Страница 1 от 2
ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 00:09
от Виктория
Здравейте,днес колата ми -Тойота Аурис дизел 2008 спря както се движех по стръмен път.Забави за момент мощността си и веднага изгасна.в този момент на дисплея светнаха червената лампа за акумулатора и лампата с капка/за горивния филтър/ .От този момент не пали изобщо.При първи опит за запалване се чува прехвъпляне и след това не се чува нищо,само се включват светлините а в последствие остават да светят само двете,посочени по-горе.Имате ли някаква идея какво може да е,като знам,че горивния филтър е сменен преди 3-4 мес.в България,като не съм сигурна колко и как е сменен.Да оточня ,че в момента колата е в Италия,всички са в отпуск и аз съм без превозно средство

ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 12:54
от TATI
Останала си без акумулатор. Вероятен заподозрян - алтернатор.
ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 17:39
от Виктория
Благодаря много ,но за акумулатора не трябва ли да изгуби всякакъв ток,след като повече време се опитвах да я запаля безуспешно разбира се и ток си има още ,всичко си свети като включа,както и ел.заключването,Извинявам се за за невежеството ми
ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 17:59
от TATI
Виктория написа: в този момент на дисплея светнаха червената лампа за акумулатора и лампата с капка/за горивния филтър/ .От този момент не пали изобщо.При първи опит за запалване се чува прехвъпляне и след това не се чува нищо,само се включват светлините а в последствие остават да светят само двете,посочени по-горе.
При така описано, какво може да си помисли човек?
Уж като изгаснала светнали само тези, а сега се оказва, че всичко друго си свети. И какво е това "чува се прехвъпляне "?
Ако се опитате да обясните по-подробно, па макар и с думи прости, може и да се получи някаква представа какво се е случило.
Успех!
ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 18:48
от Виктория
Всичко свети в момента на натискането бутона за запалване,колата естествено не пали и освен таблото че си свети остават да светят само червената лампа за акумулатора и жълтата светлина която в нета обясняват, че е за горивния филтър,тя всъщност светна първа когато колата изгасна.
ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 19:11
от slowtraveler
А гориво има ли? И нафта ли е? Скоро след зареждане ли стана?
Ако има гориво - вероятно са те позаредили с вода

ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 20:35
от Виктория
Дизел е, заредих пълен ,а сега е почти половин резервоар ,не е гаснала за времето от както заредих до сега,

.Искаше ми се да съм подготвена,да не си ме лъжат както си искат като я вземат

ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 20:46
от Митхат
Трудно ще стане така,ние просто не можем да разберем.
Вие не можете да обясните какво се случва и тук само гадаем.
Да започнем така.
1. След като сложете ключа в контакта и завъртите ключа на позиция 1 обичайно свети таблото с множество лампи ,сега това случва ли се.?
2. След като завъртите ключа за палене,стартера върти ли или се чува само тракане.?
3. Ако стартера върти,лампите изчезват ли на таблото...?
4.Ако стартера върти ,спира ли сам или ?
Моля отговорете кратко и ясно.
ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 21:32
от Виктория
Ми на първи въпрос-не е ключ,бутон е.Като го натисна по обичайния начин бутона заедно със съединителя за да запали-свети таблото с множество лампи-ДА ,като спра да го натискам,остават само тези на снимката! 2-не върти стартера,само едно моментно тракане, което на втория опит за палене, вече го няма и изобщо няма никакъв звук ,освен че цялото табло свети,както си свети нормалко при здрава кола. 3- не изгасва таблото,освен ако не натисна бутона все едно да изгася колата. 4- даже на таблото ми дава ОК! Ми така ми е по-лесно със въпроси и дано поне нещо съм обяснила

ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 21:35
от slowtraveler
Май ще се разпитваме точка по точка

Току възникват въпроси.....
Например: Има ли разлика между поведението при натиснат съединител и без натиснат съединител... (Да не би да е отказал датчика на педала на съединителя, и автомобилът само да дава контакт?)
ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 21:38
от Митхат
Значи го няма стартера,
Акумулатора на колко време е.
Горивният филтър кога е сменян.
Клемите на акумулатора дали са стегнати.
ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 21:52
от slowtraveler
Все още е рано за крайни твърдения

При стартиране с бутон логиката на сработване се различава в зависимост от това натиснат или не е 'контролния' педал (при мен не е съединителя, а спирачката)...
Като разликата е малка, но съществена - ако е натиснат педала, натискането на бутона директно стартира двигателя...
Ако педалът не е натиснат, то първото натискане на бутона включва само АСС, а второто - RUN (дава контакт), но без да върти стартера....
Затова и попитах за разлика в поведението - това ще помогне да отхвърлим първата причина...
ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 21:54
от Митхат
Това нали е собственичката на автомобила,надявам се знае как се стартира двигателят на собственият и автомобил.
И ако не се получава по "традиционният" начин ,значи няма стартер. Нали,?
ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 21:56
от slowtraveler
Аз говоря за повреда - може колежката да прави всичко правилно, но компютърът да не я разбира правилно заради отказал датчик... Просто да си мисли, че не е натиснат педала.... Затова и питам за разлика в поведението между двата варианта (и/или при първото натискане на бутона се включва само АСС)
Между другото май на някои автомобили не можеш да запалиш колата ако ти е изгоряла крушка на стопа - (там се следи за натисната спирачка, и компа си мисли, че не е натисната

)
ТОЙОТА АУРИС
Публикувано на: 19 Авг 2017 22:00
от Митхат
Сега търси имали стартер,няма ли.
После защо няма.......,въпроса е защо колата загасва в движение по наклон /на горе/до колкото разбрах.
ММТ също следи лампите на стопа за натиснат такъв.