Rav4 2008 - тракане, ускорение и.. още нещо
Публикувано на: 04 Юли 2017 02:23
Здравейте колеги,
Да Ви споделя малко любопитна информация - ей така за размисъл. Rav4 2008, D4D, 2.2 136.
След ходенето ми в сермиз поради нуждата от смяна на накладки, попитах майсторчето какво мога да направя по въпроса с оборотите, понеже малко играеха на празех ход, без климати, и имаше едно претракване да го наречем наподобяващ малко звука на " грр.. грр.. "
Отговорът - добавка, за прочистване на дюзите. ОК. След добавката нещата се оправиха с оборотите обаче се появи нещо малко странно..
На празен ход, при подаване на газ ( припомване до към 1000 - 1100 оборота ) това същото "ГРРР" го имаше, и то доста по ясно се чуваше..
Покарах около седмица някъде и почна да ми прави впечатление, че при ускорение на 4 и 5 между 2000 - 2500 и 2500 - 3000об. все едно работи на 4000.. като ги подмине и като ускори до 4000 ( макар и доста тромаво - след малко ще наблегна отново на това ) изчезва звука и шумът от ускорение до 4000 е нормален.
Ходих до Тойота сервиз - Плевен.
Това което установиха беше че, гърнето е тамън леко започнало да прогнива, но така и така мисля да го махам, и при направена диагностика макар и на загрят двигател, проблемът който излезе, както се и съмнявах, първа и четвърта дюза работят съответно на 2.1 и -1.9.
Отново ме посъветваха с добавка да пробвам..
След като се прибрах бях твърдо решен да свалям да чиста дюзи, но уви.. стъмни се и не можах да ги сваля пък и доста амалогия ми се видя + че трябва и гарнитура да търся после.
След като сглобих това което бях наутвинтил, запалих колата и бях забравил да пъхна мъркучето което отива към двигателя от кутията на въздушния филтър към турбото. Сложих го аз както работеше колата и хоп.. чувам свистене. Свалям маркуча, оглеждане, изулиране където беше нужно и хлабаво понеже скобите бяха леко хлабави и свистенето спря. Макар че не съм сигурен дали от към турбото маркучът е влязъл хубаво, защото като бръкнах от долния край и опипах и леко като надигна.. тръгва да излиза, но така го оставих..
Тръгнах да направя 1 кръгче - ми върви.. ръмженето го има и викам чакай да погледна пак нищо че беше вече тъмно като в г**.
И тук на мен лично ми стана доста интересно:
Почнах да откачам кабели докато колата работи. Откачих сензора за въздух - закачих го. Нищо.. гледах гледах.. и като стигнах до вакумите ( поне мисля че са вакуми, може да ме поправите ако бъркам ) почна да се усеща промяна. Това пусто ръмжене почна да заглъхва. И да не ви разтеглям повече лукуми..
Установих че, клапанът на турбото, който трябва да се отваря и затваря при повече газ.. е заклещил ( над турбото е плеснато едно което според мен е вързано към тези вакуми, а отдолу е вързан с 1 малче за турбото което се отваря и затваря )
Откачих пусти вакум, отворих клапана на сила и мушнах маркучето. Огасих колата иии ужъсс.. почнаха да светят Check 4x4, Check Vsl ( поне така мисля че беше ) Check Engine System.
Е да де.. ама като тръгнах да пробвам колата, макар и с грешките на дисплея.. искам да ви кажа че тръгва с въртене на гуми без да хвърлям съединителя
Ускорява много по - добре, и скоростта искам да ви кажа че се усеща съвсем различна.
Между 150-160 които правих вчера, 150-160-180 и на горе нямаха нищо общо.
Та като заключение да добавя.. че откачих акумулатора, грешките се изчистиха, и колата почна да върви по стария начин.. отново отворих турбото както казах преди малко, пак грешки - обаче върви.. при гасене на колата се чува едно.. като виене обаче виене все едно да кажем гасите прахусмукачката
Някакво такова ще да е..
Турбото почна да се чува от 1400-1500 до към 3000 оборота, преди не го чувах изобщо.
Решил съм утре да ходя до едни момчета, които мисля да ги накарам да премахнат DPF - а софтуерно, да махнат генерацията и да наставят нова, която да е от тръби и резонатури, мисля че няма да е много като трактор.
Иии.. да видим този проблем от къде идва с тези дюзи и това което открих за това клапанче на турбото. Дали е възможно дюзите да се тормозят при нормалното положение на колата в което е по принцип, или пък да се оправят така, макар и с грешките
