Страница 3 от 3

Безплатно паркиране в София

Публикувано на: 07 Яну 2022 21:57
от Monster
Благодаря ви за включванията. Да разбирам ли, че в сайта на Пежо лъжат/подвеждат най-безочливо за техните плъгин хибриди:

https://www.peugeot.bg/useful-links/peu ... brids.html

В секцията "ПРЕДИМСТВАТА НА PLUG-IN ХИБРИДИТЕ" са написали "С електрически автомобил PEUGEOT Вие можете:" и са сложили точка "Ще се възползвате от безплатно паркиране на синя или зелена зона". Или са сложили нарочно подвеждаща информация за чисто електрически автомобили на Пежо при плъгин хибридите им, или лъжат или пък наистина могат плъгин хибридите им да вземат стикер за безплатно паркиране. Благодаря на колегата, който е оставил телефон. Ще се обадя да попитам дали Rav4 Plugin, който има чист електрически пробег от над 90 км градско шофиране, ще може да вземе стикер за синята зона в София. Аз лично ако (а вероятно ще) взема тази кола ще я карам изцяло на ток в града, най-малкото защото е в пъти по-евтино и не виждам логика да не се дава стикер. Макар, че юридически с горните уточнения какво значи горивна клетка (не го знаех това и благодаря за информацията) явно наредбата с тази дефиниция действително не приема плъгин хибридите.

Изображение

Безплатно паркиране в София

Публикувано на: 07 Яну 2022 23:16
от Filbor
Така представено наистина е подвеждащо wacko.gif

Безплатно паркиране в София

Публикувано на: 08 Яну 2022 08:19
от imbecile
Monster написа: 07 Яну 2022 21:57 Аз лично ако (а вероятно ще) взема тази кола ще я карам изцяло на ток в града, най-малкото защото е в пъти по-евтино и не виждам логика да не се дава стикер. Макар, че юридически с горните уточнения какво значи горивна клетка (не го знаех това и благодаря за информацията) явно наредбата с тази дефиниция действително не приема плъгин хибридите.
Нормативната уредба не се базира на честна дума и добри намерения. Ако един автомобил е оборудван с ДВГ и може да го ползва изцяло под контрола на водача, няма как да бъде причислен към същата категория от гледна точка на екологични норми както изцяло елетрически такъв или с горивна клетка. Например сутринта тръгваш за работа в центъра и установяваш, че по една или друга причина нямаш заряд в батерията на плъгина, какво - ще отидеш с градския транспорт или ще си бръмнеш с ДВГто и ще си паркираш на синята зона безплатно, защото вече имаш стикер?
Разбира се тия съждения изхождат от идеята, че подобни норми се налагат с цел по-чист въздух в града. И в тази връзка докато не се намери начин един плъгин да може да се движи в центъра/ползва безплатно паркинг САМО когато е в EV режим не виждам как тая категория хибриди биха били равни на "електричките".

Безплатно паркиране в София

Публикувано на: 08 Яну 2022 08:28
от slowtraveler
Доколкото се сещам в Калифорния дори Тесла, ако в нивото на оборудване си поръчал range-extender - вече не можеш да я регистрираш като електричка - изпада от еко-класа..

Безплатно паркиране в София

Публикувано на: 08 Яну 2022 10:30
от WoLF
Логично...

Безплатно паркиране в София

Публикувано на: 08 Яну 2022 18:44
от Monster
Отчасти съм съгласен с доводите за плъгин хибридите. Регистрирането им в талона като "електрически" автомобил е типичен български хак на зле написан закон/наредба. Хубаво е да се прави разлика между плъгин хибрид и електрически автомобил заради споменатите частни случаи, в които при забравяне да се зареди батерията собственика би се възползвал от наличния ДВГ. Тези частни случаи обаче ще са рядкост и в повечето случаи плъгин хибридите ще се използват в изцяло електрически режим без да замърсяват изобщо въздуха. Мотивациите гарантиращи това са много по-евтиното пътуване на ток (в някои случаи дори безплатно) и много по-тихото пътуване без шумния двигател.

