Страница 77 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 14:37
от slowtraveler
Hursa написа: 29 Юни 2022 12:28 При хибрида на тойота - единия от моторгенераторите - МГ1 "стартира" ДВГ.
По-точно казано - ДВГ се стартира от комбинацията команди към МГ1 и МГ2 - за да се развърти ДВГ се иска съвместната им работа... За другото - абсолютно съм съгласен :thumbsup:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 14:56
от Hursa
Ами в случая става дума за стартиране от място smile.gif Защото батерията, ако може да задвижи автомобила, то ще може и да стартира двигателя. А на място - блокиращото трансмисията устройство или спирачките ще свършат работа (макар, че дори така - май пак взаимодействат МГ1 и МГ2 за да се старира "незабележимо"). Любопитно, ако батерията е в такова състояние, че не може да стартира ДВГ, дали въобще ще се запусне системата или веднага ще покаже проблема.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 15:03
от max-2
slowtraveler написа: 29 Юни 2022 14:37
Hursa написа: 29 Юни 2022 12:28 При хибрида на тойота - единия от моторгенераторите - МГ1 "стартира" ДВГ.
По-точно казано - ДВГ се стартира от комбинацията команди към МГ1 и МГ2 - за да се развърти ДВГ се иска съвместната им работа... За другото - абсолютно съм съгласен :thumbsup:
Това е неправилно твърдение, защото мг2 е твърдо зацепен към колелата и не може да се движи ако колата е в покой.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 15:08
от Hursa
Но май, дори на место - при стартиране МГ2 участва съзавайки противодействащ момент, компенсиращ развъртането на ДВГ. Иначе би се усетило, когато създадения при развъртането момент се погаси от блокиращото устройство, докато се оберат хлабините.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 15:20
от max-2
Възможно е

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 16:02
от slowtraveler
Да, имах предвид точно това - всяко въздействие върху МГ1, МГ2 или ДВГ дава отражение върху всички останали участници в тази трансмисия..
Затова и за да се стартира ДВГ трябва да се промени усилието и на МГ2(като намалява, блокира или засилва усилието) за да не се усети като тласък или автомобилът да се опита да тръгне/спре..

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 16:21
от Lwerewolf
Ако няма взаимодействие (между двата ел. мотора), стартирането ще се усеща във всякакви условия. Примерно като се движиш със 3км/ч и изведнъж двигателят реши да запали - случвало ми се е, няма нищо дори и частично наподобяващо ефект "стартер на скорост".

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 16:50
от max-2
:thumbsup:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 20:46
от Hursa
Ефекта няма да е като "стартер на скорост", а като при "палене" с бутане, при отпускане на съединителя. При движение е нормално да има (компенсираща) реакция от страна на МГ2. Дори когато двигателя пали, а автомобила е неподвижен в режим d (например) - той генерира въртящ момент (до колкото разбирам). Но когато е в режим "парк" - не знам, може тогава да не компенсира, все пак свободния ход при задействано блокиращо устройство е много малък (и допълнително намален от "главното предаване" към диференциала) - затова може практически да е незабележимо стартирането. А и ускорението при развъртане на ДВГ от страна на МГ1 е много по-плавно (според мен), отколкото развъртането в момента на зацепването на "развъртения" стартер.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 21:56
от Lwerewolf
Сега си представи, че си на парк и си паркирал по наклон без ръчна - и на колата и трябва съвсееем малко, за да прескочи палчето.

Има контра от MG2.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 22:41
от Hursa
Как ще го прескочи палчето. И зависи на какъв наклон - ако е достъпно стръмен с предницата надолу - реакцията на развъртането при стартиране може дори да не обере хлабината. Също - когато е със задницата надолу - ако не задействана ръчна, блокиращия палец вече е в контакт със зъб в съответната посока. Друго - значи пишат да не се държи спрелия автомобил на "неутрал", защото двигателя в такъв случай не стартира, а ще се задейства МГ2 за да неутрализира развъртането, когато автомобила е поставен на "парк"? (Разбира се не съм сигурен, че не се задейства МГ2 при "парк", но май е по-вероятния вариант.)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Юни 2022 00:16
от BOz
Не ви ли се е случвало, когато паркирате и ДВГ-то запали, да усетите и видите как целия автомобил потегля напред? Особено силно изразено, когато палецът на заключване не е паднал още в застопоряваща позиция. Хем колата потегля, хем изщраква, когато палецът падне и заключи кутията.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Юни 2022 05:57
от biro
Не никога не ми е потегляла напред колата докато е на Р и ДВГ запали. Как така ще тръгва напред това е недопустимо.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Юни 2022 08:53
от Krachunov
И на мен ми звучи на някакъв "пърфект сторм".
Да си включил на Р държейки спирачка, да не е щракнало в същия миг да запали двигателя и да се лашне до де щракне.... или някви такива.
Това с прескачането ми се вижда крайно невъзможно. Жената при паркиране на яриса хакна Р докато колата все още се движеше (наистина много много бавно до де паркира) и колата се закова... Нали имаше guns.gif guns.gif guns.gif bash.gif bash.gif bash.gif :censored:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Юни 2022 09:17
от Hursa
При самото развъртане на ДВГ - момента към "короната" би трябвало да е "обратен" - т. е. автомобила би трябвало да поддаде назад. И когато "запали" (когато ДВГ вече отдава) момента е "напред" (но ако МГ1 в този момент не работи, ротора му се върти свободно) - момента към колелата е много малък, много по-малък от при стартирането. Вече когато работи, като генератор МГ1 - момента от страна на ДВГ към колелата става значим. Така, че "тласъците" би трябвало да са два последователни - в противоположни посоки. Но при тези хлабини, които предполагам са около палеца най-вече (другите би трябвало да са многократно по-малки), при това, че ъгловото завъртане на короната се редуцира от "главното предаване" и особено от това, че двата процеса протичат сравнително плавно при хибрида (поне така предполагам) - може да са сравнително незабележими и без компенсация от страна на МГ2, когато автомобила е "паркиран" (според мен).