Проблемно стартиране на Приус
Проблемно стартиране на Приус
Здравейте.
От скоро съм собственик на Приус 3. Много съм доволен от машината и досега имаме над 20к километра безаварийно пътешествие с нея. Вчера след поредното дълго пътуване (над 700км.) На една кафе пауза когато стартирах системата и мотора запали прекъсваше и страшно тракаше. Поработи така около 5 секунди и се оправи. На следващата пауза всичко се повтори (когато се кара постоянно мотора си изключва и включва нормално не прекъсва).Проблема е ако остане за повече от 10 мин. загасен тогава започва да тресе и трака ужасно. Днес стартира трагично (запали от раз но работи на 2 или 3 цилиндъра около 15 сек). Закарах я в сервиз (махаленски) и сменихме свещите (като за начало). Проблема си остана. Някои имал ли е подобен проблем.
От скоро съм собственик на Приус 3. Много съм доволен от машината и досега имаме над 20к километра безаварийно пътешествие с нея. Вчера след поредното дълго пътуване (над 700км.) На една кафе пауза когато стартирах системата и мотора запали прекъсваше и страшно тракаше. Поработи така около 5 секунди и се оправи. На следващата пауза всичко се повтори (когато се кара постоянно мотора си изключва и включва нормално не прекъсва).Проблема е ако остане за повече от 10 мин. загасен тогава започва да тресе и трака ужасно. Днес стартира трагично (запали от раз но работи на 2 или 3 цилиндъра около 15 сек). Закарах я в сервиз (махаленски) и сменихме свещите (като за начало). Проблема си остана. Някои имал ли е подобен проблем.
Кара : Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease +
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Проблемно стартиране на Приус
Причините, мисля могат да са доста, но не се сещам за такава, свързана с хибридната система. Може би е за раздел „двигатели” - повече хора ще и обърнат внимание. Най-безобидната причина – мисля е излязъл от строя температурен датчик или загубил контакт такъв датчик в тая влага последните дни – още повече, че проблема се появява така изведнъж. По сериозна причина в случая, предполагам не би се проявила така „внезапно”. А хладното време и влагата в последно време проявява проблема, ако е това, по-изразено. Когато двигателя е студен компютъра подава малко повече горивна смес и тя е по обогатена, запалването също, мисля се коригира на по „ранно”. Двигателя на приус практически винаги е натоварен, макар и не много след старта, освен това алгоритмите по-изразено се опитват да минимизират разхода, предполагам, особено след старта. Поради отказа на този датчик, компютъра не запуска този режим за „студен двигател”.
Но аз съвсем не съм спец, така че най-вероятно греша. Пиша само за „раздвижване” на темата. Диагностика в случая, вероятно е най-правилното решение - би трябвало да покаже проблема.
Но аз съвсем не съм спец, така че най-вероятно греша. Пиша само за „раздвижване” на темата. Диагностика в случая, вероятно е най-правилното решение - би трябвало да покаже проблема.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Проблемно стартиране на Приус
Осцилоскоп с индуктивна сонда и гледайте запалването. Така ще се ориентирате дали е там проблема или в смесообразуването (дюзи или ЕГР).
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Проблемно стартиране на Приус
Днес сутринта стартира перфектно. Каране около 100км. градско и пак почна да трака. Забелязвам че не е като прекъсване а може би скачане на мотора при зацепване.
Проблема се появи след като оставих колата на режим паркинг направо с бутона(обикновено първо давам лоста на N натискам крачната спирачка и след това стоп бутона така не напряга скоростите). Смятам да отиде машината направо в Тойота да не стане по голям проблема.
Проблема се появи след като оставих колата на режим паркинг направо с бутона(обикновено първо давам лоста на N натискам крачната спирачка и след това стоп бутона така не напряга скоростите). Смятам да отиде машината направо в Тойота да не стане по голям проблема.
Кара : Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease +
Проблемно стартиране на Приус
Мисля, че е правилно решение да я откараш в тойота.
Auris Touring Sports HSD
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Проблемно стартиране на Приус
Може да се окаже проблем дори и с първия генератор, че той пали двигателя... Отивай преди да откаже нещо скъпо 




Проблемно стартиране на Приус
Случайно попаднах да този клип търсейки информация за двигателя 2ZR-FXE. Проблема същият ли е?
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=BAKaWArWpTo[/bbvideo]
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=BAKaWArWpTo[/bbvideo]

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Проблемно стартиране на Приус
Моля, ако на някой му се занимава, да преведе какво казва специалиста в клипа.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Проблемно стартиране на Приус
Накратко казва (показва) как тропа двигателя, когато работи на 3 цилиндъра - демек симулира проблем да кажем със свещ или бобина.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Проблемно стартиране на Приус
Благодаря! А какво говори за ев режима и нещо "торк" споменава. Или съвсем нищо не съм захапал.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Проблемно стартиране на Приус
Понеже разкача едната бобина, за да симулира работа на 3 цилиндъра, то ЕКУ-то на ДВГ-то записва грешка. И използва "торка", за да я прочете и изтрие.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- plamsav
- Мнения: 111
- Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
- Местоположение: Русе
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Проблемно стартиране на Приус
Нужен е скенер или TECHSTREEM. Ще покаже точно къде е проблема. В краен случай може да използвате TORQUE, но там информацията не е 100 % сигурна. Така на пръв поглед най-вероятно е свещ или бобина, но пак повтарям нужен е скенер.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Проблемно стартиране на Приус
А бе малко скенера при този проблем няма да свърши много работа. Той ще покаже точно къде е проблема, ако точно някой елемент е дефектирал брутално (примерно изгоряла бобина). Ама масово този проблем въобще не излиза с диагностика и много-много няма да свърши работа. За решаването на този проблем един осцилоскоп е много по-полезен от един диагностичен скенер.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта