Страница 1 от 2

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 26 Апр 2017 18:10
от lavivier2
Загасих колата нормално. На сутринта едва завъртя 2-3 пъти и не можа да запали. Сложих друг акумулатор и запали но зарежда 12,5 волта, или не зарежда! С газ и без газ все толкова.

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 26 Апр 2017 18:17
от BOz
Това като какво да го разбираме - въпрос или просто си споделяш болката? tooth.gif

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 26 Апр 2017 18:21
от G.Panayotov
Най-вероятно виновника е четкодържач на алтернатора.

Но нямаше да е лошо първо да напишете за каква кола става въпрос, за да може да ви се отговори по-изчерпателно.

За какво е и как се сменя има вече такива теми във форума.

Успех с решаването на проблема.

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 26 Апр 2017 20:19
от e 10
Не изключвайте и реле-регулатор на алтернатора.

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 27 Апр 2017 06:00
от lavivier2
Моля за извинение 2,2 Д кат 2006г Странното е че никаква лампа не свети а колата реално си умря! Утре сам в Toyota Сливен ще кажа какво се случва. Не знам само дали ще ме закара акумулатора до там, зареден е но сам на 60-70 км.

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 27 Апр 2017 15:01
от BOz
Лично съм пробвал с аналогичен дизелов автомобил на друга марка и без проблеми стига на 150км само на акумулатор.
Естествено без музика, парно и т.н., от което може да се лишиш.

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 27 Апр 2017 16:57
от lavivier2
благодаря

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 27 Апр 2017 18:52
от slowtraveler
И без фарове... На зареден през нощта акумулатор...

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 27 Апр 2017 22:06
от BOz
Според мен и на фарове няма да има проблеми с това разстояние.
Съвсем теоретично ако има един 70Ач акумулатор, то да може да го смъкне със 70% заряда му, това му дава около 50Ач използваем капацитет. Което на 12 волта са около 600Втч енергия.
Ако средната му скорост е да кажем 50км/ч, то ще са му необходими да кажем около 1,4 часа път.
Един автомобил на фарове харчи около 400 вата енергия, което ако го разделим на капацитета на акумулатора прави около 1.5 часа автономна работа при остатък от още 30% заряд в акумулатора.
За това за тези километри няма да има проблем и с фарове.
Така си смятах преди да тръгна и пристигнах дестинацията с горе-долу предвидения остатък от енергия в акумулатора. tooth.gif

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 27 Апр 2017 22:16
от WoLF
Последно в Сливен беше фраш с полицаи, но Тойота е в началото откъм Ямбол, така че и без фарове да е няма да има проблем... мисля... tooth.gif

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 27 Апр 2017 22:30
от slowtraveler
Айде сега в уравнението включи неизвестен остатъчен капацитет на акумулатора и тръгни на извънградски път с фарове :)
Аз не бих... Щото съм имал случай, когато едвам сме се прибирали и то 'с междинно зареждане' (добре, че умерихме покрай пътя къща, в която имаше зарядно) от около 160км :) И то без фарове, щото тогава не бяха задължителни :)

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 27 Апр 2017 22:48
от BOz
slowtraveler написа: И то без фарове, щото тогава не бяха задължителни
Е точно за това не бих карал без фарове. По-скоро бих взел назаем още един акумулатор, вместо да рискувам да ме глобят.
Но за 60км съм 99% убеден, че ако колегата е палил без проблеми изминалата зима със същия акумулатор, то няма да има проблем да кара и на фарове. За това неслучайно съм слагал възможно най-голям запас от средна скорост, остатъчен капацитет в акумулатора и т.н. Общо взето първите признаци на умиране на акумулатора е да светкат лампите по таблото една по една, докато стане коледна елха. От този момент имаш поне още едно 5-10км, което може да ги гарантираш и със загасване на фаровете, ако стигнеш до този момент.
Е, сега ако попадне в задръстване и да цикли 2 часа в него, малшанс, какво да правиш. tooth.gif

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 01 Май 2017 16:36
от lavivier2
Да взех и още един акумулатор за всеки случай. :) и правилно преди Сливен вардеха. Карах без фарове само там ги пуснах, отидох без проблем. Сега на въпроса: От Toyota казаха че действително не зарежда но за да кажат какъв точно е проблема трябва първо да свалят динамото (алтернатора), но за целта им трябва един работен ден, защото се сваляла скоростната кутия и много други работи. Тъка ли е наистина или ме засилиха нещо? И другия ми въпрос е защо не даде никаква индикация (лампа), че ще мре?

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 01 Май 2017 17:44
от e 10
Колега, уточнил си вида на двигателя, но не и модела на автомобила. Това означава, че и да искат колегите да ти помогнат, трябва да притежават екстрасенски способности. За скоростната кутия не съм убеден че се сваля, но дясна полуоска и кора на подкалника със сигурност.

не ми зарежда акумулатора

Публикувано на: 01 Май 2017 18:22
от slowtraveler
lavivier2 написа: И другия ми въпрос е защо не даде никаква индикация (лампа), че ще мре?
При определени проблеми се случва лампата да не индикира 'незареждане'....
На времето имах такъв проблем с едно гоУфче - при 'правене на вятър' на колектора на алтернатора стругаря бе драснал кабелчето от пръстена и го бе прекъснал...
В резултат - нито зареждане, нито сигнализация... Да, навярно сигнализацията не е светвала и когато е трябвало - при подаване на контакт... Но не съм забелязал... Същия ефект би се получил и при износени четки (поне на онзи модел алтернатор)..