Страница 1 от 1

Проблем с палене на Celica 4A-FE

Публикувано на: 24 Май 2007 11:13
от Plamen
Celica 4A-FE 94' пали трудно като стои повече от 5-6 часа непалена. Проблема се се засилва сутрин, в топло време пали от вторият до третият път, но зимата върти по двадесет пъти. ECU-то не дава грешки, датчика за температурата на двигателя е ОК, инжектора за студено палене е здрав. Според мен пада налягането в горивопровода и помпата не може да го компенсира после достатъчно бързо. Помпата бучеше малко по-силно, но си работи, колата си върви супер в обороти, не прекъсва, никакви други проблеми. Все пак я свалихме беше износена една втулка, която я сменихме и натегнахме пружинката на клапанчето, защото се беше охлабила и не затваряше. Смених и горивният филтър. Сега помпата е по тиха паленето се подобри една идея но проблема остава. Започвам да се съмнявам в регулатора на налягането, след като я изгася, и извадя маркуча от регулатора леко навлажнява бензин от него. Не вярвам да изпуска от дюзите, защото колата си работи перфектно след като запали. Това е в общи линии проблема.
Ако някой има идея какво и е, моля да споделя, защото проблема е много дразнещ!

Публикувано на: 24 Май 2007 16:26
от ceko26
Смени регулатора.
Пробвай на бутане дали пали от раз-студена.

Публикувано на: 24 Май 2007 20:55
от b_d
откачи петия инжектор и провери дали пръска докато въртиш на стартер. Той работи само тогава принципно. Не се управлява от ЕКУто, а от стартера и един термо датчик (кафеникаво/червен).

Успех.

Публикувано на: 26 Май 2007 22:41
от Plamen
Сутринта пробвах и нямам сигнал на петата дюза, къде и се намира датчика? Като я свалях нямаше и налягане в горивопровода. Иначе запали от вторият път. Идеи?

Публикувано на: 27 Май 2007 09:26
от b_d
Датчикът се намира (вероятно) на изхода на главата над скоростната кутия. Изглежда така:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-4 ... 9371QQrdZ1



П.П. сигнала го премери, докато върти стартера, нали?

Публикувано на: 27 Май 2007 11:30
от Plamen
Да, докато върти на стартер. На термостатното тяло има само три датчика, два с по един кабел за уреда на таблото и перката и един с два, който мисля, че е за ECU-то. Има и два отвора, на които са завити тапи, които си изглеждат оригинални, а и няма свободни букси. Възможно ли е петия инжектор да го командва ECU-то?
От къде може да си намеря схема на инсталацията?

Публикувано на: 27 Май 2007 13:27
от Plamen
Намерих свободна букса, на единият и кабел идва плюс като въртиш на стартер, а другият ходи на инжектора. Като ги дам на късо на петият инжектор ми идва плюс като въртя на стартер. Само че никъде не виждам датчика. А на другият извод на инжектора имам маса постоянно, обаче когато завъртя на стартер се губи и после се появява пак. Датчика дали ще стане от Бош К-жетроник, защото имам един такъв?

Публикувано на: 27 Май 2007 14:29
от b_d
Явно някой е "модифицирал"!!! това е много специфичен датчик. Трябва да е такъв. Тръгвай по моргите. Ще стане от почти всяка тойота, дори и да има разлика в буксата. Важното е да съвпада цвета с този на линка, който ти дадох.

принципно може да го вържеш "на късо", но товава няма да се регулира подавания бензин. Въпреки това, колата ще пали много по-лесно. Ще ти потърся и схема.

Публикувано на: 27 Май 2007 14:32
от b_d
схемата

Публикувано на: 27 Май 2007 19:06
от Plamen
Всичко по инсталацията си е ОК, само датчикът го няма smile.gif . На мястото му е завита тапа. Сега се търси датчик.
Благодарности на bad_dog за информацията!