Страница 3 от 4

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 22 Окт 2020 10:39
от Dasein
Здравейте, имам същия проблем с това моторче от шофьорската страна.Колата е Авенсис 25Т, 2008г. След появата на онзи типичен "миши" шум го свалих и разнесох наличната му грес. Шумът изчезна и изглежда всичко работеше, докато един ден не забелязах, че в лявата част духа само студено. Имах температура, тресеше ме и ми трябваше топло, иначе нямаше да ми трябва отоплени при 25 градуса навън :) . След известно време започна да духа само горещо и то на макс. Понякога духа и на спрян климатик. Свалих го пак, хупих грес и го намазах. Сега духа само студено. На теста ми дава грешка 46, която е свързана именно с това моторче. Още първия път направих грешката да не запомня позицията на крачето и предполагам, че това е в основата на проблема. Другият вариант е панелът за управление да е дал фира, но тогава и пасажерската част щеше да работи некоректно, а това не е така. Така че: има ли някакъв начин да се ресетне паметта, така че крачето да се върне в някаква изходна позиция или трябва да отворя и пасажерската страна и да ги поставя в еднаква позиция? Благодаря предварително!

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 22 Окт 2020 11:57
от mapamop
В сервизното ръководство има процедура как да нулираш позицията му.
Или
В общи линии:
разкачаш рамото на клапата
Забиваш климатика на или на максимално топло, или на максимално студено, със насочена струя в краката.
Откачаш и закачаш буксата на това моторче за да му спре захранването. При подаване на захранване трябва да се нулира и да отиде на същата позиция като пасажерското.
Сверяваш позициите и ги уеднаквяваш. Вероятно ще се наложи да разглобиш отново моторчето и да му наместиш позицията на оста със рамото.
Приготви се за доста нерви докато го подкараш. Трябвало е да си отбележиш позициите на оста на рамото и на лоста на клапата.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 22 Окт 2020 12:07
от Dasein
Благодаря! Да, тъпо направих, сега ще се помъча!

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 23 Окт 2020 16:38
от Dasein
Пиша, защото явно е често срещан проблем и може и моя опит да е от полза някому. След първото сваляне на моторчето, вече може и насън :) Изпълних стъпките на mapamop и мисля, че се получи. Още веднъж, благодаря! В позиция най-топло след откачване и закачване на захранването, крачето се позиционира нагоре или по друг начин казано точно в средата на най-късата страна на машинката. При тест продължава да дава грешка 46, но пък днес го пробвах и на 23 градуса духа топло, а при включване на климатика студено, и от двете страни с видимо еднаква температура. Не съм сменял градусите, защото вече ми писна да клеча по паркингите на супермаркетите с краката отвън и глава под педалите :) На третото сваляне и монтиране на моторчето изпуснах винтчетата и не ги намерих. Нацелих размерът и им на око 4.2х16, ако на някого му се наложи.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 23 Окт 2020 23:37
от mapamop
Погледна ли в сервизното ръководство на кои пинове на буксата се подават 12 волта за да се нулира позицията на моторчето? Има я процедурата още в началото. Ръководството се сваля от съответната тема тук. Търсиш: toyotaSIL.iso или файл с подобно име. Хвърли ми едно съобщение ако удариш твърде много греди, да не тъпчем тук темата с глупости.
Виж намери темата която бях описал летните ми премеждия и с трите моторчета отдясно. Позициите им са тези на снимките мисля са на LO - не помня, но са на едната от двете крайни, и по спомен на позиция средата+краката.
Грешката може да ти я дава и от грес - ако наистина не си я сменил е доста лепкава. Аз успях да извадя повече на брой грешки от теб и ги оправих всичките.....

Тук някъде на втора страница е лятната ми драма с тези моторчета:
viewtopic.php?f=26&t=30017&start=30

