 Мар 2021 08:58

Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stereo_man
Мнения: 221
Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от stereo_man » 08 Мар 2021 20:56

Hybrid1stTime написа: 06 Мар 2021 19:41 ....
Това работи. Минава през АМ и чак тогава на ФМ, но поне е бъзо и не отнема вниманието.
....
От настройките можеш да си променяш реда, в който да са наредени. Ако си сложиш FM преди Spotify, може да става с едно натискане
Corolla E12;
Corolla E210

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 25 Мар 2021 10:42

Моля, споделете как и с колко шофирате тези короли по магистралата, че явно аз нещо не умея или не знам.
Колата вече е над 4000 километра, и разлика в разхода няма. 145 на темпомата и до София разхода е 9! С 140 разхода пада на 8.5! Без значение от режима разхода си е този.
И не знам дали някой си е ползвал компресора от комплекта за поправка, но внимавайте! При мен поне се заклещи с буксата 12V в багажника и сега няма мърдане. Ще ходя до сервиза като кифла за да ми изкарат кабела от запалката.... stretcher.gif

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 25 Мар 2021 10:50

Hybrid1stTime написа: 25 Мар 2021 10:42 Моля, споделете как и с колко шофирате тези короли по магистралата, че явно аз нещо не умея или не знам.
Колата вече е над 4000 километра, и разлика в разхода няма. 145 на темпомата и до София разхода е 9! С 140 разхода пада на 8.5! Без значение от режима разхода си е този.
И не знам дали някой си е ползвал компресора от комплекта за поправка, но внимавайте! При мен поне се заклещи с буксата 12V в багажника и сега няма мърдане. Ще ходя до сервиза като кифла за да ми изкарат кабела от запалката.... stretcher.gif
От къде сипваш? С какво налягане в гумите караш? Оставяш ли непрекъснато темпомата да ти определя скоростта ? С кой двигател си 1.8 или другия?
По въпроса с компресора, предполагам си тествал с въртеливи движения да го измъкнеш?
А относно колко км си минал.. От 0 до 15 000 км единствената разлика която дава колата е заради моето шофиране. Няма такова нещо като разработване и да почнела по - малко да харчи.. Единственото което разработваш е навика ти да караш конкретната кола.
Последно промяна от Krachunov на 25 Мар 2021 11:26, променено общо 2 пъти.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4934
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 154 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 25 Мар 2021 10:51

Ако това те успокоява - с Кашкая при 150км/ч разходът му е около 13.5л/100км, а при 120 - около 8л/100км... Уж минимална разлика в скоростта,но явно съпротивлението наистина се увеличава в геометрична прогресия както си е по теория :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Volkata
Мнения: 353
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Volkata » 25 Мар 2021 12:22

Аз съм с 1.6, но все пак е подобно положението, та ако карам 140 разхода си е 7 - 7.5 - 8, няма как да падне, сега скоро си правих експеримент София - Пазарджик и в двете посоки, без темпомат със скорост 120 в едната посока 5.8 в др 6.2 или нещо такова, с темпомат 6.3 и в др 6.7 мисля, карал съм и с да кажем пълна газ колкото позволяваше движението по магистралата и самата тя разхода беше мисля 8.5. И от всичко описано моят извод е че ако искаш икономия трябва по ниска скорост, а ако искаш да караш на мкс пък няма как да вдигнеш разхода прекалено много, но при бензина или хибрида разликата в скоростта и разхода е осезаемо чувствителна, докато при дизела пак има разлика но просто е по - малка и не се набива толкова, това съм установил аз, а със 145 на темпомат както питаха и другите ако оставяш винаги темпомата да намаля и ускорява и т.н. и колата ако е натоварена на макс примерно с климатик и каквото може да повиши разхода, не е толкова учудващ.
Toyota Corolla 1.6 e210

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта