Страница 1 от 2

Avensis T25 2.0 1CD-FTV 116HP D4D - Климатроникът изключва след 2000 оборота и не се пуска повторно ?

Публикувано на: 25 Май 2017 12:27
от sscarfacee
Привет,

Имам проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25 2.0 D4D 116к.с. И проблема е следния.. На мсЯто пускаш климатика и духа студено ... дигнеш ли обороти над 2000 и климатика спира и повече не се пуска.
Някой някаква идея от какво може да е това? Да предложи и майстор, който може да го оправи също ще свърши работа.

Благодаря.

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 25 Май 2017 12:32
от slowtraveler
Предполагам би трябвало да започнеш от проверка на фреона...

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 26 Май 2017 13:16
от sscarfacee
Това е първото нещо което направих wink.gif

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 26 Май 2017 13:22
от slowtraveler
При по маломощни двигатели съм виждал система за изключване на климатика при кик даун.
Но може и някой датчик да прави проблеми :)

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 26 Май 2017 21:44
от Toyota Fan Forever
И не само. Toyota широко използва "Air Conditioner Cut-Off Control" от както използва и TCCS вместо по-простия EFI. В режими на максимална мощност дори и на по-ячки мотори студеното се спира. Кика е незабавна покана за максимална мощност, така че няма как. При автомобила на колегата се ограничава работата на компресора и при ускорение и при спиране с двигател, едното - за да е бързо, другото - за икономия на гориво.
1CD FTV_AC_Cut-Off.GIF
1CD FTV_AC_Cut-Off.GIF (38.81 KiB) Преглеждано 2183 пъти
а при ниска скорост и ускорение направо без климатик :D

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 26 Май 2017 21:54
от Митхат
Огледай добре между двете пити отпред на радиатора и климата,виж за омасляване и буклуци.Отдели питите и леко с маркуча или от далече почисти там.
Този проблем се получава когато фреона вдигне повече налягане и не може да се охлади от замърсени пити.
Ако бе от системата по горе ,трябва да нямаш проблеми защото става бързо спирането и пускането.Търси причина за не добро охлаждане,пити или вентилатори.
Успех.

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 26 Май 2017 22:00
от Toyota Fan Forever
Понякога инсектите направо унищожават ламелите на питата sad.gif

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 26 Май 2017 22:49
от m_ad
При мен проблемът беше в частично запушена "капилярка". Това е едно нещо с филтърче, завряно в една от тръбичките, пред радиатора. Отворите на филтърчето са с точно определен размер /цветовата маркировка е определяща/ и освен това да филтрират, регулират потока на фреона. Моето си беше оригиналното, запушено може би на около 30%. Ефектът бе, че при наличие на около 390гр фреон, студеното го нямаше, когато колата е на обороти /2000-3000/. След смяната му и допълване на системата по норма, температурата, която измерихме на централната духалка при 1800об./мин. в режим "вътрешна циркулация" падна до +4,2 градуса. Два дни след смяната пътувах от София до Стара Загора и обратно при външна температура между 22-28 градуса, и мога да кажа, че комфортът при работещ нормално на охлаждане климатроник, е хубаво нещо. За нашия модел трябва да се отчита факта, че тръбният път на "студеното" е доста дълъг и в неблагоприятна среда /от пред питата до жабката, през целия двигателен отсек открита тръба/, което води до лек "лаг" на системата.
Въпросната част е консуматив и струва "жълта пара". За да не правя реклама на човека, който според мен наистина си разбира от работата, който от Вас желае, може да ми пише на лични.

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 27 Май 2017 07:17
от slowtraveler
Капилярката / вентила е една от капризните части във всяка хладилна система... Тя не е филтър, но поради малкия и тариран размер може да се запуши... Пак добре ако е механичен боклук, но понякога там замръзва капчица вода, и проблемът става плаващ - ту го има, ту го няма - в зависимост дали капчицата замръзне, или се издуха през капилярката :)
Затова при ревизия/отваряне на системата е добре да се смени филтъра/дехидратор (той обикновено си е в моторния отсек)... Обикновено проблем с капилярката сочи за неграмотен предходен ремонт или проверка на хладилната система..
Капилярката не е ли пред радиаторчето на климатика в купето? Технически погледнато трябва да е там и в такъв случай няма лаг, защото студеното 'се произвежда' в самото радиаторче на климатика...

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 27 Май 2017 11:09
от m_ad
Понеже присъствах на място, когато бе подменена, твърдя, че се намира отпред. Това за моя автомобил. За другите модели нямам информация. Смяната не е проблемна, тъй като има достатъчно място за достъп. През ветробранната решетка в долната част на бронята. Изваждането на старата и поставянето на новата става с инструмент, предназначен за тази цел.

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 27 Май 2017 12:03
от slowtraveler
Възможно е - инженерите напоследък бяха заменени от счетоводители :)

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 27 Май 2017 17:32
от Kiki
slowtraveler написа: Възможно е - инженерите напоследък бяха заменени от счетоводители :)
А, счетоводителите от инженери, че икономиката хич я няма, особено българската. :D
(Това ми хареса) tooth.gif

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 27 Май 2017 22:47
от Toyota Fan Forever
AC_filter_1CD_engines.GIF
AC_filter_1CD_engines.GIF (60.71 KiB) Преглеждано 2117 пъти

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 28 Май 2017 14:33
от slowtraveler
Филтърът си е филтър... Капилярката, след която фреона се изпарява (и се получава студа) се казва Expansion valve.... Гледам на Такомата си е до (пред) изпарителя в купето...
Но както казах - нищо не пречи да се сложи и в моторния отсек, само дето тръбата до изпарителя в купето трябва да е добре изолирана, защото иначе ще има много загуби - тя ще е студена и ще има конденз по нея...

Проблем с климатроника на Тойота Авенсис Т25

Публикувано на: 28 Май 2017 16:02
от memorex
mfandakov написа: Т25 2.0 D4D
:thumbsup:
SScarfacee, на място като включиш климатика вентилатора за охлаждането запуска ли се?