[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
- onicks
- Мнения: 96
- Регистриран на: 13 Апр 2010 13:44
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav 4 2.0 vvt-i 2004
- Получена благодарност: 1 път
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Здравейте,след ден и половина мъки и проби успях да оправя парното и климатика.За всичко бяха виновни 2 те моторчета в краката на водача.Едното беше блокирало,а другото не работеше коректно.Свалих ги разглоби ,почистих старата смазка,смазах ги с бяла греда на motip,след което ги монтира едно по едно.Първо качих това,което отговаря за посоките на обдухване и вече работеше коректно.
След,след като посоките на обдухване работеха,пробвах при свалено моторче да местя ръчно клапата с листчето което управлява моторчето.- Прикачени файлове
-
- Screenshot_2019-03-27-11-05-00.jpg (121.55 KiB) Преглеждано 24010 пъти
-
- Screenshot_2019-03-27-11-05-27.jpg (355.33 KiB) Преглеждано 24010 пъти
-
- Screenshot_2019-03-27-11-05-54.jpg (453.5 KiB) Преглеждано 24010 пъти
-
- Screenshot_2019-03-27-11-04-50.jpg (152.69 KiB) Преглеждано 24010 пъти
- onicks
- Мнения: 96
- Регистриран на: 13 Апр 2010 13:44
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav 4 2.0 vvt-i 2004
- Получена благодарност: 1 път
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
За мое щастие се появи климатика,топло студено,но моторчето явно беше пипано и некоректно сглобено,защото не работеха тези положения който ръчно успявах да управлявам.
Така разбрах че имам работещ климатик и от това моторче зависи всичко,след като го почистиха и смазах тръгна монтиран го не не отваряте клапите коректно.Сетих се да го потърся в нета като част втора употреба по номера и да видя положението на лостчето,което управлява клапата.Намерих няколко разглоби и сглобих,след което монтирах.Резултата е имам климатик,посоки на обдухване парно с посоки до 25 градуса,след което автоматично обдухва и предния прозорец.За колегата с настанаха графитена повърхност на потенциометъра(голямото колело) мисля че може да се възстанови със сребърно лепило.Аз така поне си възстанових реотаните на задния прозорец,само 4 работеха.Сега всички греят.- slowtraveler
- Мнения: 5617
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 265 пъти
- Получена благодарност: 273 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Графитената повърхност не може да се възстановява със сребърно лепило - пътечките са потенциометър с точно специфицирано съпротивление...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Димитър
- Мнения: 45
- Регистриран на: 11 Ное 2018 07:01
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Корола Версо
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Със нищо ли немогат да се запълнят тези графитни писти?Мойте са леко надрани и бих искал да си ги възтановя за резервно моторче
- mapamop
- Мнения: 4820
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 147 пъти
- Получена благодарност: 480 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Вчера набързо забърках това от снимките. Изглежда проводимо на пръв поглед. Остава да "доизбистря" рецептата, защото стои супер зърнесто и гъсто. В общи линии това е 1:1:1 лак за двигателни бобини (2-3 грама по домашната везна), 2-3 грама графит на прах от буркана в гаража и 2-3 грама алуминиев прах, купен преди година-две за подгрева на "Астра"-та от китайците в Алиекспрес. Не съм сигурен само дали алуминиевият прах е наистина алуминий или някаква "пластмаса", на пипане се маже по ръцете ми като алумиевите стружки от полирката/ гриндъра / салията / dremel-a. Хартийката отдолу е касова бележка от Lidl...
Въпроса ми преди да разглобя моторчето е : Някой пробвал ли е да измери съпротивлението на пистите?
Въпроса ми преди да разглобя моторчето е : Някой пробвал ли е да измери съпротивлението на пистите?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
- slowtraveler
- Мнения: 5617
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 265 пъти
- Получена благодарност: 273 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Би трябвало да го пише съпротивлението в инструкцията за ремонт... Но това което виждам е съпротивление над 1МОм, което според мен е много(при толкова голямо съпротивление системата ще е податлива на индуциран шум).
Предполагам съпротивлението на датчика ще е максимум няколко килоома ....
Предполагам съпротивлението на датчика ще е максимум няколко килоома ....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 4820
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 147 пъти
- Получена благодарност: 480 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Аз питам с надежда някой да си е запазил "трупа" на зъбното колело и да измери. Или ако някой ще разглобява да измери. В момента имаме уравнение с 3 неизвестни и неизвестен резултат:
- колко алуминий да сложа за да компенсирам изолационните свойства на лака?
- Колко графит да сложа за да докарам съпротивлението?
- Колко и какъв лак да ползвам за "лепило"?
Резултат: неизвестно съпротивление, зависещо от дебелината,ширината и дължината на сместа.
Това което виждаш е даже 2 мега-ома - стана с консистенцията на пастет/"Русенско Варено" и е намазана неравномерно и дебело с бъркалката от кафе. С тази гъстата и зърнеста смес не успях да го "намажа равно" и много зависи къде ще пипна с уреда....
