Избор на семеен автомобил

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от BOz » 29 Мар 2023 09:51

Миналата година аз бях на крачка да купя Джогера, когато си търсих 7 местен автомобил. Едно от изискванията ми беше на 3-тия ред места да може да седне възрастен човек, а не само деца, ама по възможност такива, които не са тръгнали още на училище. Само това ми изискване отряза едно 90% от възможния избор на пазара. tooth.gif
Карах Джогера, чудих му се. И накрая не го взех, защото не успях да се пречупя да взема нов "евтин" автомобил, вместо втора употреба, ама доста по-висок клас (вечна дилема).
Та карах Дачийката и Шкодата. И съвсем смело мога да заявя, че цената на Шкодата съвсем не покрива "качеството" й. Също така багажника на Дачията е много по-функционален и спартански направен. С това "баничарско" пространство е доста по-функционално направен. И като съчетаеш несравнимото пространство на 3-тия ред, Шкодата въобще не може да участва в сравнението. Така, че Джогера предлага много по-функционално разпределение, определено ще върши по-добра работа от Шкодата, ако се търси 7 местен автомобил. И като сложиш до всичко това и цената, просто изборът (за мен) е ясен.

п.п. При втора употреба автомобилите, най-голяма разлика от външен размер на автомобила, спрямо мястото за 3-ти ред, беше това на БМВ Х5. А най-парадоксална "седалка" (много силно казано седалка) беше в Пежо 4007. :whistle:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от Hursa » 29 Мар 2023 10:45

Monster написа: 29 Мар 2023 06:55 Светът се развива и някои технологии заслужено остават в миналото.
Само дето практически никъде не се твърди (в последните години) - че хибридите са от тези "нови технологии", които "заслужено" остават или се развиват. Напротив - обработват ни, че са от ония, който "заслужено" трябва да "останат в миналото" smile.gif
Колкото до барабаните спирачки - "светът се "развива"" - свиквайте. Ще има все повече такива предложения - "европейски еко изисквания" за ограничаване отделянето на "фини прахови частици" от спирачните апарати. smile.gif Тойота също - като "еко активна" - предлага модели с такива.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от Krachunov » 29 Мар 2023 13:04

Monster написа: 29 Мар 2023 06:55 Има ли парни локомотиви - не. Светът се развива и някои технологии заслужено остават в миналото
Има време докато двигателите с вътрешно горене заминат в миналото. Електриките, освен ако няма някаква революция в технологиите, близките 10-20 години НЯМА да са решението. И
Monster написа: 29 Мар 2023 06:55 Какъв е смисълът да произвеждат по-евтините и по-неекологични бензинови версии, които така или иначе вършат работа само за извънградско, а в града предлагат скандален разход
Например ако си 90% извъградско?
Monster написа: 29 Мар 2023 06:55 а в града предлагат скандален разход?
кое е бруталния разход? 1.5 трицилиндров ли ще има брутален разход? По - скоро би го доближил до този на хибрида. Или разликата ще е толкова малка, че ще е пренебрежителен. Предимствата на хибрида далеч не са само разхода или по - скоро, то той е най - малкия им плюс. С разликата в цената между 1.5 бензин трицилиндара и хибрид - ще караш не по малко от 80 000км а по - вероятно 100. Което са си поне 5 години.


тук не спорим за коя технология е по - добра и коя е тази на бъдещето. Това което написах беше в отговор на това, че тойота предлагали широк избор. Ми не не предлагат. Имаш избор и избора е ТОВА.
Monster написа: 29 Мар 2023 06:55 Кой по дяволите би купил "mild-hybrid" при наличието на много по-добра хибридна технология
За милда съм съгласен, но относно хибридната технология.
КОЙ по дяволите - отговора е който не иска да даде 10к отгоре за същата кола. Съпостави тези които все още имат чист бензин с това на хибрида...
Кой под ягодите - - този който кара предимно извънградско, където хибрида доближава конвенционален. Особено ако ако е магистрала
ПАК повтарям НЕ ГОВОРЯ кое е по - добре и хубаво и еко меко и прочее.. И аз карам хибрид и съм супер доволен и тн.
Но когато ти дойде е са да купуваш кола. Въпроса не е ДАЛИ ДА СЪМ ЕКО и КОЛКО Е ЯКО хибрид... ами въпроса е ИМАМ ЛИ ГИ ТЕЯ ПАРИ.. И дали за 10 хиляди отгоре да си купя кола с компромиси но ХИБРИД... или вместо тоя хибрид да взема сходна кола но с още 5 екстри отгоре.
Та толкова, не споря колко е страхотна тойота. Споря за това че имаш избор и целяли широк кръг.
Monster написа: 29 Мар 2023 06:55 Вярно - с тази мощност ако колата е пълна с 5 (дори не ми се мисли за 7 човека), вероятно ще има затруднения да поддържа висока скорост по баирите на магистралата (не говоря изобщо за изпреварвания),
Товарните на тойота ( и аз на скоро разбрах че били предлагали лекотоварни :) ) са с пръцкани двигателчета 1.2 по 100 коня. Но смело дават че товари 1 тон. То там изпреварването ще е паметно събитие и ще отнеме време, нужно за построяване на колизеум.