Относно идеята да се намали замърсяването на въздуха, сегашното третиране на плъгин хибридите ги приравнява към най-обикновените дизелови и бензинови коли. Липсата на специални привилегии е и липса на мотивация за закупуването им и така хората, които не могат да си позволят да поддържат две коли (едната от които електрическа), към днешна дата ще предпочетат да си купят нов дизелов или бензинов автомобил, заради все още незадоволителните пробег и условия за бързо зареждане на чисто електрическите автомобили. Така се пропуска една добра възможност да се стимулира купуването на плъгин хибриди и да се намали значително замърсяването на въздуха.

Няколко думи и за решението, което мисля, че би било правилно. Ако на плъгин хибридите се позволи да паркират безплатно вероятно в момента техния брой би нараснал, изяждайки от дяла на чистите електрички. Затова може би истината е някъде по средата и би могло вместо да се освобождават от плащане, да се освободят поне от ограничението на часовия престой (което за синя зона е 2 часа и е крайно недостатъчно човек да свърши някаква работа в центъра). И в момента чисто електрическите автомобили са обединени с плъгин хибридите в една еко група (група 5) при новите стикери за технически прегледи. Би могло в наредбата за градска мобилност да се добави една точка, която да гласи нещо от сорта на:
Часовото ограничение за паркиране в синя и зелена зона отпада за автомобилите попадащи в еко група 5. За изцяло електрическите превозни средства /ИЕПС/ и електрическите превозни средства с горивна клетка /ЕПСГК/ паркирането е безплатно, а за останалите автомобили от група 5, то е платено.
Така би се получила някаква междинна привилегия, която пак би могла да мотивира повече хора да закупят плъгин хибрид вместо дизел.

Както и да е и каквото такова smile.gif . Аз не искам да поддържам две коли, тъй като съм единствен шофьор в семейството и затова за момента решавам да купя плъгин хибрид като по-универсален автомобил, както за електрическо каране в града, така и за голям пробег и бързо зареждане извън града. Ако жена ми в някакъв момент се навие да вземе най-сетне книжка вероятно втората ни кола ще е чиста електричка. За мен мотивацията да взема плъгин хибрид е, че вече няма да замърсявам въздуха в града, в който живея. Финансова мотивация нямам, тъй като колата е по-скъпа от сходни модели дизел/обикновен хибрид и разликата ще я изравня със спестеното гориво при много градско каране чак след около 5 години. Мотивации под формата на привилегии от центъра за градска мобилност явно също няма да имам. Срамота е, че в сайта на Пежо са качили такава подвеждаща информация, която би могла да създаде грешни очаквания у техните, а и не само техните, клиенти. Благодарности на колегата, който сподели номера на центъра за градска мобилност и ми спести разкарването дотам. Днес пробвах да звънна, но имаше автоматично съобщение, че трябва да се обадиш в работен ден. Ще звънна в понеделник, ей така за спорта, макар след вашите разяснения вече знам какъв отговор да очаквам. smile.gif

Поздрави и лека вечер от мен! Другата седмица планирам да поръчам Rav4-ката плъгин хибрид, пък живот и здраве като пристигне след 6 месеца вероятно ще стана от активните потребители във форума, пишещи за този модел. tongue.gif

Безплатно паркиране в София

Публикувано на: 29 Авг 2022 12:14
от eudaemon
Привет!
Днес бях до СКГТ и ми казаха, че плъг ин хибриди не да електрически автомобили. Тази тема е дискутирана много. Може ли някой да каже дали знае човек с пл.ин хибрид, получил стикер?
Благодаря много

Безплатно паркиране в София

Публикувано на: 29 Авг 2022 17:04
от BOz
eudaemon написа: 29 Авг 2022 12:14 плъг ин хибриди не да електрически автомобили
Ами сам си си го написал. Плъг ин хибрид не е екелтричарка. Плъг ин хибрид е. tooth.gif

Безплатно паркиране в София

Публикувано на: 31 Авг 2022 08:05
от Monster
В България няма законен начин да се сдобиеш със стикера за плъг-ин хибрид. Ако намериш "човек" може и да стане номера, но аз не познавам такъв. За сравнение в Германия имат e-sticker, който важи за цялата страна (не само за конкретна община), дава редица привилегии на електромобилите (за паркиране, зареждане и каране в бус ленти) и освен това този стикер се дава, както за чисти електрички, така и за плъг-ин хибриди, отговарящи на определени условия. Ето ги и условията взети от FAQ секцията на страничката им:
Can I also get an E-Sticker with a hybrid?
Yes, if it is a Plug-In Hybrid registered abroad with a pure electric range of at least 40 kilometres or a maximum of 50 grams of CO2 emissions per kilometre.

