Страница 28 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Мар 2019 10:17
от WoLF
Може и да е премерено зло за други случаи...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Мар 2019 12:07
от BOz
Аз лично не се сещам за ситуация, в която би свършило работа някаква. Освен да ти хаби ток докато стоиш на едно място, друго не прави. За мен системата е достатъчно "умна" (има достатъчно обратна информация от сензори), за да може да разбере дали искаш да тръгнеш и само в края на отпускането на спирачния педал да започне да подава ток, за да симулира тръгване на автомат.
Иначе когато си на Д то системата винаги подава съвсем малък ток към ел. двигателя, с цел да обере луфтовете в планетарната предавка и по веригата/зъбните колела. За мен това е умно "измислено". tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Мар 2019 13:06
от M5kov
Боби, а как си обясняваш мърдането с 1-2 см напред/назад, след като съм задействал крачната и изключа колата? В началото ми беше супер странно и ме беше шубе да не тръгне :D

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Мар 2019 13:37
от BOz
Ами не ти държи ръчната. tooth.gif
Иначе ако не си на ръчна и пътя има някакъв наклон, колата ще мръдне докато чопа в скоростната кутия заклини на мястото си, ако случайно си попаднал между два прореза.
Този ефект също се наблюдава когато спреш колата на място и я изгасиш. След това я палиш, но няма наклон на пътя, за да заклини чопа, демек той стои в незакопчано състояние. В момента, в който се развърти ДВГ-то, системата разчита на чопа на П и само развърта двигателя чрез МГ1. Но ако чопа не е заклинил в този момент колата се премества и може да ти създаде някакъв вид уплах. punk.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Мар 2019 15:10
от M5kov
Държи бре, усеща се усилие, ама ще я пробвам по-обстойно. Идния месец ще сменям накладки и дискове тъй или иначе и ако трябва ще я натегна.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Мар 2019 15:31
от slowtraveler
Ръчната държи, само дето конструктивно така са го измислили Тойотаджиите...
Челюстите явно хващат, но има известен луфт и позволява завъртане на целият възел на малък ъгъл, който обаче се усеща като удар...
Този ефект го имаше и на Авенсиса, където ръчната отново бе барабан...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 21 Авг 2019 14:05
от BOz
BOz написа: 22 Мар 2019 10:52 п.п. При мен (Приус-2) максимума до колко достигам е около 8 до 10 минути. Демек задържа ли се в едно задръстване (един или последователни светофари) над 10 минути (да кажем грубо 7-8 "раздавания" на светофара, съответно премествания на колата там по 30-50 метра всяко), то батерията свършва и вече мога да преместя/засиля колата само на гориво.
Да споделя разликата с новата батерия как стоят нещата. Вчера за пръв път попаднах в задръстване, което ми изтощи батерията напълно и като видях на къде отиват нещата, че ще си отвися в задръстването, то пак започнах да засичам горе-долу за колко време изразходвам цялата батерия. Та ако преди слизаше до минимум, при което се палеше принудително ДВГ-то, за да я зареди насила, за около 8-10 минути, с новата батерия това време е около 16-18 минути (без климатик). Най-голямата разлика в пада на батерия забелязвам в ниските зарядни нива. Потребителско обяснение/уточнение - преди, когато батерията на дисплея ми падне до 4 чертички, то слиза на 3 и след това до 2-те лилави доста по-бързо в сравнение с новата батерия.