Потретвам, тойота са си супер за класа -шкода/сеат/киа/Хонда и тн... на моменти и дачия.
И това че се вдигат цените заплати и прочее простотии, навсички се вдигат. И всички вдигнаха цената. Но не с такива темпове... Но и това не е такава драма. Ами измислените им политики. Реално Комби нямаш, трябва да отидеш на крос корола или рав. Където то королата е +10 от тази година а кроса си на +20.
Вътре като се качиш не е да кажеш да тънеш в лукс.
Интересно ми е дали и на королата крос, пластмасата ляво от волана е таква като от евтино шоколадово яйце... за 30стинки?
Дали копчетата на тавана все още не светят?
Дали вратите не се заключват, когато потгелиш?
Дали все още няма датчик за нивото на маслото - не говоря за щека?

Така че тойота са си супер, но нека да не слагаме японските розови очила и да се гледа обективно на нещата.

StRaTeGa
Мнения: 40
Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
Местоположение: София
Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от StRaTeGa » 29 Мар 2023 13:13

Да вметна и аз няколко неща.
Всички коментирате цената на Дачия, но никой нищо не споменава за външния дизайн, а той според мен е много привлекателен.
На мен супер много ми харесва идеята за Дачия Spring. Малко ме присняваше ниската мощност, но сериозно... на кой му трябва повече в града? Вече има модел с 65 к.с. за кола под 1 тон. Има място на 4-ма, има доооста приличен багажник, леко вдигната е. Ако имате една по-голяма кола, защо да трябва да се мъчите с нея в града? Особено, ако трябва да паркирате някъде. Липсата на автоматична ръчна спирачка при паркиране е леко неприятна (трябва да дърпаш ръчната) и това, че е китайска. За сега и разума работи, защото имам един почти нов Ярис Хибрид от 2013г. :)

Барабанните спирачки хич не са за отписване. Оставете екологията сега. Натоварването на задните колела при спиране е много по-малко, от колкото на предните. За това дори да има дискови спирачки отзад, те много рядко са вентилирани. При хибридните и ел. автомобили, въпреки по-висото тегло спирачките са още по-малко натоварени, защото много се спира с ел. двигателя. Реална нужда от дискови спирачки отзад имат най-вече спортните автомобили, защото разликата в спирането едва ли е повече от 1м. при другите. Хибридите на Тойота са с дискови спирачки отзад, просто защото барабанните не могат да възстановяват кинетичната енергия. Както споменах по-горе, имам Ярис Хибрид от 2013 и той е единствения такъв с дискови спирачки (дисковете зверски са ръждясали и трябва някой ден да ги сменя). Тази технология не умира!
Хибридната технология на Тойота също не умира още. Безспорно от екологична гледна точка, тяхната технология и нейната масовост е допринася много повече от ел. колите. Коефицента вложени ресурси и постигнат ефект е много голям.

Тук съм съгласен с Крачунов. Няма смисъл да препоръчваш на някой да си купи нещо, ако той не може да си го позволи.

