Страница 1 от 1
Късо съединение или...?
Публикувано на: 06 Юни 2007 11:58
от bravooo
Дали се е случвало на някой следното.....при старт стрелките на скоростомера и/или оборотомера удрят до откат!??
Иначе самото стартиране е ок. Отворих капака и на тъмно гледах дали не хвърля отнякаде искри. Според мен има някъде утечка на токове, ама откъде един месец вече не мога да разбера ! Страх ме да не гръмне нещо по-скъпо като ЕКУ-то например... на всичкото отгоре и скоростомера се растройва - в покой показва 20-30 км/ч.
corolla 1.4vvti, 4zz-fe, 2000г.
Публикувано на: 06 Юни 2007 12:07
от b_d
откога е така? нещо правено ли е по-колата? с колко бобини е?
Публикувано на: 06 Юни 2007 17:59
от bravooo
bad_dog написа:откога е така? нещо правено ли е по-колата? с колко бобини е?
От 4-5 месеца е проблема, скорошни ремонти: смяна на бутала и сегменти, смяна съединител, ламбда сензор, свещи....ми това е
Каде да погледна за бобините колко са

?
Публикувано на: 06 Юни 2007 18:14
от ugabuga
ako sa po edna na vseki cilindar, shte sa nanizani na sveshtite.
Публикувано на: 06 Юни 2007 21:02
от ozy
И аз имам подобен проблем. Понеже обаче моята колица няма никаква електроника в нея освен електронен оборотомер, който съм поставил допълнително... и аз забелязах че от около 5-6 месеца имам същия проблем. В дните обаче когато печеше много слънце и явно колата беше изсъхнала този проблем не се появяваше.
Даже при мен оборотомера скача на макс, само да дам на контакт, после пада на 0, след това ако натисна газ или напомпя смукача на АГУ-то, пак показва обороти. Няколко минути след като запаля колата проблема не се проявява.
Питал съм няколко човека които "разбират" от тоци, обаче никои неможа да отговори на въпроса какво точно се случва. Накрая изкараха, че оборотомера се е скапал.
Аз лично мисля че е от бубината ми.
Дано съм ви насочил в правилна посока. :-)
Поздрави.
Публикувано на: 07 Юни 2007 08:44
от b_d
ozy написа:И аз имам подобен проблем. Понеже обаче моята колица няма никаква електроника в нея освен електронен оборотомер, който съм поставил допълнително... и аз забелязах че от около 5-6 месеца имам същия проблем. В дните обаче когато печеше много слънце и явно колата беше изсъхнала този проблем не се появяваше.
Даже при мен оборотомера скача на макс, само да дам на контакт, после пада на 0, след това ако натисна газ или напомпя смукача на АГУ-то, пак показва обороти. Няколко минути след като запаля колата проблема не се проявява.
Питал съм няколко човека които "разбират" от тоци, обаче никои неможа да отговори на въпроса какво точно се случва. Накрая изкараха, че оборотомера се е скапал.
Аз лично мисля че е от бубината ми.
Дано съм ви насочил в правилна посока. :-)
Поздрави.
При теб е нормално - просто задържаш на контакт по-дълго, а оборотомера взима сигнал от (-) на бобината. При колегата обаче нещо не е наред.
Публикувано на: 07 Юни 2007 10:37
от ozy
bad_dog написа:При теб е нормално - просто задържаш на контакт по-дълго, а оборотомера взима сигнал от (-) на бобината. При колегата обаче нещо не е наред.
Не не , не мисля че е нормално това при мен, защото не го прави всеки път. Забелязал съм че става така като е влажно. Изобщо не задържам на контакт, а и както уточних когато не е запалена колата а е само на контакт и натисна газ-та или напомпя смукачна на АГУ-то, отново ми отчита някакви обороти.
Поздрави.
П.С. Ако някой може да ми каже и на мен дали ми вреди това и как да го оправя, ще бъда благодарен.
Публикувано на: 07 Юни 2007 11:43
от b_d
ozy написа:bad_dog написа:При теб е нормално - просто задържаш на контакт по-дълго, а оборотомера взима сигнал от (-) на бобината. При колегата обаче нещо не е наред.
Не не , не мисля че е нормално това при мен, защото не го прави всеки път. Забелязал съм че става така като е влажно. Изобщо не задържам на контакт, а и както уточних когато не е запалена колата а е само на контакт и натисна газ-та или напомпя смукачна на АГУ-то, отново ми отчита някакви обороти.
Поздрави.
П.С. Ако някой може да ми каже и на мен дали ми вреди това и как да го оправя, ще бъда благодарен.
Еми кажи как си го закачил точно оборотомера
Публикувано на: 07 Юни 2007 11:46
от ozy
bad_dog написа:Еми кажи как си го закачил точно оборотомера
Ами то има 3 жички само. Едната се вързва за бубината, едната на + другата на - . Това е.
Миналата седмица дори си закачах колата да ми гледат тоците и всичко показа че е наред.
[edit] Иначе съм го закачил над волана с двойно подлепящо тиксо

