Страница 1 от 1

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 08 Май 2017 19:00
от коко77
Здравейте,от известно време забелязвам,че при палене лампата на маслото свети малко по дълго/2-3 сек.не всеки път/.На два пъти при първото палене не качва масло и се налага да загася,след повторно палене се оправя.Маслото и филтъра са на около 4000км.Мисля да сменя филтъра за първо време

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 09 Май 2017 09:15
от martod
коко77 написа: Мисля да сменя филтъра за първо време
На първо време намери сервиз където имат маслен манометър, да замерят налягането на маслото . wink.gif
Може да се окаже дефектен датчик и да се разминеш само с уплах, smile.gif но може и по сериозна повреда да изскочи, а при това положение не е много желателно да разкарваш колата .

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 10 Май 2017 21:58
от коко77
само при първо палене не всеки път.Не е датчик,усеща се как двигателя става по шумен,а после утихва

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 12 Май 2017 17:21
от Toyota Fan Forever
Тойота започна да използва едно съкращение в ремонтните си каталози (NG от No Good) от около 2000г. за да направи по-лесна логическата схема при диагностика. С други думи като видите символа да се насочите към проблема. Така както пишете и при Вас е "NG" sad.gif . Колегата martod Ви е насочил правилно. Мерете налягане, но е и напълно възможно филтъра Ви да се изпразва изцяло и все едно си сменяте маслото при всеки старт, което разбира се няма да трае вечно, а напротив.

Успех

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 15 Май 2017 19:06
от коко77
5-6дни откакто смених филтъра не го е правила.Преди това на 3 пъти при първо палене въобще не качваше масло двигателя започваше да чука/и след подаване на малко газ пак не се оправяше/.След гасене и повторно запалване се оправяше и след това нямаше проблем и 10 пъти да запалиш.Аз се съмнявам във клапана на филтъра затова смених първо него.

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 16 Май 2017 16:43
от e 10
И правилно си постъпил! Проблемът с филтъра се установява при измерване сутрин нивото на маслото при непален двигател. Ако е над нормалното - съдържанието на филтъра се е изпразнило в картера.
Преди това на 3 пъти при първо палене въобще не качваше масло двигателя започваше да чука
Двигателят е качвал масло, но до напълването на филтъра не е можел да създаде нужното налягане. От там и чукането.

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 18 Май 2017 17:34
от коко77
нивото си беше нормално на щеката/не вярвам на датчици/.Съмнявам се клапана да не действа обратно, да затваря и да не може да вдигне налягане/не знам дали е възможно/,ако е помпата или лагери постоянно ще прави проблеми не само при първо палене.Не знам може ли да е от друго нещо,но след смяната вече 10 дни не го е правила.Искам да питам също добре ли е като дойде време за смяна на масло да сложа добавка за прочистване на двигателя/като отворя капачката не виждат отлагания и други мизерий/

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 18 Май 2017 21:09
от e 10
Ако не помага, поне не пречи :D ! Аз съм слагал и съм доволен от резултата (говоря за добавка на Бардал, която се слага, двигателят работи на място 15 минути, след което маслото се източва).
коко77 написа:като отворя капачката не виждат отлагания и други мизерий/
Това не означава, че ги няма. Обикновено се отлагат по капака на клапаните.

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 18 Май 2017 21:21
от TATI
Много зависи какво масло се налива и кога се сменя.
Ако слагаш качествено масло и го сменяш навреме, няма нужда от добавки.
Добавката може да помогне, но може и да навреди, ако вземе та отлепи някой нагар, който да запуши някоя магистрала.
Лично аз не слагам добавки, а си сменям маслата на макс 7500 км

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 18 Май 2017 21:56
от e 10
Нагара, както и другите "образувания" добавката ги разкисва до степен на втечняване. А относно честотата на смяна и качеството на маслото спор няма :thumbsup: !
Интервалът е особено важен особено за двигатели с турбо компресори, но даже и на атмосферки (говоря за ветерани като моята) в инструкцията пише: смяна на 5 000 мили или 1 година, при условия на тежка експлоатация - на половина. Тези 15 000+ км за смяна на масло, въпреки развитието на технологиите, на мен лично не ми звучат убедително no.gif !

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 19 Май 2017 00:00
от BOz
Хората отдавна в Европа си сменят маслата дори и на 30к, пък си нямат проблеми.
Даже много производители вече нямат препоръки за определен интервал, а когато компютъра казва сменяй, сменят.
И фактите си показват, че дори и с 30к интервал на смени, двигателите са си перфектни от чисто механична гледна точка на износване.
Декра имат много статии на тази смяна и един от последните доклади, които бях чел, беше за двигател разглобен на 200к, след 30к интервали на смяна и реално е нямало абсолютно никакво механично износване, нито отлагания. Новите масла и двигатели не са това, което бяха преди 20 години дори.

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 19 Май 2017 08:14
от slowtraveler
BOz, и аз мислих като теб, но в плана на последната авария на Доблото ми се появи едно съмнение... Водихме колата на сервиз за смяна на маслото редовно - както е по книжка на 30х.км... На малко под 130х.км превъртя биелен лагер, като турбина, и колянов вал имаха карбонови отлагания като от маслен глад. На 130х.км на цилиндрите бяха поизлъскани следите от хонинга, но нямаше никакво осезаемо износване.
Според служителя ми, който експлоатираше автомобила на другият ден след смяна маслото винаги е било чисто черно.

Този факт вкара някакво съмнение - дали 30х.км са му много на маслото, или просто в сервиза не са сменяли въобще маслото....

Факт е, че преди няколко дни след като я взех врътнах едни 50-70км из града и извън града, и маслото си бе чисто, но все пак това масло бе налято на абсолютно сух и чист двигател..

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 19 Май 2017 09:07
от martod
BOz написа: Хората отдавна в Европа си сменят маслата дори и на 30к, пък си нямат проблеми.
Даже много производители вече нямат препоръки за определен интервал, а когато компютъра казва сменяй, сменят.
И фактите си показват, че дори и с 30к интервал на смени, двигателите са си перфектни от чисто механична гледна точка на износване.
Декра имат много статии на тази смяна и един от последните доклади, които бях чел, беше за двигател разглобен на 200к, след 30к интервали на смяна и реално е нямало абсолютно никакво механично износване, нито отлагания. Новите масла и двигатели не са това, което бяха преди 20 години дори.
То е ясно, че хората в Европа нямат проблеми, те проблемите идват после при нас, като ни ги пробутат тези автомобили нов внос . :D
И за двигателите си много прав, не са това което бяха преди 20 г. Тогава двигателите си изкарваха по 1 милион километри без ремонти, сега 200 к. са постижение . tooth.gif

налягане на маслото на Тойота авенсис версо

Публикувано на: 19 Май 2017 12:28
от коко77
след като взех колата смених маслото сложих Репсол 10v40 и около 600-700 км си беше чисто/следващия път мисля да пробвам с 5v40/.Гледам смяната да е на не повече от 10 000км,защото наблюденията ми за частите и маслата на българския пазар не са с качеството за което ги продават.Преди около 20 години стар Мерцедес изкара без проблем 20 000км с Валволин внесен от Щатите,а с този купен от България с зор 10 000,имам наблюдения и за маслата на Шел от Швейцария и после от България/на бензинов турбо мотор/