Като говорим за големина на багажника. Той също като много големите батерии, не ти трябва през цялото време. Ако възнамерявате да водите по-активен начин на живот, да пътувате повече, да ходите на ски, да карате колела и т.н. помислете за временните решения. Имам в предвид кутиите на покрива и багажниците за теглич. Аз лично така реших проблема! Наместо да взема още по-голяма кола, която в 99% от времето не ми трябва и ще се мъча с нея, купих кутия (възможно най-тънката и аеродинамична) и багажник на Туле за 3 велосипеда! Със сигурност така ми излиза МНОГО по-евтино и екологично. Просто давам идея :)
viber_image_2023-03-29_13-02-38-560.jpg
viber_image_2023-03-29_13-02-38-560.jpg (225.37 KiB) Преглеждано 1801 пъти
viber_image_2023-03-29_13-02-10-762.jpg
viber_image_2023-03-29_13-02-10-762.jpg (149.55 KiB) Преглеждано 1801 пъти
viber_image_2023-03-29_13-02-10-667.jpg
viber_image_2023-03-29_13-02-10-667.jpg (144.83 KiB) Преглеждано 1801 пъти
Прикачени файлове
viber_image_2023-03-29_13-02-38-496.jpg
viber_image_2023-03-29_13-02-38-496.jpg (249.76 KiB) Преглеждано 1801 пъти

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от Krachunov » 29 Мар 2023 13:52

StRaTeGa написа: 29 Мар 2023 13:13 багажник на Туле за 3 велосипеда!
Как си решил проблема с номера. Не един път патрулката буквално седейки някъде, тръгва след кола с такъв багажник и я спира, ако не се вижда номера

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от BOz » 29 Мар 2023 14:46

StRaTeGa написа: 29 Мар 2023 13:13 Имам в предвид кутиите на покрива и багажниците за теглич. Аз лично така реших проблема! Наместо да взема още по-голяма кола, която в 99% от времето не ми трябва и ще се мъча с нея, купих кутия (възможно най-тънката и аеродинамична)
Аз пък използвам Thule Motion XT XXL и се ограничавам отново с багажа. ppp.gif
От моята гледна точка ти с тази кутия на покрива освен да нарушиш аеродинамиката на колата друго не правиш. tooth.gif
Затова давам от моята камбанария какво е "семейна" кола. Имам близък приятел, който си изгледа близнаците с Опел Корса. И такива хора има. И те използват "семейната" кола.
Krachunov написа: 29 Мар 2023 13:52 Как си решил проблема с номера.
Изкарваш си 3-ти номер и го слагаш на багажника.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

StRaTeGa
Мнения: 40
Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
Местоположение: София
Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от StRaTeGa » 29 Мар 2023 17:01

Държа да предупредя, че това с третия номер е много добре регулирано вече. Всички в КАТ знаят какво да правят.
Един път отиваш на гише Деловодство (15 в София), носиш някакъв документ за придобиване, снимка и пишеш на една пожълтяла молба свободен текст, че искаш 3-ти номер.
В 7:30 става за 5 мин.
След 10-15 работни дни отиваш да си го вземеш и тук става много тъжно. Явно това се води някакъв мега специален случай и трябва да минеш през най-тесният и зает специалист.
4 часа и 28лв по-късно всичко е ОК! Много тъжно! Сменят се всички талони!
Ако колата е на лиценг, първо ще трябва да си я платите и да стане ваша. :)
Не намерих снимка с номера.

С тая кутия на покрива безспорно ще наруша аеродинамиката, КОГАТО я ползвам. През другото време ще си седи неподвижна някъде. :)
Между 2-та Великдена ще ходя на ски в Италия (Червиня - Зермат). Ще видим как е.

Това е още една причина да не харесвам коли с големи багажници. Всеки път взимаш, колкото можеш да събереш. Просто в единият случай имаш 50% неща, които не ти трябват, а в другия 75%.
Мани тази работа. Едно време си живяхме чудесно с Айго. С Корола Весро малко се разглезихме (даже ходихме 7-ма възрастни на концерт на Рамщайн в Белград, мани!). После с две деца и Ярис. C-HR не е най-смислената кола. Винаги сме се оправяли. Що им се връзвате на тези жени, не мога да разбера? :)

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от mapamop » 29 Мар 2023 17:47

Отзад на багажника за велосипеди няма ли възможност за монтаж на рамка за номера? 4 до 8 лева по спомен. Номерата не помня откога не ги пломбират за задната врата на багажника. Изваждането и преместването на номера е 5 минутно титанично усилие... подходящо и за жена с тънки пръсти.
Пиша го това след 4 посещения при съществата лишени дори от желание за живот и фотосинтеза, камо ли да свършат работа повече от един фикус.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

StRaTeGa
Мнения: 40
Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
Местоположение: София
Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от StRaTeGa » 29 Мар 2023 18:14

