Страница 1 от 2
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 10 Авг 2017 18:54
от NEUSPEED
Здравейте колеги. Моля за малко помощ. Днес прибирайки се с колата (авенсис Т25 2.2 Д4Д) от София към Перник чух странен шум отпред в дясно. Помислих че съм спукал гума, но се оказа че тракането е от пистовия ремък. Беше се разплел като дамаджана. На пръв поглед не видях блокирала ролка, поорязах остатъка от ремъка за да не се оплита и леко, леко тръгнах към вкъщи. Когато се прибрах разглобих корите и тогава изпадна пластмасовата част на една от ролките (обтяжната). За мое учудване само пластмасата се беше отделила а лагера стоеше на мястото си и работи безупречно. Загадка е за мен как се е получило така, но странното беше че отвътре на пластмасовата част на изпадналата ролка, пластмасата се беше разтопила. Обяснявам си го единствено с това, че част от ремъка е попаднал зад ролката и се е нагрял от въртенето и е изпаднала, а лагера е останал на място. Лошото е че част от ремъка се е омотал и в шайбата на климатика и не мога да го извадя. Моля да ми дадете съвет как да извадя шайбата и да я почистя.
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 10 Авг 2017 19:40
от slowtraveler
Пробва ли с нож или лист от ножовка да отрежеш остатъците?
За обтяжната ролка е възможно ремъкът да я е удрял в процеса на късането, и от там да е поразглобил по-лесно демонтируемите части...
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 10 Авг 2017 20:06
от iovkito
Ако е малко мястото , може да се пробва и с резервно ножче за макетен нож . Тази обтяжна ролка сменя ли се на определени километри? Досега съм сменял само пистовия ремък , който беше на 250 000 км и видимо му нямаше нищо , дори не беше нацепен. Един приятел с авенсис на сходни километри като моя ми каза , че при него е започнал да се чува лек стържещ звук от въпросното лагерче и подмени обтяжния механизъм преди да се стигне до блокиране .
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 10 Авг 2017 20:25
от Iliyа Damyanov
Зависи как ще се ще се разплете ... може по-голяма бела да направи. Като например да ти разбие датчика на вала и да си останеш на пътя. И ако си по чужбинско със семейството .... (за 2,2 мотора иде реч че другите не ги знам)
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 10 Авг 2017 20:25
от NEUSPEED
Не може да се достигне до шайбата на компресора, защото отпред върху самата шайба има метална пластина (метален кръг целия на дупки), която я покрива. Някакси парчетата от ремъка са се вмъкнали в дупките между шайбата и пластината и пробвах с пинсети да бръкна и да ги издърпам, но не стана. Прилагам примерна снимка за да добиете представа.

- kompresor.jpg (15.7 KiB) Преглеждано 3048 пъти
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 10 Авг 2017 20:27
от NEUSPEED
Трябва да отстраня тази защитна пластина за да мога да махна конците от ремъка. Не съм сигурен как се разглабя, затова моля за помощ за да не направя някоя поразия, която ще ми коства и ремонт на компресора.
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 11 Авг 2017 08:15
от ufer
Май няма да минеш без майстор. С една добра скоба може да се извади шайбата. Проблемът е, че при набиването може да има тънкости, като например да се отваря отзад и да се подпира валът. А пластината, ако няма някакви болтчета, вероятно и тя е набита... От снимката не може да се прецени.
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 11 Авг 2017 10:08
от NEUSPEED
Шайбата няма да я вадя. Конците от ремъка са между нея и пластината.
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 11 Авг 2017 11:11
от slowtraveler
Не става ли с пинсета или кохер?
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 11 Авг 2017 11:22
от NEUSPEED
Бърках с пинсета и с тънки криви клещи но се е намотало здраво. А и да го издърпам не съм сигурен дали няма да се скъса някъде без да се размотае и да остане намотано парче което в последствие може да повлияе на работата на компресора.
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 11 Авг 2017 13:14
от NEUSPEED
Понеже ме човърка отвътре, досега на обедната почивка (че съм на работа и чак довечера мога да се захвана сериозно) оглеждах положението на тая компресорна шайба. Беше влязла мърсотия в центъра и като я поизчистих, видях че има болт, който мисля че след като развъртя трябва да излезне предпазната пластина и да се види самата шайба. Сега ме дерзае това че не съм сигурен дали е с нормална резтба този болт. Самата шайба има съвсем минимален луфт (което предполагам е нормално), но при завъртане няма неспецифични шумове.
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 11 Авг 2017 14:16
от e 10
При дизеловите модификации (каквато е твоята) тези шайби не са ли демпферни?
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 11 Авг 2017 14:25
от NEUSPEED
Нямам представа

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 11 Авг 2017 21:25
от NEUSPEED
Не успях да отвъртя болта на пластината върху шайбата. Смених проблемната ролка и ремъка. Моля само някой колега със същия мотор да каже дали при изключен климатик се въртят пластината и шайбата заедно или само шайбата, а пластината е неподвижна. При мен се въртят и двете заедно и се съмнявам дали компресора не е зацепил постоянно. Въпреки че при включване и изключване на климатика оборотите се променят осезателно.
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Публикувано на: 11 Авг 2017 21:51
от TATI
Въртят се заедно. При дизелите, компресора е постоянно зацепен и се върти всичко в синхрон.