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 03 Фев 2021 19:54
от Akima
Akima написа: 18 Апр 2017 13:00 Състоянието на моторчетата и четките са на кола с ясен пробег, купувана нова и на не повече от 165-170к км към датата на заснемане.
16 години и 210 000 км общо и моторът на климатика с марка Bosch се предаде - четкодържачите се вкопаха в колектора:
2021-02-03 13.15.19.jpg
2021-02-03 13.15.19.jpg (1.84 MiB) Преглеждано 16546 пъти
Беше подменен с вентилатор-заместител.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 15 Авг 2022 20:07
от _HristO_
Здравейте,
Реших да пусна парното на топло и се оказа, че не топли. Проблема е в моторчето за клапата топъл/студен въздух (denso 063700-8930).
Беше блокирало в средно положение.
Почистих го и смазах по описаният начин. След като го закачих или не мърда или отива в крайна позиция и спира.
Няколко пъти го разглобявях и всичко изглежда добре.
При свалено моторче завътрях от крайно ляво до крайно дясно положение и измерих съпротивлението между краче 2 и 3 варира между 0 - 5,42 Килоома и съответно между краче 1 и 3 между 5,42 - 0 Килоома. Крачета 4 и 5 са за захранване. Като му пусках 12 волта се върти.
Не намирам линк за сваляне на ръководството за което е писано в темата как се нулира моторчето.
Не знам какво пропускам но не сработва.
new_MM.png
new_MM.png (1.04 MiB) Преглеждано 10813 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 15 Авг 2022 21:47
от mapamop
Отбелязахте ли позицията на оста на зъбното колело спрямо корпуса преди да го разкостите това моторче?
Това са процедурите за тестване на клапите на Авенсис. Адаптирайте ги по снимките от форума и вашите.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 15 Авг 2022 22:38
от _HristO_
Благодаря за схемите моето е от втория вариант с 5 извода.
Редактирах си номерата на схемата и описанието да отговарят на истинската схема.
Не си отбелязах позицията защото има зъб и няма как да се постави по друг начин извития накрайник към оста.
А както и да се зацепи позицията трябва да се управлява от стойностите на потенциометъра.
На схемата е описано как да се провери дали правилно е поставено моторчето (дали не са обърнати изводите)
Тествах и върти в описаните посоки.
При закачане на буксата в колата не мърда или отива в крайно положение (по спомен към топло) утре пак ще пробвам...
Незнам дали имам проблем с управлението или трябва с диагностика на тойота да се изчисти грешката и тогава да заработи правилно?
При теста описан в темата ми дава грешка на екрана 41.
Проблем със студеното не съм усетил преди това защото явно позицията на която е било заседнало е близка до тази на охлаждане а като се качих на Белмекен и стана студено реших да пусна топло и разбрах че не работи :) Може и да е съвпадение и скоро да е заседнало в тази позиция...

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 15 Авг 2022 22:51
от mapamop
Греста трябва да е съвсем тънко нанесена. 41 имах преди почти 2 години, когато бях прекалил с греста, и може би не бях зацепил средната клапа правилно че е с три палеца.
Разкопчейте рамото и вижте какво прави моторчето, без да засяда заради рамото. Представете си къде ще е рамото и колко да изместите колелото. При захранване на крачетата ще ви прати оста на максимално студено или топло. Картинките са да се ориентирате какво трябва да стане при подаване на напрежение. Сверете крачетата дали са същите като на Авенсиса като предназначение.
В тая тема има снимки на разкостени моторчета на Авенсис:
viewtopic.php?t=30017&start=30

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 16 Авг 2022 19:56
от _HristO_
Днес гледах едно клипче за тестване на моторчето и видях къде бъркам. Вече работи и всичко е наред.
Последователноста е следната.
Климатика трябва да е изключен и колата да не е на контакт.
Закача се буксата към моторчето.
Дава се на контакт и се включва климатика.
При включване на климатика моторчето се завърта заема позиция и всичко е наред.
Това го правих без да е монтирано а само виси на кабела. След това го монтирах с двата винта и работи без проблем.
Това което съм пропуснал е, че климатика беше винаги включен когата откачах и закачах буксата дори и при загасен двигател.
Това има значение. Там ми е била грешката.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 21 Дек 2022 20:17
от _HristO_
След като мина известно време се оказа, че моторчето пак е блокирало.
Забелязах, че когато му подам 12 волта за да се размърда в началото се движи доста по-бавно.
Това вероятно е причината за грешка 41 (отчита, че не се движи и спира да го управлява)
Разглобих го и извадих електромоторчето. Пуснах продължително 12 волта за да се развърти в двете посоки.
След това го сложих на мястото му и работи доста по-дълго време, но един ден пак спря.
Проблема мисля, че е в самото електромоторче. Не съм се опитвал да го отварям.
Предполагам пластинките които опират в колектора са замърсени или захабени.

След няколко неуспешни опита да си купя втора употреба поръчах от китайски сайт.
Намерих моторче с номер 87106-35120 без накрайник. Цената му е доста ниска и реших да рискувам.
На външен вид са еднакви. Накрайника от старото пасна идеално.
Сега съм с него и няма проблем.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 21 Дек 2022 21:34
от Akima
Докладвайте и колко ще изкара китайчето, че аз имам лош опит с тестове на такива...

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 22 Дек 2022 04:10
от Lwerewolf
Оригиналното е скъпо, но разглобяваш един път (ако нещо друго не замине, де). Лично мое мнение, колкото и да са отвратителни цените.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 22 Дек 2022 09:36
от Akima
Понеже съм разглобявал и моторчето в "моторчето" - в момента, в който се поизносят контактните пластини /"четките"/, заминава и колектора.
Всичко вътре в моторчето е на пределния минимум от гледна точка на размер...