Този багажник е такъв.
Може да си напечаташ номер, но е незаконно в България и вероятно други страни! Това е била единствената възможност до 2015 г., защото не е имало регулация.
Реално до 2016 г., защото чак тогава са можели да произвеждат такива табели.
Тогава също е било незаконно, но поради липса на регулация, задължение да ти се вижда задния номер и светлините, и най-важното ДОБРИТЕ НАМЕРЕНИЯ на водача, съда е оправдал всички наказателни постановления.
Потвърждавам, че номера не се пломбира! И това са правели в началото, което също е безумие, защото това не е ремарке. Номера е на колата и се вписва в талоните на колата (за това ги сменят). Може да се мести и да го слагаш, където си искаш.

Много хора и сега карат с напечатани номера. Даже намерих един сайт, където може да си направиш, какъвто номер искаш (в сайта има предупреждение, че е невалиден). На мен не ми се рискува за 28лв и 4 часа да си създам такъв проблем.

Аз имам и 4-ри багажника за покрив, но с тях на толкова висока кола ще е страшна мъка да качваш и сваляш колела. Аз не съм Шакил Онийл. Електрическите колега не са особено леки.

Намерих снимка от паметното събитие:
viber_image_2023-03-29_18-10-00-158.jpg
viber_image_2023-03-29_18-10-00-158.jpg (232.64 KiB) Преглеждано 1711 пъти

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от mapamop » 29 Мар 2023 18:21

StRaTeGa написа: 29 Мар 2023 18:14 Може да си напечаташ номер
Нямах предвид печат на нова табела, а да се измести "огриналдъ" табелата от стойката на задния капак, върху простира за велосипеди. Не прецених че ще трябва да му се докара и осветление ... Но това важи и за номера с червените знаци на теория.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

StRaTeGa
Мнения: 40
Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
Местоположение: София
Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от StRaTeGa » 30 Мар 2023 15:44

Пак е незаконно. Нямаш право да местиш тази табела от оригиналното и място! :)

Pishurka
Мнения: 7
Регистриран на: 06 Апр 2022 08:00
Местоположение: Sofia
Автомобил: Тойота
Получена  благодарност: 1 път

Избор на семеен автомобил

Мнение от Pishurka » 03 Апр 2023 10:00

Как Дачия :D :D :D

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от Hursa » 03 Апр 2023 10:04

Ние да си гледаме тойотите, не сме дорасли да оценяваме дачия.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

stipppox
Мнения: 39
Регистриран на: 20 Мар 2023 16:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от stipppox » 20 Апр 2023 12:30

Известно време не съм писал, но ще компенсирам със стена от текст. Наскоро бях на тестдрайв в един ден на Corolla Cross и Kia Sportage. Възгледите ми се попромениха :D

Kia Sportage: бензин 1.6 MHEV AWD, средната модификация. Плюсовете са, че е доста комфортна като интериор-изпипан е, хареса ми, материалите изглеждат добре, пространството навсякъде е добре балансирно и достатъчно. Дизайнът вътре е специфичен-на мен ми допадна, на жената-не. Казаха, че дават 5% отстъпка, а не 7 като на колегата IvGor-може да са я намалили за месеците. Има прилична 7г гаранция на окачване и двигател, по-малко на други компоненти, като покритие май е стандартна за повечето производители. Разходът беше ок, но не и впечатляващ за класа автомобил. За 20тина км от (около 60% градско) изкара 7л/100, а общо с предишно шофиране беше 8.1/100 за няколко хиляди километра. Малко дървена возия-типичните нашенски дупки по пътищата се усещаха доста, особено отзад, макар че на теория 4х4 трябваше да има доста меко окачване. Срокове за доставка за базовата конфигурация-до 6 месеца, нагоре може да стане и над година. Скоростна кутия не ми хареса като усещане. Дизайнът отвън е различен, макар че на живо въобще не е толкова ефектен

Corolla Cross: Неочаквано мноооооого ми хареса, въпреки че е малко некоректно да се сравнява с Кията заради двигателя. Карахме 2.0 hybrid FWD, най-високото ниво на оборудване.

