Страница 1 от 2

СЪЕДИНИТЕЛ ИЛИ ДРУГО ?

Публикувано на: 07 Юни 2007 20:23
от pol
Преди по-малко от месец смених съединителя с нов, защото стария почна да "простъргва" при потегляне, че и на втора вече към края. В началото имах съмнения относно новия съединител, защото отделя много високо и е с извънредно кратък работен ход, но се съгласих с човека, който го смени, че не се регулира и постепенно свиквам.

ОБАЧЕ.

2-3 дни след разговора за високото отделяне, при вкарването на колата в гаража ми и дадох малко зор, щото беше настъпила със задната гума една стърчаща тръба 5 см. (не е била проблем досега от 5 години и за 3 коли) и съединителя приплъзна и умириса махалата здраво. Два дни след това повтори номера с умирисването при качване на заден връз тротоар в София, където и преди съм я качвал без проблеми. Още след първото приплъзване на съединителя колата почна да тресе при потегляне - някъде в зоната на полусъединител. По-високо няма проблем, даже копам здраво при повече газ. Мислех, че ще мине от самосебе си, но не минава и от седмица вече усещам и още нещо непривично. При отпускане на газта - най-вече на 2-3-4 предавки колата прави 3-4 дразнещи тласъка, ами не намалява равномерно.
ВЪПРОСА Е СЛЕДНИЯ
Съединителя, че е калпав калпав е, но възможно ли е това тласъчно намаляване на скорост да е пак от него или да се търси проблема при инжекцията. При потегляне няма тласъци или рязко придърпване, но си се усеща неравномерното ускоряване, зае което някой тук писа, че е характерно за 3SFE двигател и аз лично вече не му обръщам внимание.

Надявам се да помогнете с идеи или опит, че съм се видял в чудо и не знам къде да водя колата - да рекламирам съединител или на диагностика.

Публикувано на: 07 Юни 2007 21:05
от LordDigital
Znaci dai da se utocnim

Kato se smenq ambriaz ,sa smenq Ferodo + Pritiskatel ,a tez koito izkat dopylnitelena zastrahovka davat i mahovika da se prestyrze.

pri tvoita smqna kakvo tocno e smeneno?

Публикувано на: 07 Юни 2007 21:07
от ugabuga
LordDigital написа:Znaci dai da se utocnim

Kato se smenq ambriaz ,sa smenq Ferodo + Pritiskatel ,a tez koito izkat dopylnitelena zastrahovka davat i mahovika da se prestyrze.

pri tvoita smqna kakvo tocno e smeneno?
da ne zabraviame i zadaljitelno smianata na lager + garnitura na kolianovia val

Публикувано на: 07 Юни 2007 22:46
от pol
Всичко в комплект е сменено - феродо - огледален диск и лагер - така си се продават май даже.

Публикувано на: 07 Юни 2007 23:22
от jamie
А новия съединител да си го напъвал в първите 100-ина километра след монтажа ?

Публикувано на: 08 Юни 2007 06:43
от pol
Минавам средно по 40 км на ден - минимум 30.
Сигурен съм, че първото му напъване (в гаража) беше най малко след седмица от монтажа.

Публикувано на: 08 Юни 2007 08:49
от ugabuga
toi pita dali si pravil rezki startove, pilene na gumi, agresivno karane, i t.n.

Публикувано на: 08 Юни 2007 08:54
от pol
Случвало се е сигурно, но не ми е стил на каране това. Не е натоварван сериозно.

Публикувано на: 08 Юни 2007 12:20
от ceko26
1.За стария съединител си написал ,че простъргва това приплъзва ли означава?
2.Тласъците може да идват от слаби пружини на феродовия диск, скъсани тампони на двигателя и скоростите , некачествено феродо
и лош майстор.
3 Върна ли ти майстора старите части щото обичат да наковат стария съединител ,а останалото в джоба?
Моя съвет е да свалиш пак притискателя и феродовия диск ако си при същия майстор да присъстваш за да няма измами и да огледаш частите.Феродовия диск прябва да отговаря на дебелината на оригиналния и пружините по него трябва да нямат луфт.Притискателя също му провери дебелината и диафрагмената пружина (слънцето) за пукнатини.
С нов съединител педала става много мек и има по-голям обхват за зацепване.