Вероятно ще трябва да мина на по-течен лак/смола, за да мога да вложа повече сухи вещества в сместа и да съм по-близо до оригиналното съпротивление (и да се маже лесно и равномерно). Поне с този лак намазаното е еластично и мога да си гъна бележката както искам, лака издържа на 150 градуса топлина ... ще стане и за подгревите на стъклата в коректната пропорция.
Ясно е че имам 2 крайности - 100% графит и 100% алуминий (колко е алуминий, днес ще проверя), но въпроса е да намеря точното съотношение и да го напиша - тук, за всички които ще се борят с това. Тези химикали не мога да ги пращам по пощата/куриер, защото са запалими и отровни (алуминия даже при определени условия е взривоопасен), обаче ги има навсякъде. Ако се знае "рецептата", никой няма да идва до Русе за шишенце с "пастет" и ще си го забърка вкъщи.
- колко алуминий да сложа за да компенсирам изолационните свойства на лака?
- Колко графит да сложа за да докарам съпротивлението?
- Колко и какъв лак да ползвам за "лепило"?
Резултат: неизвестно съпротивление, зависещо от дебелината,ширината и дължината на сместа.
Това което виждаш е даже 2 мега-ома - стана с консистенцията на пастет/"Русенско Варено" и е намазана неравномерно и дебело с бъркалката от кафе. С тази гъстата и зърнеста смес не успях да го "намажа равно" и много зависи къде ще пипна с уреда....
Вероятно ще трябва да мина на по-течен лак/смола, за да мога да вложа повече сухи вещества в сместа и да съм по-близо до оригиналното съпротивление (и да се маже лесно и равномерно). Поне с този лак намазаното е еластично и мога да си гъна бележката както искам, лака издържа на 150 градуса топлина ... ще стане и за подгревите на стъклата в коректната пропорция.
Ясно е че имам 2 крайности - 100% графит и 100% алуминий (колко е алуминий, днес ще проверя), но въпроса е да намеря точното съотношение и да го напиша - тук, за всички които ще се борят с това. Тези химикали не мога да ги пращам по пощата/куриер, защото са запалими и отровни (алуминия даже при определени условия е взривоопасен), обаче ги има навсякъде. Ако се знае "рецептата", никой няма да идва до Русе за шишенце с "пастет" и ще си го забърка вкъщи.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 24 Май 2020 21:30
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 2005 1.4 VVTI
Toyota Corolla 2005 - изключително странен звук (линк към аудио)
Здравейте колеги!
Щастлив собсвеник съм на Toyota Corolla E12 2005 от известно време, но от скоро се появи един проблем, с който не знам как да се преборя.
Появи се много странен звук, който се чува когато двигателя работи, без значение дали колата е в движение или не. Понякога го няма, а друг пък го има. Има 2 основни разновидности - без скърцане и със скърцане. Мястото, от което се чува е между жабката и централната конзола, малко по-отдолу. Има го само в купето, като отворих капака на двигателя не можах да го чуя.
Трудно ми е да опиша звука за това слагам линкове към Youtube, където съм качил 2 видеа - варианта със скърцане и този без. Като фон на видеата съм сложил снимка на интериора на Corolla-а с очертано с червено кръгче мястото, от където се чува въпросния звук. Ако има значение, моята кола е варианта с климатроник.
https://www.youtube.com/watch?v=nu1fHUQvHAI
https://www.youtube.com/watch?v=bIT1O95aZgw
Дали някой може да помогне с идеи? Благодаря.
Щастлив собсвеник съм на Toyota Corolla E12 2005 от известно време, но от скоро се появи един проблем, с който не знам как да се преборя.
Появи се много странен звук, който се чува когато двигателя работи, без значение дали колата е в движение или не. Понякога го няма, а друг пък го има. Има 2 основни разновидности - без скърцане и със скърцане. Мястото, от което се чува е между жабката и централната конзола, малко по-отдолу. Има го само в купето, като отворих капака на двигателя не можах да го чуя.
Трудно ми е да опиша звука за това слагам линкове към Youtube, където съм качил 2 видеа - варианта със скърцане и този без. Като фон на видеата съм сложил снимка на интериора на Corolla-а с очертано с червено кръгче мястото, от където се чува въпросния звук. Ако има значение, моята кола е варианта с климатроник.
https://www.youtube.com/watch?v=nu1fHUQvHAI
https://www.youtube.com/watch?v=bIT1O95aZgw
Дали някой може да помогне с идеи? Благодаря.
- Akima
- Мнения: 7331
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Проблемът ви и решението му са детайлно описани от мен и други в настоящата ЗАКАЧЕНА тема, в която местя и мнението ви.
За пореден път моля да се ползва търсачката.
Поне допринасяте с видео и културно описание...