Като интериор: опростен, изчистен и функционален, всичко е там, където очакваш. На мен ми изглеждаше малко остарял като дизайн, на съпругата ми й хареса повече от Кията (въпрос на вкус). Има много пластмаса, изглежда с по-ниско качество поне визуално без да търся кожа. Минус-май лесно се драска. Екстериор-по-меки форми, стандартни. Японците не са били много креативни особено в задницата

Пространство: отпред е много добре, багажникът също е доста голям и донякъде съвместим с корейчето заради различните начини на измерване, независимо, че на хартия едното е 425л, а Sportage има 591л. Отзад е малко тесничко ако се добави детско столче, а нашето е от най-големите. Не съм висок (173см), с нормално телосложение и ми беше добре, но за 4ма пътника или някой по-едър може да е по-притиснато.

Доставка: 8 месеца на хартия, реално 10+. За съжаление не дават отстъпки. 10г гаранция на основната част, няма да влизам в детайли кое-колко. Дилърът каза, че цените лекичко скачали през няколко месеца, промоции нЕма и не се очакват. Много по-професионално и добро отношение от другите.

Запазих най-хубавото за накрая. Това нещо върви като дзвер! Не съм карал някакви мощни автомобили, но се усеща много по-добре от Кията. Началното ускорение заради ел. мотора е отлично, CVT трансмисията превключва гладко и веднага отговаря на педалите. На високите скорости е същото, колата е тиха и отново ускорява чудно само с бензина. За 23км (пак около 60% градско) извади 4.2л/100км като съм я натискал и НЕ знам практически как се кара икономично хибрид. Отзад е много по-комфортно, не се усещат неравностите-возията е плавна. Хареса ми и звука при газ-малко напомняше на V8 (не се смейте :D ). Удоволствие е да се шофира. Двигателят е атмосферен (плюс за мен), 2.0 бензинов хибрид, около 150 кончета от ДВГ и 50тина от електромотора, общо 197hp.

Забавна дреболия: не бях свикнал на чувстителното лостче за мигачи спрямо старата кола. Изглеждах като идиот, когато само сменях от ляв директно на десен без да уцеля неутрално и отзад ме понапсуваха, напълно с право. Още един минус-адски много ми харесва зеления вариант...който не се предлага в Европа. За избор на цвят се плаща допълнително 1000-1500лв.

За момента Королата ми е фаворит, макар че цената от 69000лв с този двигател е неприятна. Реших да увелича малко бюджета, с лизинга няма да се усети толкова разликата.


Искам да пробвам още и Nissan Quashqai, и Honda CR-V при този бюджет, но вероятно ще остана с Тойотата. Не ми допада по-лошата икономия и по-малка гаранция при горе-долу сходни цени. Нисанът е и с турбомоторче 1.3-1.5, за което четох леко негативни мнения за надежност в сравнение с атмосферния двигател.

Исках да попитам за мнение между Corolla Cross и RAV4, който не съм карал още. И двете са хибриди. Гледам, че масово по американски форуми предпочитат RAV4 заради по-голям багажник и повече място на задна седалка. Rav4 e и с много по-ръбат дизайн, изглежда огромен, което не ми допада. Корола Крос е с по-меки форми и въобще не стои като танк, макар че е само с някакви си 14см по-къса. Има ли някой да е пробвал и двата, заслужава ли си малко по-голямата цена на RAV4 спрямо избраната модификация на Corolla Cross?

Iliyan Boshev
Мнения: 51
Регистриран на: 16 Ное 2022 12:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla cross
Получена  благодарност: 6 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от Iliyan Boshev » 20 Апр 2023 14:09

Stipppox:
Задължително при крос мотора трябва да е 2ка
При рав мисля че моторите са само 2.5 (което би трябвало да е по добре)
Разгледах сайта на Тойота и от ниво стайл до екзектив плюс има едни 12к лева разлика (не съм гледал екстрите), качи се, покарай ги и прецени.
Кроса мисля че 92-93к ще е фул екстри за мен някои не са нужни.
В сайта можеш да сравняваш автомобили.
Аз лично при при бюджет 70-80к, бих избрал автомобили с повече екстри.
Ако не са проблем и 100к вземи си равката.

Возих се в новия кашкай epower - Като седнах на шофьорското място, все едно съм в лека кола.
При крос доста по-нависоко.
Кашкай има повече екстри за парите за 80к взимаш 19ги гуми с джанти, автоматично паркиране, панорамен покрив, по-голяма навигация, повече камери (това по спомен)
Най-добре покарайте всички коли и си изберете.
Също хвърлете един поглед на Рено Астрал вътре е космически кораб.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта