Страница 76 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Юни 2022 08:14
от slowtraveler
Ивайло Петров написа: 26 Юни 2022 21:37 Бензиновия двигател свързан ли е постоянно със колелата чрез някаква трансмисияи ако да то той е основното задвижване а ел моторите помагат
Погрешен извод - зависи от режима...
Това, че ДВГ е свързан чрез предавка съвсем не значи, че винаги се върти... Навярно близка аналогия е диференциала - когато едното колело ти е на лед, а другото на асфалт, това на асфалта може да не се върти, въпреки, 'че е свързано постоянно с двигателя', и другоо колело на леда се върти бясно.....

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Юни 2022 10:30
от biro
При съвременните тойоти се прилага спирачно усилие на въртящото се колело ако другото не се върти.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Юни 2022 10:44
от Lwerewolf
Според зависи колко са съвременни. Виж roller tests за да ти стане лошо. Включително на RX350. Като цяло - за нещо, което го слагат от поне FJ Cruiser и IS-F насам, излагация (на фонът на почти всички останали).

Как и да е, това със отвореният диференциал е баш най-близката аналогия.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Юни 2022 11:05
от biro
Аз съм доволен от реализацията. Автомобил с предно предаване се справя по-добре от подобен без тази система.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Юни 2022 11:43
от slowtraveler
Въобще не исках да вкарвам в полемиката начина за задвижване - за това си има отделни теми... Имах предвид простият диференциал като технически механизъм и начин на действие. biro говори за неща, несвързани с диференциала...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Юни 2022 13:26
от Hursa
Най-ясна е аналогията с диференциала. Както при диференциала, така и трансмисията на хибрида - двигателя е присъединен към водилото с планетарните зъбни колела на планетарния редуктор (какъвто е и диференциала). И затова в случая хибридната трансмисия е по-ясно да се сравни с работата на диференциала - не когато едното задвижващо колело загуби сцепление, а с работата на диференциала - когато и двете задвижващи колела са вдигнати във въздуха. Тогава, при неподвижен ДВГ - ако завъртим едното двигателно колело, другото се завърта в противоположна посока, а ДВГ си остава неподвижен. Подобно е положението при трансмисията на хибрида - към единия (условно) "изход" на планетарния редуктор (подобно на едната ос на едно от задвижващите колела при диференциала) са постоянно пресъединени колелата (диференциала) на автомобила, както и единия мотор-генератор (наречен МГ2). Към другия "изход" - е постоянно присъединен втори мотор-генератор (наричан МГ1) (подобно на другата ос, на другото задвижващо колело при диференциала). И така - когато ДВГ е неподвижен - колелата се въртят заедно с ротора на МГ2. А посредством планетарните колела при неподвижно водило - се задвижва ротора на МГ1. Така ДВГ е неподвижен, въпреки че е постоянно присъединен към задвижващите колела.
За диференциала - двата "изхода" са симетрични (обикновено са две конусни зъбни колела с еднакъв диаметър, планетарните колела, задвижвани от водилото са също конусни) - въртящият момент от двигателя се разделя по равно от диференциала към двете двигателни колела.
При трансмисията на хибрида (на тойота) - двата "изхода" не са симетрични. Планетарния редуктор в случая се състои от "коронно" зъбно колело - "изхода" присъединен към диференциала на автомобила и към МГ2. Затова оборотите на короната са определени от оборотите на двигателни колела, т. е. от скоростта. Към водилото с цилиндрични зъбни колела е присъединен ДВГ (посредством" неразединяем" демпфиращ съединител, смекчаващ "ударни" натоварвания и неравномерността на въртящият момент). Централно зъбно колело - със значително по-малък диаметър от "коронното" - към него е присъединен МГ1. Затова оборотите на МГ1 при неподвижен ДВГ, при движение на автомобила - обикновено са много по-високи. С цел ограничаването на оборотите на МГ1 и недопускане на разрушаването му - над определена скорост - водилото, заедно с коляновия вал на ДВГ се налага да бъде задвижван (обикновено от двигателни колела, посредством "опорна" реакция (съпротивителен въртящ момент, подобен на задействането на спирачката на колело загубило сцепление, при по-съвременните системи, симулиращи ограничаване "превъртането" или "блокаж" на диференциала) създавана от МГ1(до колкото разбирам), тогава двигателя не консумира гориво). (Затова не е коректно в тези случаи да се каже, че двигателя се "пали".) Разбира се, при това положение създава съпротивителен момент към двигателни колела, този съпротивителен момент, обаче не е особено висок, тъй като оборотите му са много ниски - подобно на автомобил с механическа скоростна кутия при включена "максимална" предавка. Но може и да работи условно на "празен ход".
Не е коректно и да се каже за хибрида на тойота - че "ДВГ задвижва автомобила, а ел мотора само го подпомага". Защото двата мотор-генератора на хибридната система постоянно участват в задвижването, в трансформацията на въртящият момент и оборотите, дори мощността получавани от ДВГ. А така също - автомобила може да бъде задвижван само от електромотора (МГ2) в ел режим. По скоро може да се каже ДВГ е основният източник на механична енергия и мощност за задвижване на автомобила. Батерията допълва тази мощност до пълната мощност на хибридната система. Същевременно акумулира енергия при забавяне, регенерирана от МГ2, но не само. Батерията - така да се каже демпфира мощността необходима за задвижване на автомобила - отдава мощност, когато е необходима по-голяма и акумулира, когато е необходима по-малка мощност. Като така стеснява диапазона на работа на ДВГ, в повечето случаи, най-вече в преходни режими - до обороти и натоварвания в които е относителни по-икономичен. (ДВГ обикновено при много натоварени режими, както и при ниски натоварвания - е със силни влошена икономичност.)
Ето и една реплика, която обяснява много повече. Особено анимацията във втория линк - разгледайте различните режими.
Анимацията е за приус второ поколение (не съм сигурен smile.gif). При актуалното поколение принципът е същият, но оборотния диапазон е значително по-широк и за трите машини участващи в хибридната система, предполагам и съотношенията в планетарния редуктор са различни. Например при двулитровата хибридна корола - поддържа скоростта до около 120 в ел режим, както и движение по инерция, без стартиране на ДВГ до скорост дори към 140 км/ч (но не съм много сигурен).

