Страница 1 от 1
Някой попадал лий на таквоз жУвотну?
Публикувано на: 22 Май 2007 17:31
от gringo359
Интересува ме доколко може да се разчита на такива произведения:
Най -малкото не видях кьорава спесификация...
http://www.electricchargers.com/
Публикувано на: 22 Май 2007 18:09
от b_d
според мен са пълни глупости
Публикувано на: 22 Май 2007 18:42
от Japanese_fever
Komentirali sme podobni producti i predi.
Nqkoi hora kazah, 4e sa obiknoveni ventilatori i sa pulen vuzdyh! biggrin.gif laugh.gif
Ako iksa6 tolkova da vidi6 evekta prigodi si turbinata na po-mo6ten ventilator v intake-a i 6te vidi6, kakvo prodavat za $100

Публикувано на: 23 Май 2007 10:49
от jamie
Всъщност е възможно - но не с тия които гледаш.
АКо си спомням правилно при експеримента се наложи да използват ел. мотор 8кВ за да може да изкара дебит изобщо.
Публикувано на: 23 Май 2007 11:22
от gringo359
jamie написа:Всъщност е възможно - но не с тия които гледаш.
АКо си спомням правилно при експеримента се наложи да използват ел. мотор 8кВ за да може да изкара дебит изобщо.

Баси!!!
8 kW/0.7 = 11.4 конски сили (!)
Публикувано на: 23 Май 2007 12:02
от jamie
A ти колко мислиш консумира един суперчарджър ?
Дори е малко, посочвам ориентировъчна стойност само за начало, изобщо за някакъв ефект.
Публикувано на: 23 Май 2007 12:13
от gringo359
Просто е очевидно,че е по-изгодно да се използва енергията на изгорелите газове.
Сега като се замислям-електрическия компресор ще иска по-мощен алтернатор.От там той дърпа от въртящия момент на ДВГ.Печелиш 20-30 к.с. (уж),харчиш >12...
В крайна сметка отиваме в омагьосан кръг с фуния по средата,в която само потъват мангизи и в крайна сметка НИЩО (е аре-почти...)
Публикувано на: 23 Май 2007 13:22
от jamie
Aми не, с фунията не е така.
Турбото е по-икономичния вариант. Но суперчаржърите имат бонуса че дават висок въртящ момент още в ниските обороти - което е голямо предимство. Отделно при Руутс типа КПД е примерно 50% но при по-съвършените Лисхолм говорим вече за над 70%. При такива данни примерен суперчаджър в оптимален режим (подбран за конкретния двигател) би консумирал 12 к.с. но би добавил 70-80к.с.
Струва си. Дори без да отчитаме факта че ако е електрически - би ползвал акумулатора за буфер в натоварените режими - т.е. би могло да е изгодно според начина на употреба. Ел. моторите имат типично КПД 85-98%.
Публикувано на: 24 Май 2007 15:39
от V35GTR
phhh.... vzemi si turbunator + interfooler!

Публикувано на: 06 Юни 2007 02:41
от Никола Карагьозов
jamie - може ли да бьдеш малко по конкретен - определено темата е интерестна а явно има доста неща които знаеш за разлика от останалите.................. би ли споделил??!??!
Публикувано на: 06 Юни 2007 04:14
от LordDigital
jamie написа:Aми не, с фунията не е така.
Турбото е по-икономичния вариант. Но суперчаржърите имат бонуса че дават висок въртящ момент още в ниските обороти - което е голямо предимство. Отделно при Руутс типа КПД е примерно 50% но при по-съвършените Лисхолм говорим вече за над 70%. При такива данни примерен суперчаджър в оптимален режим (подбран за конкретния двигател) би консумирал 12 к.с. но би добавил 70-80к.с.
Струва си. Дори без да отчитаме факта че ако е електрически - би ползвал акумулатора за буфер в натоварените режими - т.е. би могло да е изгодно според начина на употреба. Ел. моторите имат типично КПД 85-98%.
Chakaite az da vi kaza malko moeto mnenie. Edno vreme ei taka za kef si chetoh dosta SAE papers i tam beshe diskutirana temata za Electricheski SuperCharger ,osnovnia problem poradi koito nqma da raboti e che neobhodimata energiq da go zadvizva e GIGANSKA (ne zabraviate razlikite mezdu mehanicni i elektricheski KiloWati) ,ta tozi problem moze da se prebori sys izpolzvane na SuperCapacitors. Drugia problem e che za da naduva kakto trqbva na visokite oboroti ,chisto FIZICHESKI elektricheskia motor trebe da e sys ogromni razmeri - koeto go pravi mnogo tezyk i neprakticno golqm.
Izvoda e che ne stava i nikoi ne go pravi.
Za tova pyk TurboCharging Rulz ,i za pyrvonacalno syzdavane na Naduv systo spored SAE i IMechE papers oste predi 10 godini predvizdat che moze da se ipolzva nqkakva forma na elektricheski supercharger. NAI-veroiatno tova ste go vidim vyv novata turbinirana rotorna Mazda.
Drugia variant e moq lubim - na edna os sys turboto ,kakto e pokazano tuka:

Публикувано на: 06 Юни 2007 11:15
от jamie
Не знам повече от другите, интересувал съм се кога има смисъл и кога - не, само това е.
Лорда е показал интересен вариант между другото, система която разчита само отчасти на електрозадвижване предполагам да избегне лаг-а.
За конкретен - сметни си задвижване което да може да поддържа например 60 000 оборота на оста на голямо турбо от камион. Остави само лагерната и студената част от турбото, задвижвай с ел. двигателя (вероятно през предавка за да вдигнеш оборотите) - като цяло концепта за centrifugal чарджър май ще е най-лесен за експерименти. Мощността нужна за съответния пример можеш да приемеш че е колкото на Лисхолм компресор (високо КПД) - така приблизително ще знаеш какъв ел. двигател да използваш.
http://www.opcon.se/www/files/lysholm/p ... 1200ax.pdf
Гледай зелената линия.
Публикувано на: 06 Юни 2007 17:08
от LordDigital
jamie написа:Не знам повече от другите, интересувал съм се кога има смисъл и кога - не, само това е.
Лорда е показал интересен вариант между другото, система която разчита само отчасти на електрозадвижване предполагам да избегне лаг-а.
За конкретен - сметни си задвижване което да може да поддържа например 60 000 оборота на оста на голямо турбо от камион. Остави само лагерната и студената част от турбото, задвижвай с ел. двигателя (вероятно през предавка за да вдигнеш оборотите) - като цяло концепта за centrifugal чарджър май ще е най-лесен за експерименти. Мощността нужна за съответния пример можеш да приемеш че е колкото на Лисхолм компресор (високо КПД) - така приблизително ще знаеш какъв ел. двигател да използваш.
http://www.opcon.se/www/files/lysholm/p ... 1200ax.pdf
Гледай зелената линия.
Problema idva tuka che elektricheskata mosnost i mehanicnata sa razlicni velichini vypreki che DIN i Si gi merqt vyv edni i systi edinici. Zasto e taka e shiroko obsyzdano vyv razni temo ot sorta na "Kolko konq vsysnost krade alternatora" i razni podobni.
Публикувано на: 06 Юни 2007 17:18
от jamie
Мда, само груба представа за нещата се добива по този начин - ама по-добър нямам засега.