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 24 Май 2020 21:30
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 2005 1.4 VVTI
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Пробвах да търся на английски проблема, но стигнах до заключение, че има твърде много проблеми от типа тук скърца, там трака. Та не се пробвах да търся тук наистина.
Извърших профилактиката според описаното в темата и линковете. Единствено ме затрудни да разпарчетосам частите, които са с чопчета. Също бая се чудих каква смаска да купя от Практикер защото нали трябва да е не-електропроводима, а в магазина ми казаха, че никога не са ги питали подобно нещо. В крайна сметка взех Литиева грес, както беше препоръчал Akima. Надявам се да съм го оправил - за сега за около 15-20 минути тестове е ок.
Честно казано не разбирам все още каква му е ролята на въпросното сервомоторче. Преди да върна всичко обратно го наблюдавах известно време като междувременно разцъках всичко каквото можах да измисля по климатроника и така и не се задейства моторчето. В същия момент всичко изглежда да си работи правилно.
Иначе, мерси много за подробната тема. Много ми помогна - дори и да не съм го оправил съвсем поне знам от какво е и мога да го сменя ако се наложи.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 24 Май 2020 21:30
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 2005 1.4 VVTI
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Разбрах за какво служи моторчето след като реших да си пусна малко парно да се стопля снощи и замръзнах още повече . Явно променя съотношението топло/студено.
Та, нищо не съм успял да поправя очевидно, само дето сега не се чува звука. mapamop ми даде предложение да разкача акумулатора за малко за да се ресетне моторчето. Ще пробвам. Някой има ли други идеи? Изпълних препоръките от стъпките в темата - надигнах трите крачета нагоре за да правят по-добър контакт, намазах наново компонентите и напаснах ръчката да е в положението от преди ремонта (възможно разминаване 1-2мм).
Ето малко снимки преди да сложа греста (с изчистено таркало): Използваната смазка: Новонамазани чаркове:
Та, нищо не съм успял да поправя очевидно, само дето сега не се чува звука. mapamop ми даде предложение да разкача акумулатора за малко за да се ресетне моторчето. Ще пробвам. Някой има ли други идеи? Изпълних препоръките от стъпките в темата - надигнах трите крачета нагоре за да правят по-добър контакт, намазах наново компонентите и напаснах ръчката да е в положението от преди ремонта (възможно разминаване 1-2мм).
Ето малко снимки преди да сложа греста (с изчистено таркало): Използваната смазка: Новонамазани чаркове:
Последно промяна от NDonchev на 26 Май 2020 12:18, променено общо 1 път.
- biro
- Мнения: 2734
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Прекалил си с мазането. Закачи ли бялата "ръчка" към клапата? Измери напрежението на конектора като променяш настройката на климатроника от топло към студено и обратно.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- gimara
- Мнения: 1582
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 34 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
А това с рамото изпълнихте ли?
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 24 Май 2020 21:30
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 2005 1.4 VVTI
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Да, забравих да напиша, ще го редактирам. Нагласих го максимално близо до това, което беше в началото. Направих снимки и после по тях. Най-много 2мм да се е разминало от позицията преди да го отворя. Реално като го монтирах обратно рамото пасна почти в начална позиция.
-----------
-----------
Закачих я, застана на около 2мм от началото на улея. Ще разглабям пак, то се е видяло. Ще пробвам да избърша част от намацаното, наистина. Може четките да не правят контакт заради многото грес.
Последно промяна от Akima на 26 Май 2020 12:47, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.Има бутон за редакция.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.Има бутон за редакция.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 24 Май 2020 21:30
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 2005 1.4 VVTI
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Здравейте. Днес отворих наново всичко. Пробвах моторчето дали работи като го закачих за кабела на отворена кутийка без зъбните колела - работи.
Насочих се към колелото с греста и както предложи biro, отнех значителна част от нея. Оставих съвсем тънък слой, колкото да е намазнена самата повърхност. Вече всичко работи перфектно!
Позицията на рамото не беше проблема при мен, но и не беше съвсем перфектно нацелена първия път. Както казах около 2мм разминаване. За да е абсолютно точно, това което направих втория път е да сложа температурата на термостата възможно най-ниско. В този случай рамото трябва да е точно в началото на хода си. Разбира се, снимка на позицията на рамото спрямо кутийката преди да се отвори помага много.
Благорадя за детайлната информация и за помощта.
Насочих се към колелото с греста и както предложи biro, отнех значителна част от нея. Оставих съвсем тънък слой, колкото да е намазнена самата повърхност. Вече всичко работи перфектно!
Позицията на рамото не беше проблема при мен, но и не беше съвсем перфектно нацелена първия път. Както казах около 2мм разминаване. За да е абсолютно точно, това което направих втория път е да сложа температурата на термостата възможно най-ниско. В този случай рамото трябва да е точно в началото на хода си. Разбира се, снимка на позицията на рамото спрямо кутийката преди да се отвори помага много.
Благорадя за детайлната информация и за помощта.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Hursa и 3 госта