Where can I find information about my electric range or CO2 emissions?
In addition to the vehicle registration document in box V.7, such specific information can be found in the EEC Certificate of Conformity, also known as the Certificate of Conformity (CoC). Boxes 46.2 and 49.2 contain all the necessary information.

Incidentally, since 2005 the EEC Certificate of Conformity (CoC) has been automatically obtained in the EU from the manufacturer or distributor. If this is not available, most vehicle manufacturers can apply for a chain of custody document directly on the corresponding manufacturer's website.
Кога ще ги стигнем немците да имаме един общ стикер за всички общини в България, който евентуално да важи и за плъг-ин хибриди с определен пробег? Може би единственият шанс това да се случи е на ниво ЕС да се направи уеднаквен критерии за целия съюз, с единен стикер за всички държави и вече всеки вътрешно да си определя привилегиите за коли с този стикер на местно ниво. По-вероятно е никога да не се случи...

Безплатно паркиране в София

Публикувано на: 31 Авг 2022 08:48
от Krachunov
За какво да се прави целия този зор и разход. В България под 5% от колите са под 5 годишни. Около 80% са над 10-15 годишни. За чии да се харчат пари за някви си 5%... като то тук са и всички служебни, като някоя голяма фирма отиде и купи - 10-20 нови автомобила. Ако от този процент се извадят само личните сигурно ще е към 1%

Безплатно паркиране в София

Публикувано на: 31 Авг 2022 16:52
от Filbor
Monster написа: 31 Авг 2022 08:05 Кога ще ги стигнем немците да имаме един общ стикер за всички общини в България
Моя стикер е от София. В Казанлък спирам без проблем в центъра:
viewtopic.php?f=43&t=37976
За Бургас бях пратил запитване до общината по и-мейл, както до Казанлъшката дали мога да използвам стикера си от София, но не ми отговориха. Иначе спирах веднъж в тяхната синя зона и ... не ми направиха проблем happy.gif

Безплатно паркиране в София

Публикувано на: 01 Сеп 2022 07:38
от Monster
Така е, но не е официално позволено и е малко на кантар дали всеки път ще сработи или някой служител ще мине да ти сложи скоба. По-добре ще е онези 240 избранници да вкарат една точка в закона касаеща този стикер на ниво държава, а най-добре би било ако се случи на ниво ЕС, за да не трябва като пътуваш да се занимаваш с различни стикери в отделните държави. Така и така евро нормите идват от ЕС, защо да не дойде от там и един общ критерии за "достатъчно екологична електрическа кола" с общ стикер за целия съюз.

P. S.: Иначе и в Мюнхен официално се изисква стикер (струваш около 90 евро), даващ право на електрическите автомобили да спират безплатно за 2 или 4 часа (в зависимост от мястото) на паркоместата на зарядните станции. Неофициално един местен жител 5 минути ме увещава, че никой няма да ми прави проблем за липсата на този стикер, когато съм свързан с кабел и зареждам и не трябва да плащам паркирането за това време. В крайна сметка реших да го послушам и за десетината зареждания, които направих в града, нямах проблеми с местните власти. С тази схема успях да не дам нито цент за паркиране по улиците на града, тъй като имаше достатъчно зарядни станции в околностите на забележителностите, които обикалях, а и така колата ми винаги имаше достатъчно ток, за да не се налага да горя от бензина. tongue.gif В случая до някъде ми помогна и един "бъг" (според мен), заради който всички зарядни там пускаха двойно по-ниска скорост от възможностите на колата (3.7 kW, вместо 7 kW) и така можех да я оставям по-дълго, свързана с кабел. Иначе в едно село на 50 минути от Мюнхен към същата зарядна мрежа колата си дърпаше 7 kW успешно, така че го отдавам по-скоро на някакъв по-стар хардуер на самите зарядни в Мюнхен.

Безплатно паркиране в София

Публикувано на: 24 Сеп 2022 22:36
от eudaemon
Monster написа: 31 Авг 2022 08:05хибрид
Благодаря за отговора. Ще се поинтересувам какво трябва да се случи, че да се промени наредбата. Не юинр останало време. Настоящата наредба е от 2012г.
Германия ми е ясна, благодаря все пак.