Публикувано на: 08 Юни 2007 13:59
от pol
ceko26 написа:1.За стария съединител си написал ,че простъргва това приплъзва ли означава?
Писано е и тук по въпроса. Просто при износен вече съединител като приплъзва се чува такъв шум.
ceko26 написа: 2.Тласъците може да идват от слаби пружини на феродовия диск, скъсани тампони на двигателя и скоростите , некачествено феродо
и лош майстор.
Не съм наясно с устройството и сигурно ще прозвучи глупаво, но няма ли да мирише ако приплъзва заради лошите пружини. АПРОПО - имам скъсан тампон на двигателя, но колата си е така откак съм я купил и не е имало проблеми вече 2 години почти.
ceko26 написа: 3 Върна ли ти майстора старите части щото обичат да наковат стария съединител ,а останалото в джоба?
Върна ги. Имам му доверие на човека, но все пак ме гложди нещо отвътре. Днес се уговорих с него - фирмата от която го купил имала сервиз, ще ходим там другата седмица да го свалят те и да го гледат !!! Ще присъствам и аз тоя път.
ceko26 написа: Моя съвет е да свалиш пак притискателя и феродовия диск ако си при същия майстор да присъстваш за да няма измами и да огледаш частите.Феродовия диск прябва да отговаря на дебелината на оригиналния и пружините по него трябва да нямат луфт.Притискателя също му провери дебелината и диафрагмената пружина (слънцето) за пукнатини.
С нов съединител педала става много мек и има по-голям обхват за зацепване.
Благодарско. Педала верно стана много мек. Зацепването е точно като по книга, (проверих го по метода описан в един от ПДФ файловете на руски)но реално работеше в началото само най-отгоре и то за много кратко разстояние 3-4 сантима сигурно. Сега се поосвести малко, пък и аз му свиквам. Но тресенето на тръгване ме влудява.
[/quote]

Публикувано на: 08 Юни 2007 14:09
от jamie
След подобно тресене съм вадил диск с половината феродо по него - на 3000 км. В моя случай беше просто некачествен. Не искам да те плаша - но ако тресе така по-добре не я карай преди да я оправите.

Публикувано на: 09 Юни 2007 20:46
от domi
На pull-type съм чувал, че от пренатягане на жилото може да се получи подобно нещо - реално колата е на полу-съединител през цялото време, като резултат приплъзвания, миризма и много износване. Не съм сигурен дали въпросния съединител е такъв, просто да вметна още една идея...

Публикувано на: 12 Юни 2007 16:26
от pol
Днес бях в сервиза на вносителите на съединителя (Технопарт - Симеоновско шосе 36)
На приемчика също не му хареса и ще действат по въпроса. Имало три вероятности :
1. Дефектен комплект съединител.
2. Калпав монтаж.
3. Захабен маховик - това според мен е трябвало да се провери по време на монтажа. Мисля, че не е толкоз сложно.

Поживьом увидим.

Публикувано на: 13 Юни 2007 09:22
от ceko26
Както е писано това че стария е простъргал не означава ,че е бил износен или приплъзва и моя стърже при по-рязко потегляне но не ми боксува .Виж какво е писано по случая:
Подобно на повечето автомобили от този клас, Avensis се комплектова с петстепенна механична трансмисия и четиридиапазонен автомат. Проблеми със скоростните кутии досега не са и изглежда още дълго време няма да бъдат отбелязани. Другояче стои въпросът със съединителя на "ръчните" трансмисии. При потегляне в някои коли се появява характерно свистене, все едно амбриажът пробуксува. Проблемът не се дължи на износени или дефектни лагери и смяната им не дава резултат. Изчезва едва след смяна на диска. Причините за този недостатък остават загадка дори за специалистите от фирмените сервизи, а самият проблем дразни само слуха и по никакъв начин не пречи на функционирането на съединителя.

Публикувано на: 13 Юни 2007 09:58
от pol
За смяна си беше стария - ти мани тая работа. Таман до нитовете си беше и огледалния също стоеше леко протрит.

Според мен максимум още 10000 км. е могло да се мине с него и то при положение, че не знаеш къде ше те паркира, а това не си е работа.