Страница 1 от 2

лагер главина

Публикувано на: 27 Май 2007 23:35
от rage
Искам да изкажа впечатленията си от "немската" марка за лагери Optimal :)
Средната издръжливост - 1000 км. , симптоми - разрушаване на обвивката, съчетано с ужасно виене и стържене :)

Колеги, вече за трети път ще сменям лагер на една си съща главина за период от 4 месеца, възможно ли е такова нещо.
Лагера ми го продават за оригинален и струва 60 лв.
Монтажа се извършва с преса не с чук :) , в два различни сервиза - единия в Бургас , другия в София, така че не мисля че проблема е в майсторите.

Помагайте, каква марка да взема и от къде.
Колата е Тойота Селика 90г. 1.6 - 4АФЕ
Благодаря

Публикувано на: 28 Май 2007 07:21
от Xeku
Ами сам се сещаш - купи си японски лагер, например Koyo, има и други добри предложения. Цените са даже по-ниски от твоя първоначален избор. Скоро купих лагер за АЕ92 от магазина на "Ботев" 101, струваше 40 лева със семеринга. Успех!

Публикувано на: 28 Май 2007 10:51
от rage
Дай телефон на този магазин, че не съм от София

Публикувано на: 28 Май 2007 10:59
от jamie
02/9311443
Имат мисля офиси и по морето - например Варна. Питай ги.
Дотук мога да похваля марките Nachi, FAG, Koyo, SKF от личен опит.

Публикувано на: 29 Май 2007 02:23
от LEXUS
Off,kolega,vzemi otidi v mestnia serviz na Toyota,da ti slojat Iaponski originalen lager i da zabravish zavinagi veche za problem s lager.Kvo si igraesh s niakvi menteta,vse edno karash golf.
P.S. Tia nemski lageri "Optimal" vsashtnost sa italianski.

Публикувано на: 29 Май 2007 08:41
от rage
не съм ходил в сервиза на тойота по следните причини:
- първия път като стана така първо там отидох, казаха че трябва да чакам за доставка на лагера и ми обявиха цена от 150 лв , за труд не посмях да питам.
- втория път ме хвана на пътя и нямаше как, смених го в най - близкия сервиз.
От Бургас съм и се оказа че тук не мога да си намеря свестен лагер, затова си поръчах от София - NSK надявам се този път да се реши проблема.

Публикувано на: 29 Май 2007 13:44
от ceko26
Колега най-вероятно проблема идва от друго нещо. Огледай за нещо друго нередно. Гресирай ги допълнително малко е игра, но става семерингите ги провери да не пускат вода.Провери като сглобите всичко, да се върти леко диска.

Публикувано на: 30 Май 2007 19:16
от LEXUS
Kolega,vinagi sam se machil da obiasnia na hora,koito si vzimat neoriginalni chasti,che evtinoto vinagi izliza po-skapo,na vsi4koto otgore si gubish i vremeto po servizi.Shtom 3 pati veche go smeniash,znachi si gi dal tezi 150 lv.za chasti i za rabota, i si si gubil vremeto po servizi.Dai 150 lv.,sloji go v niakoi serviz,ako ne iskash v Toyota,i poveche za lager niama da govorish.Vsichko evtino e evtino ne sluchaino!I vinagi izliza skapo!
V Toyota 1 chas rabota e 32 lv..Te ti kazvat predi da ia vkarash dali shte otneme 1 chas ,2 chasa ili polovin chas.
Chastite,prodavani v Toyota sa edinstvenite odobreni ot Toyota za montaj v kolite im,koeto oznachava,che smeniash 1 pat i zabraviash!

Публикувано на: 30 Май 2007 20:10
от ugabuga
saglasen sam. OEM Parts FTW!

Публикувано на: 30 Май 2007 20:12
от rage
Съгласен съм с теб, само искам да ти разкажа какво се случи последния път като ходих в сервиза на Тойота.
Отивам за регулиране на предница, казват запиши си час, ок след 1 седмица пристигам пак, гледат те, ами трябва да сменим няколко биелетки, казвам ок, ами нямаме ела след 10 дни.
Отивам след 10 дни започват, уж трябваше за 1-2ч. да стане всичко смяна на биелети + регулаж , времето се проточва 3-4ч. защото били клеясали болтовете, което време се заплаща допълнително разбира се.

Публикувано на: 30 Май 2007 20:56
от ugabuga
az ne vijdam prichina da se slagat chastite v serviz na toyota. moje vav seki drug serviz. chastite sa si chasti. v povecheto sluchai maistora triabva da e maloumnik za da gi povredi chrez nepravilna instalacia ili neshto podobno, tai che si kupi charkovete i hodi niakade drugade.

No razbiram de. Tva si e bulgarskata prostotia i ne znam koga shte se izkoreni. Ima edni debeli knigi v koito pishe vsiakakav vid rabota kolko chasa struva. Ako iskash hodi i iskai da ti pokajat po kniga kolko chasa shte otnemat popravkite, ne takiva izmishliotini ot sorta na boltovete kleiasali i t.n. Tva si e tiahna grija.

Публикувано на: 30 Май 2007 21:41
от jamie
Тук Алтезов да се изкаже, ама си мисля че се плаща по норматив. И ако механика се справи с норма 2 часа за 1:30 час - си е негова далавера. Ако се прецака на 3 часа - си е пак в негов ущърб.

Публикувано на: 01 Юни 2007 16:05
от ceko26
Цените на услугите са с определена цена на която после пишат време за да оправдаят цената.
Проверка на светлини пишат ,че го правят за 0.2 часа ,а реално е 1мин.
Диагностика на автомобил пишат 1.5 часа, а реално не стоя в сервиза и 20 мин.
Толкова фалшиви лагери няма да искарват само 1000км.А ако се окаже , че е само от лагерите значи пускай ТОТО да уцелиш дефектни ментета си е късмет.
Оптимал съм карал и си държат над 70 000км. със сигурност не идват от Германия , но не са лоши.Според мен не е в тях повредата.
-Колега ако отидеш в ТМ за смяна на лагер ще ти сменят и всичко наоколо ще ти излезе 5 пъти по-скъпо и реална гаранция няма да ти дадат.
За твоя утеха си купи от там лагера , а го смени при твой майстор.

Публикувано на: 01 Юни 2007 20:50
от tntony
незнам за твоя лагер но на мен колата ми я докараха от Германия с виещ лагер-главина обясниха ми че има 2 модела едните са евтини а другите хубави. ЕВТИНИТЕ струваха 60 лева а хубавите м/у 150-200 лева аз си взех хубав и вече съм и направил 10000км и няма проблеми
Теб да не те цакат с топла бира

Публикувано на: 01 Юни 2007 21:01
от rage
Сложих NSK, да видим колко ще изкара.