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Юни 2022 18:15
от OVI
Здравейте и от мен.

Ето тук съм намерил (за мен) най-разбираемото и ясно обяснение как работи хибридната кутия на Тойота (във видеото е за РАВ4), наричан от производителя transaxle.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Юни 2022 20:32
от FearSoft
Клипът е чудесен, гледах го преди да поръчам Корола-та. Обяснено професионално и в същото време - разбираемо.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 28 Юни 2022 19:55
от Ивайло Петров
Супер сте момчета , не съм очаквал толкова подробни отговори. Това за вариант като диференцирала изобщо не съм се сещал като вариант. Засега гледам за ярис като или ще е втора ръка да речем 2018 или нова, има много по на десет години но батерията ще е таман за смяна. Като цяло по ми хареса королата като малко по голяма пък и сега съм със корола vvti на почти 20 години но съм много доволен от нея. Както и да е. Мисля да карам доста градско защото разнасям храна като по сегашни сметки само това ще е 15-20к годишно като тенденцията е да се увеличи може би двойно. Затова втора ръка малко ме е гъдел. Четох и за смяна на клетки елтехник съм и механик ама както и да ги въртя клетките все ще се стигне до смяна на цяла батерия.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 28 Юни 2022 21:17
от slowtraveler
Ивайло Петров написа: 28 Юни 2022 19:55 Четох и за смяна на клетки елтехник съм и механик ама както и да ги въртя клетките все ще се стигне до смяна на цяла батерия.
Недей така - приятел така го е страх да се качва на самолет като знае какъв корабен механик е tooth.gif Батерията на хибрида е съставена от отделни модули. Проверява се всеки отделен модул, и ако е за хвърляне - се сменя само той... Да, винаги можеш да смениш и цялата батерия ако искаш да си спестиш труда и да изразходваш повече пари tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 28 Юни 2022 23:40
от Krachunov
Ивайло Петров написа: 28 Юни 2022 19:55 Засега гледам за ярис като или ще е втора ръка да речем 2018 или нова, има много по на десет години но батерията ще е таман за смяна.
Това не би търябвало да ти е особено притеснение. Всяка друга кола на тея години ще има други болежки, които няма да са по евтини от евентуалната смяна на цяла батерия. Но вече са ти отговорили, как се процедира.
Може да огледаш (ако има) и на по 5-7 години. В тоя случай ще имаш и гаранция 1г или 15 000км ако си направиш хибрид чека.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 00:47
от Ивайло Петров
Да то като се замисля какво толкова да и стане освен батерията. Ама какъвто съм карък ... А всъщност ако батерията даде фира колата ще може ли да върви или ще даде критична грешка и ще спре или ще влезе във авариен режим. Гледах тука цена от 50 лв на модули втора ръка но колко пари е цялата батерия. Всъщност досега аз гледам последния модел ярис но може би има разновидности и ъпдейти спрямо колите които се обсъждат тук или не е така.
ПП гледам че тук много се обсъжда Аурис. Разгледах го много ми допадна и цената за 2015 е добра. Королата още повече ме кефи но по стара от 2019 не видях и държи цена. Да не би да е наследник на аурис формата е подобна.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 08:12
от dracunculus
Ивайло Петров написа: 29 Юни 2022 00:47 но колко пари е цялата батерия
Не бих се притеснявал толкова. Ако/когато дефектираха изобщо даже цяла нова батерия ще може да намериш за не толкова висока цена. Например за моя Лексус погледнах от интерес и намерих в един сайт цяла батерия за 1700£. Предполагам, че за Ярис, Аурис и т.н. ще са по-евтини. А и имайки предвид, че батерията е най-скъпата част, която е вероятно да дефектира изобщо по тези коли...поне аз не го мисля това.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 10:49
от Krachunov
Предполагам притесненията не са ти за нова. Понеже новите идват с 10 години гаранция. Тези на 2-3 може би 4 нямам идея от кога. Също имат удължена гаранция до 10тата година на хибридната система

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 29 Юни 2022 12:28
от Hursa
При хибрида на тойота - единия от моторгенераторите - МГ1 "стартира" ДВГ. А той се захранва (през инвертора) от батерията (която си е високоволтова). (Всъщност при голяма част от хибридите - ДВГ се стартира от високоволтовата батерия.) Има 12 волтов акумулатор, но той не участва в случая. Така, че зависи - какво дава на изхода си батерията.