biggrin.gif

[/edit]
Публикувано на: 07 Юни 2007 12:36
от b_d
ozy написа:bad_dog написа:Еми кажи как си го закачил точно оборотомера
Ами то има 3 жички само. Едната се вързва за бубината, едната на + другата на - . Това е.
Миналата седмица дори си закачах колата да ми гледат тоците и всичко показа че е наред.
[edit] Иначе съм го закачил над волана с двойно подлепящо тиксо

biggrin.gif

[/edit]
Като натискаш газта и го виждаш - на газ или на бензин си?
Публикувано на: 07 Юни 2007 15:15
от ozy
Няма значение на какво съм превключил.
Публикувано на: 07 Юни 2007 17:42
от bravooo
ugabuga написа:ako sa po edna na vseki cilindar, shte sa nanizani na sveshtite.
Taka si - po edna na vseki cilindar ! Be da ne bi ako sme si mili na parostruika dvigatelite, da sme vkarali niakade vodica??
I pri men stava nesto stranno- pri studen dvigatel gi pravi - vinagi, a pri topul - mnooogo riadko,hmmm, vsustnost setih se chje imam da smeniam i klemata pod kontactniat kliuch-bila spukana, no mi kazaha che ottam niama nisto koeto da vredi ! No si mislia che mozhe da imam iskrene ot losh kontact........iavno ste ia razglabiam otnovo, to ste si prolichi ako ima nagar.
Публикувано на: 07 Юни 2007 18:06
от b_d
bravooo написа:ugabuga написа:ako sa po edna na vseki cilindar, shte sa nanizani na sveshtite.
Taka si - po edna na vseki cilindar ! Be da ne bi ako sme si mili na parostruika dvigatelite, da sme vkarali niakade vodica??
I pri men stava nesto stranno- pri studen dvigatel gi pravi - vinagi, a pri topul - mnooogo riadko,hmmm, vsustnost setih se chje imam da smeniam i klemata pod kontactniat kliuch-bila spukana, no mi kazaha che ottam niama nisto koeto da vredi ! No si mislia che mozhe da imam iskrene ot losh kontact........iavno ste ia razglabiam otnovo, to ste si prolichi ako ima nagar.
Значи мога да ти разкажа откъде ти идва сигнала принципно, а ти да си прецениш къде може да е проблема.
1. Всяка бобина има 4 жици(в случаен ред):
- 12Волта
- Земя
- 5Волта сигнал от ЕКУ (за всяка бобина е с различен цвят)
- Сигнал за оборотомера - би трябвало да е синя жица;
2. От бобините жиците отиват в ЕКУ-то и то пуска сигнал към оборотомера;
3. При контакт подаваш и 12В към оборотомера и той вече може "да чете" сигнала от ЕКУ-то
Бих заложил на точка 3.
Публикувано на: 08 Юни 2007 18:30
от bravooo
bad_dog написа:bravooo написа:ugabuga написа:ako sa po edna na vseki cilindar, shte sa nanizani na sveshtite.
Taka si - po edna na vseki cilindar ! Be da ne bi ako sme si mili na parostruika dvigatelite, da sme vkarali niakade vodica??
I pri men stava nesto stranno- pri studen dvigatel gi pravi - vinagi, a pri topul - mnooogo riadko,hmmm, vsustnost setih se chje imam da smeniam i klemata pod kontactniat kliuch-bila spukana, no mi kazaha che ottam niama nisto koeto da vredi ! No si mislia che mozhe da imam iskrene ot losh kontact........iavno ste ia razglabiam otnovo, to ste si prolichi ako ima nagar.
Значи мога да ти разкажа откъде ти идва сигнала принципно, а ти да си прецениш къде може да е проблема.
1. Всяка бобина има 4 жици(в случаен ред):
- 12Волта
- Земя
- 5Волта сигнал от ЕКУ (за всяка бобина е с различен цвят)
- Сигнал за оборотомера - би трябвало да е синя жица;
2. От бобините жиците отиват в ЕКУ-то и то пуска сигнал към оборотомера;
3. При контакт подаваш и 12В към оборотомера и той вече може "да чете" сигнала от ЕКУ-то
Бих заложил на точка 3.
Абсолютно съм съгласен. Ако имам време неделя, ще разглабям. Thanks
Това не е истина !!
Публикувано на: 15 Юли 2007 19:41
от bravooo
За да приключа темата, ето какво излезе :
В продължение на 5 месеца съм стартирал с кофти акумулатор !
След смяната всичко е ОК
Не мислете че не съм го водил на проверка, но явно "читави" майстори съм бил намерил..........
ИЗВОД: При скокове на стрелките на скоростомера и/или обороротомера- сменяй акумулатор.............иначе колата си пали..нали е Toyota
Надявам се да е полезно и за други!