Искам и нещо друго да споделя като наблюдение. Когато батерията тръгна да умира, цялото ѝ умиране продължи около 3 дни. Като в първия ден го хванах по логове, че не е наред, във втория и част от третия от време на време започна да хвърля и грешка и след 4-ти вече не можеше да я карам без грешка и много силно ограничаване на мощността на колата.
Та имах наблюдение над колата през точно този 2-ри и 3-ти ден, когато колата беше с проблем, който не беше толкова огромен, че да забие грешка, но системата се пробваше да "компенсира" заряд/раздряд-а на батерията чрез постоянни цикли на заряд-разряд, което от своя страна водеше до неизгасване на ДВГ-то.
Или по-накратко - имах възможност да покарам хибрид-а под формата му на нормален автомобил без да гаси ДВГ-то и без да мога да карам някакво разстояние на ток. Демек като абсолютно нормален автомобил, но с помощ на допълнителен ток, който беше в състояние да ми поддържа оборотите на ДВГ-то абсолютно нормално, както все едно хибридната част си работи пълноценно, а не след като вече ти откачи батерията напълно и системата да разчита само на ДВГ-то, което е нещо гадно.
Та в този режим на работа автомобила си беше много адекватен и отново относително икономичен - да кажем съизмерим с дизелов аналог - при мен, спрямо текущите задръствания, да даде градски разход около 6-6.5/100 от някой 1.5 литров дизел.
Или искам да кажа в крайна сметка, че от моя гледна точка има много смисъл да се произвеждат и такива автомобили с микрохибридни технологии, с много малка батерия тип кондензатор (да кажем като при Мазда за пример) и използвайки и управлявайки икономичен ДВГ, то да е много добра комбинация, доста добра алтернатива на дизела, ако се мисли в някаква посока на замяната му, както е модерно (аз не съм на това мнение по принцип) в последно време.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 16 Сеп 2019 10:10
от BOz
Тази кола се побърка. В два последователни дни ми прави два проблема. Изнервих се.
В събота ми изгоря лявата крушка на регистрационната табела. Махам кората вътре в багажника, за да я сменя. Оказа се, че съм изразходвал стандартните крушки и са ми останали само едни, които бях купувал за отпред, с КОБ диоди. Викам си, явно пак ще сменям не след дълго време, но понеже трябва да свети еднакво, сложих и двете диодни крушки.
Вчера паркирам и гледам - изгоряла ми е задна лява габаритна крушка. Е, стига вече. Писна ми. Два проблема за два дни. tooth.gif
Викам я да я извадя, за да видя каква е, че по спомен беше нещо нестандартно и да знам каква трябва да купя. Отварям дърпам и о, изненада. Стандартна като на регистрационния номер - в5в. И старата, изкарана предишния ден от номера, свърши чудесна работа в този момент.
Явно започва да им свършва животът на крушките. Трябва да се запася с още реотанни крушки. Да има. Да грее, че идва зима.tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 17 Сеп 2019 13:27
от WoLF
Като се е почнало и аз да се оплача от крушките. Карам си една вечер и гледам само на дълги имам десен фар. Ех тези задължителни светлини през цялото денонощие, убили са ми H4та... Отварям яко спеклия маншон на фара и чета Киото нещо си 2007. Ако не сменят закона няма да я бъде тази работа да сменям на всеки 12 години boxed.gif Наздраве! :cheers:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Сеп 2019 11:00
от BOz
BOz написа: 16 Сеп 2019 10:10 Викам си, явно пак ще сменям не след дълго време, но понеже трябва да свети еднакво, сложих и двете диодни крушки.
Дааа. Едната започна да премигва.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 14 Окт 2019 17:10
от Стоян Кръстев
Здравейте,колеги!!Нов съм във форума,и ако тази тема е дискутирана,се извинявам,но не съм разгледал още целия форум!!!Та въпроса ми е-сутрин принизлизане от гаража,и каране по кварталните улички,колата естесвено се движи на ток(както знаете де)и чак когато излезна на булеварда с повечко газ,тогава заработва и бензиновия двигател!!Проблем ли ече колата е в движени преди да се е включил двигателя да си качи масло и да позагрее малко,или не!???Благодаря за отговорите предварително!!!

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 14 Окт 2019 18:04
от WoLF
Не е, освен ако на булеварда на караш само в лютеницата от самото начало :thumbsup:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 15 Окт 2019 16:38
от Lwerewolf
Ако искаш просто изключи EV режима и двигателя при палене ще се включи докато антифриза не стане >=40 градуса.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 15 Окт 2019 21:47
от Стоян Кръстев
Lwerewolf написа: 15 Окт 2019 16:38 Ако искаш просто изключи EV режима и двигателя при палене ще се включи докато антифриза не стане >=40 градуса.
А как се изключва ЕВ режима?!
Toyota Corolla Hatchback!

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 16 Окт 2019 08:58
от van
Хибридната Корола не стартира ДВГ веднага след като сте в режим READY дори и да се изчака известно време. Леко натискане на педала на газта на място ще стартира ДВГ. Предполагам че когато температурите се понижат още малко ДВГ ще се включва сам.