[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Алтернатор - профилактика и смяна на четки и лагери
Публикувано на: 17 Апр 2017 22:00
Автомобил:
Lexus IS200 XE10 - ниво Executive
Компонент/агрегат:
Алтернатор.
Проблем:
"Фин" шум като от ромолене на лагери...
Колата е собственост на колегата G.Panayotov - всичко трябва да е като току що излязло от завода в Япония.
Решение:
Демонтаж и разглобяване.
Почистване и лубрикиране.
Смяна на четки.
Монтаж.
Процедура по демонтаж:
Изключително приятна.
Работи се от горната страна на двигателния отсек.
Сваляте пластмасовия щит и развивате шпилката, която регулира опъна на ремъка:

Сваляте шайбата/ролката:

Измъквате алтернатора от "леглото" му:

Сваленият алтернатор:

Демонтирате ламаринения щит:

Виждате състоянието на четките и реле-регулатора:

Демонтирате и почиствате реле-регулатора - най-вече между ламелите на радиатора:

OEM четкодържател на ~180 000 км:

Колекторът - има нужда от "почистване" с водна шкурка и кореселин:

Оглед и почистване на намотки:

OEM четкодържател и нов четкодържател марка CARGO:

Общо почистване на черупките на корпуса:

Почистен ламаринен щит - вътрешна страна:

Почистен ламаринен щит - външна страна:

Сменен краен/опорен лагер:

Смяна на лагера на ротора/колектора:

Почистване на оста:

Готов продукт:

Монтиран рециклиран алтернатор:


Размери на 90099-10192:
17/52/16 mm
Размери на 90099-10140:
15/35/13 mm
Цена на лагерите:
~20.00 лева с ДДС
Цена на четкодържача:
~7.50 лева с ДДС
След рециклирането алтернаторът генерира без излишен акустичен шум стабилни 14.38 V при старт на студен мотор.
Това е алтернатор номер №1.
С колегата G.Panayotov обмисляме създаването на специализиран варненски IS-сервиз.
Поздрави.
Lexus IS200 XE10 - ниво Executive
Компонент/агрегат:
Алтернатор.
Проблем:
"Фин" шум като от ромолене на лагери...
Колата е собственост на колегата G.Panayotov - всичко трябва да е като току що излязло от завода в Япония.
Решение:
Демонтаж и разглобяване.
Почистване и лубрикиране.
Смяна на четки.
Монтаж.
Процедура по демонтаж:
Изключително приятна.
Работи се от горната страна на двигателния отсек.
Сваляте пластмасовия щит и развивате шпилката, която регулира опъна на ремъка:

Сваляте шайбата/ролката:

Измъквате алтернатора от "леглото" му:

Сваленият алтернатор:

Демонтирате ламаринения щит:

Виждате състоянието на четките и реле-регулатора:

Демонтирате и почиствате реле-регулатора - най-вече между ламелите на радиатора:

OEM четкодържател на ~180 000 км:

Колекторът - има нужда от "почистване" с водна шкурка и кореселин:

Оглед и почистване на намотки:

OEM четкодържател и нов четкодържател марка CARGO:

Общо почистване на черупките на корпуса:

Почистен ламаринен щит - вътрешна страна:

Почистен ламаринен щит - външна страна:

Сменен краен/опорен лагер:

Смяна на лагера на ротора/колектора:

Почистване на оста:

Готов продукт:

Монтиран рециклиран алтернатор:

Диаграма:27310B BEARING(FOR ALTERNATOR DRIVE END FRAME)
90099-10192 1 € 28.21
27330A BEARING(FOR ALTERNATOR ROTOR)
90099-10140 1 € 33.04

Размери на 90099-10192:
17/52/16 mm
Размери на 90099-10140:
15/35/13 mm
Цена на лагерите:
~20.00 лева с ДДС
Цена на четкодържача:
~7.50 лева с ДДС
След рециклирането алтернаторът генерира без излишен акустичен шум стабилни 14.38 V при старт на студен мотор.
Това е алтернатор номер №1.

С колегата G.Panayotov обмисляме създаването на специализиран варненски IS-сервиз.

Поздрави.
