Страница 31 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 11 Ное 2019 16:06
от BOz
Да. Променя се при извънредна работа - заряд близък от максималния или минималния, екстремни (ниски, високи) температури и от този род.
Но в повечето случаи на експлоатация, лимитите стоят относително стабилни.

Странно държане на нивото на батерията 2

Публикувано на: 12 Ное 2019 18:44
от boyanmt
Привет, Колеги!
Днес забелязах странно поведение на HSD. Батерията беше напълно заредена, спусках се по наклон, но в същото време, мотора работеше постоянно. w00t.gif
Климатика беше изключен.. w00t.gif.
Премина в режим EV, когато продължих да карам по равното. Каква е логиката??

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 12 Ное 2019 19:10
от biro
Бояне, малко го караш тоя рав щом за пръв път ти се случва.
Спускаш по баира, а мотора реве та се къса. Даже и разход има при мен 1.5/100. При спускане на Шипка най-редовно ми го прави тоя номер. Предполагам двигателна спирачка.

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 12 Ное 2019 19:49
от boyanmt
Както виждаш от снимката, в случая показва че зарежда батерията, но пък последната изглежда напълно заредена? Двигателя не ръмжеше, но наистина не хващам логиката? Друг път, върви на EV докато батерията падне на едно деление.
Луда работа!

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 12 Ное 2019 19:54
от slowtraveler
Логиката я е казал biro - моторна спирачка - още нещо да отнема енергия, за да не се товарят хилавите спирачки tooth.gif ppp.gif
► Виж съдържание

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 12 Ное 2019 19:56
от boyanmt
Аз от спирачки не се оплаквам... даже спира перфектно!

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 12 Ное 2019 20:32
от Hursa
Благодаря!
► Виж съдържание

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 12 Ное 2019 20:42
от van
При максимално заредена батерия и продължително спускане, ДВГ работи за да разсее излишния заряд. После на равен участък това не е необходимо и там се движите в режим EV.

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 12 Ное 2019 22:06
от slowtraveler
van написа: 12 Ное 2019 20:42 ДВГ работи за да разсее излишния заряд.
Това не го разбрах boxed.gif

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 12 Ное 2019 22:56
от Hursa
► Виж съдържание

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 13 Ное 2019 08:38
от todorslavkov
При мен е същото. Бензиновия мотор се използва като спирачка. При това положение, скороста при спускане не се увеличава и не е необходимо да се ползва спирачката.

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 13 Ное 2019 09:28
от WoLF
Направих си експеримент за месец. Където безопасно намалях не със спирачката, а с В - светофари, трафик, наклони и т.н. Резултата е половин литър нагоре разход, засечено и при двете пълнения на резервоара :thumbsup:
Отделно, често при спускане от една вилна зона батерията се зарежда напълно преди края на спускането и или трябва да слушам двигателя или да пусна на глайд или да подавам леко газ tooth.gif

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 13 Ное 2019 10:23
от BOz
boyanmt написа: 12 Ное 2019 18:44 Каква е логиката??
Крайното зареждане на батерията се счита неблагоприятна ситуация от системата. При зареждането ѝ до край системата минава в режим на задължително хабене. Това хабене може да се изразява дори и автомобила да стои на едно място, системата започва да върти ДВГ-то с цел да отнема енергия от батерията, за да смъкне заряда ѝ.
WoLF написа: 13 Ное 2019 09:28 Направих си експеримент за месец. Където безопасно намалях не със спирачката, а с В - светофари, трафик, наклони и т.н.
Ааа, това си е техника, която смъква разхода, но както повечето неща в икономичното шофиране, трябва да знаеш как работи и при какви условия.
Ако си караш нормално с Б, то ще наблюдаваш този ефект на увеличаване на разхода, защото над определена скорост - по спомен от 40+ км/ч, там вместо да пълниш батерията, то развърташ ДВГ-то, което да обира енергията. И вместо да събираш енергия, която да използваш в последствие, ти я губиш. Може да намалиш разхода като динамично да кажем ако скоростта ти е около/под 30км/ч, тогава да го превключваш. Ама ефекта от това може 1:1 да го дублираш и чрез спирачния педал, което обезсмисля да ръчкаш скоростния лост постоянно.
Hursa написа: 12 Ное 2019 22:56 Мисля, че ДВГ се развърта, за да се ограничат оборотите на МГ1, когато МГ2 работи на относително високи обороти (в противен случай - МГ1 може да се разруши).
Не. Достатъчно е ДВГ-то да върти на ниски обороти, за да се предпази МГ1. Това е нормалното положение като вдигнеш над 70км/ч, при което ДВГ-то се развърта автоматично, за да предпази МГ1, но оборотите са ниски и примерно почти не го чуваш, че работи.
В случая на "Б" (най-силно изразено) и при пълна батерия, развърташ ДВГ-то на високи обороти, заедно с много късно отваряне на клапаните, за да осигури системата максимално помпено съпротивление от ДВГ-то, заедно с обороти, за да окаже максимално съпротивление на коляновия вал, за да окаже максимално съпротивление срещу кинетичната енергия на автомобила. МГ2 прави ток за МГ1, а МГ1 върти ДВГ-то, който е настроен за максимално съпротивление. Така губиш максимално много енергия когато нямаш къде да я съхраниш, с цел забавянето на автомобила.

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 13 Ное 2019 10:32
от Hursa
► Виж съдържание
► Виж съдържание

Странно държане на нивото на батерията

Публикувано на: 13 Ное 2019 10:46
от BOz
Hursa написа: 13 Ное 2019 10:32 Според мен, е нормално в "В" да регенерира по малко количество енергия при забавяне
И да и не. Реално ако ДВГ-то не се върти и отпуснеш педала на газта, когато си на "Б" системата регенерира повече енергия от колкото ако си на "Д" и отпуснеш педала на газта. Горе-долу толкова енергия, колкото да натисна и спирачката, за да създам допълнително регенериране при "нормално" (за мен) спиране. И когато скоростта вече е по-висока, тогава системата включва и ДВГ-то в съпротивителната сила. И точно в този краен момент вместо да обереш допълнителния спирачен ефект, който ти искаш от "Б", чрез спирачката, демек да вкараш допълнително изискване към системата да увеличи регенерираната енергия, това увеличаване на спирачния ефект се добавя от ДВГ-то. => губиш енергия, както обясних в предишното си мнение, когато използваш "Б"-то при нормална експлоатация на автомобила.