RAV4 D-CAT 177 к.с. 2006г. - проблеми и решения
Публикувано на: 07 Фев 2018 15:35
Здравейте! Не участвам във форума дори като читател, реших да пусна тази тема, единствено с цел да съм полезен. Единият от автомобилите ми е RAV4 с печално известния D-CAT двигател. Закупих го преди 2 години на неизвестен брой километри и в неизвестно състояние. Година по-рано бях купил още един RAV4 D-CAT и нямах никакви грижи. Двата джипа са като близнаци, освен на външен вид, палят еднакво, двигателите им звучат еднакво и тн... Описвам всичко това със забележката, че не съм технически грамотен по автомобилните въпроси, но ще се опитам да предам всичко точно. Тъй като двата джипа работеха еднакво, за мен състоянието им не будеше съмнение. Редовни посещения в кварталния сервиз, всичко точно, всичко както трябва. И аз нали съм доверчив...а и колите вървяха. Така се случи, че втората закупена RAV-ка за две години много и се насъбра. Много километри, товарене като каруца, гориво от къде ли не...както казваха в казармата, действах я като "трудовашка количка". И тази зима, паленето взе да става все по-трудно. Кварталния майстор с проницателната си мисъл веднага без дори да вдигне капака даде диагноза: Нов акумулатор. Речено-сторено, нов акумулатор, най-якия. Паленето се подобри, но напук на цялата си автомобилна некомпетентност усещах, че тази кола не пали както трябва. И така докато преди три седмици не светна Check-а, самия двигател загуби мощност, гасне в движение, много зле. Това състояние е докато двигателя загрее, след това проблема изчезва. Кварталният майстор хвърли целият си умствен капацитет и интелект, диагностики, дюзи сваля, горивни помпи сваля...след три дни победоносно заключи, че "вероятно трябва нов двигател". При такава диагноза, моето доверие към него беше окончателно изчерпано. И тъй като реших, че нямам повече време за губете, отидох при "Боговете на Тойота"... Тойота Тиксим Пловдив - голямата работа, най-добрите, българските спецове с японска кръв - вярвайте ми, никога не съм мислил, че е възможно в ОФИЦИАЛНО представителство да се сблъскам с такава технологична импотентност. При тях колата остана три дни - за това време освен, че платих 63 лева за "нищоправене", получих две обаждания. Първото, че ще свалят подгревните свещи, но две от тях ще се скъсат и дали съм съгласен да се скъсат и да платя 2000 лева ремонт
Отговорих, че не искам да ги късат и да плащам 2000 лева ремонт. На второто обаждане ме информираха, цитирам дословно: "Проблема на колата е ниско налягане на горивото. Четвърта дюза е "мокра", но ние нямаме дюза за проба, намерете си дюза и ще проверим дали това е проблема". От официално представителство ме пратиха да си търся части.
Тук отчаянието ми удари дъното. Мислих дали да не свалят дюза от другата Тойота за проба и така нататък... Реших да потърся информация в интернет, да помисля и тогава да реша. Взимам си колата от Тойота и тя...не пали. Мислих да влизам да се разправям, но нерви нямах вече. Докато чакам да дойдат да ме издърпат, един от техните служители, гледайки ме колко съм съсипан дойде и ми каза: "Тук нямаме нито човек, който разбира от горивни системи, нито апаратура...пробвай в някой оторизиран Bosch сервиз. Примерно Авел". От няма на къде, отидох във въпросния Авел сервиз. Те там се занимават само с горивни системи. Направиха диагностика, потвърдиха, че проблема е "налягане на горивото" и ми казаха, 200 лева пълна проверка на цялата горивна система, от резервоара до цилиндрите. Ок. На другия ден присъдата ми беше готова. Монтиран горивен филтър, който не е подходящ за D-CAT двигател (този двигател изисква 5 микронов филтър, желателно висок клас) - това си е дело на кварталния майстор. И четирите дюзи съсипани, като приемчика на сервиза ми показа и конкретните стойности, които не съм записал, но най-фрапантна беше една от дюзите, чието отклонение беше 40 пъти над нормата. Казаха ми, че отклоненията са огромни. Вероятностите са две: много лошо гориво, което ги е унищожило изведнъж или съм я купил така и просто вече са се досъсипали от евтиния горивен филтър. Ремонта се оказа страшно скъп, но все пак им се доверих. Поръчахме 4 нови дюзи от Denso. Оказа е също, че някой умник, не може да се каже кой и кога, при свалянето на дюзите е повредил леглата на които стъпват. Шлайфане и слагане специални подложки. Промиха цялата горивна система, абсолютно цялата. Откриха и изгоряла подгревна свещ. На последно място ме посъветваха да зареждам гориво, дори и евтино, но от големите вериги. Няма нужда от добавка, но да зареждам от големите вериги. Новите дюзи са с гаранция. И ме информираха, че живота им е около 350 000 километра. Цялата работа ми излезна солено...4179 лева. Платих и си взех колата. Няма да крия, че бях очарован и искам специално да благодаря на Авел сервиз. Карам много коли, включително нови. Още с паленето помислих, че сами сложили чисто нов двигател. Запали без дори да усетя. Просто "цък" и вече беше запалена. Тръгнах и за пръв път усетих, че този джип е 177 коня. Усещането ми беше, че все едно за пръв път съм в тази кола. Което ми подсказа, че аз колата съм си я купил с осрани дюзи, просто скапания горивен филтър им е доебал мамата. Три години аз само съм си мислел, че тези коли палят и вървят нормално. От сервиза ме успокоиха, че болшинството и от бензиновите и от дизеловите автомобили в България са с неизправни горивни системи, но всеки кара докато не го остави на пътя. Трябва да ви кажа, че D-CAT-чето е фантастично, но си иска своето. След една година ще съм направил около 50 000 километра, ще ида пак да ми тестват дюзите и ще мога да ви дам обективна оценка какво се случва с 4 нови дюзи при зареждане само от големи вериги. Сега си имам 4 развалени дюзи и обмислям дали да не ги пратя за рециклирани в чужбина и да ги продам, ще съм благодарен за съвет. Дано да съм бил полезен на някой с подобни болежки. Всичко добро!