Какво ще кажете?
Поздрави!
Да Ви споделя малко любопитна информация - ей така за размисъл. Rav4 2008, D4D, 2.2 136.
След ходенето ми в сермиз поради нуждата от смяна на накладки, попитах майсторчето какво мога да направя по въпроса с оборотите, понеже малко играеха на празех ход, без климати, и имаше едно претракване да го наречем наподобяващ малко звука на " грр.. грр.. "
Отговорът - добавка, за прочистване на дюзите. ОК. След добавката нещата се оправиха с оборотите обаче се появи нещо малко странно..
На празен ход, при подаване на газ ( припомване до към 1000 - 1100 оборота ) това същото "ГРРР" го имаше, и то доста по ясно се чуваше..
Покарах около седмица някъде и почна да ми прави впечатление, че при ускорение на 4 и 5 между 2000 - 2500 и 2500 - 3000об. все едно работи на 4000.. като ги подмине и като ускори до 4000 ( макар и доста тромаво - след малко ще наблегна отново на това ) изчезва звука и шумът от ускорение до 4000 е нормален.
Ходих до Тойота сервиз - Плевен.
Това което установиха беше че, гърнето е тамън леко започнало да прогнива, но така и така мисля да го махам, и при направена диагностика макар и на загрят двигател, проблемът който излезе, както се и съмнявах, първа и четвърта дюза работят съответно на 2.1 и -1.9.
Отново ме посъветваха с добавка да пробвам..
След като се прибрах бях твърдо решен да свалям да чиста дюзи, но уви.. стъмни се и не можах да ги сваля пък и доста амалогия ми се видя + че трябва и гарнитура да търся после.
След като сглобих това което бях наутвинтил, запалих колата и бях забравил да пъхна мъркучето което отива към двигателя от кутията на въздушния филтър към турбото. Сложих го аз както работеше колата и хоп.. чувам свистене. Свалям маркуча, оглеждане, изулиране където беше нужно и хлабаво понеже скобите бяха леко хлабави и свистенето спря. Макар че не съм сигурен дали от към турбото маркучът е влязъл хубаво, защото като бръкнах от долния край и опипах и леко като надигна.. тръгва да излиза, но така го оставих..
Тръгнах да направя 1 кръгче - ми върви.. ръмженето го има и викам чакай да погледна пак нищо че беше вече тъмно като в г**.
И тук на мен лично ми стана доста интересно:
Почнах да откачам кабели докато колата работи. Откачих сензора за въздух - закачих го. Нищо.. гледах гледах.. и като стигнах до вакумите ( поне мисля че са вакуми, може да ме поправите ако бъркам ) почна да се усеща промяна. Това пусто ръмжене почна да заглъхва. И да не ви разтеглям повече лукуми..
Установих че, клапанът на турбото, който трябва да се отваря и затваря при повече газ.. е заклещил ( над турбото е плеснато едно което според мен е вързано към тези вакуми, а отдолу е вързан с 1 малче за турбото което се отваря и затваря )
Откачих пусти вакум, отворих клапана на сила и мушнах маркучето. Огасих колата иии ужъсс.. почнаха да светят Check 4x4, Check Vsl ( поне така мисля че беше ) Check Engine System.
Е да де.. ама като тръгнах да пробвам колата, макар и с грешките на дисплея.. искам да ви кажа че тръгва с въртене на гуми без да хвърлям съединителя

Ускорява много по - добре, и скоростта искам да ви кажа че се усеща съвсем различна.
Между 150-160 които правих вчера, 150-160-180 и на горе нямаха нищо общо.
Та като заключение да добавя.. че откачих акумулатора, грешките се изчистиха, и колата почна да върви по стария начин.. отново отворих турбото както казах преди малко, пак грешки - обаче върви.. при гасене на колата се чува едно.. като виене обаче виене все едно да кажем гасите прахусмукачката

Турбото почна да се чува от 1400-1500 до към 3000 оборота, преди не го чувах изобщо.
Решил съм утре да ходя до едни момчета, които мисля да ги накарам да премахнат DPF - а софтуерно, да махнат генерацията и да наставят нова, която да е от тръби и резонатури, мисля че няма да е много като трактор.

Иии.. да видим този проблем от къде идва с тези дюзи и това което открих за това клапанче на турбото. Дали е възможно дюзите да се тормозят при нормалното положение на колата в което е по принцип, или пък да се оправят така, макар и с грешките

Какво ще кажете?
Поздрави!